تورم CPI آوریل 2023:

با وجود افزایش بیش از یک ساله نرخ بهره فدرال رزرو، یک معیار تورم که به طور گسترده دنبال شد، در آوریل افزایش یافت.

بر اساس گزارش روز چهارشنبه وزارت کار، شاخص قیمت مصرف کننده، که هزینه کل کالاها و خدمات را اندازه گیری می کند، مطابق با برآورد داوجونز در ماه 0.4 درصد افزایش یافت.

با این حال، این معادل با افزایش سالانه 4.9٪ است، که کمی کمتر از برآورد 5٪ است.

بدون احتساب دسته‌های مواد غذایی و انرژی نوسان، CPI اصلی ماهانه 0.4 درصد و نسبت به سال قبل 5.5 درصد افزایش یافت که هر دو مطابق با انتظارات بودند.

افزایش سرپناه، بنزین و وسایل نقلیه مستعمل باعث افزایش شاخص شد و تا حدودی با کاهش قیمت نفت کوره، وسایل نقلیه جدید و مواد غذایی در خانه جبران شد.

بازارها به این خبر واکنش مثبتی نشان دادند و با کاهش بازدهی خزانه‌داری، معاملات آتی مثبت شدند.

تورم با وجود تلاش های فدرال رزرو برای کاهش قیمت ها پایدار بوده است. از مارس 2022، بانک مرکزی 10 افزایش متوالی نرخ بهره را در مجموع 5 واحد درصد اعمال کرد و نرخ استقراض معیار را به بالاترین سطح خود در نزدیک به 16 سال اخیر رساند.

شاخص CPI از زمانی که در ژوئن 2022 به حدود 9 درصد رسید، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

این گزارش هم خبرهای خوب و هم بد را در زمینه تورم ارائه می دهد، زیرا مقامات فدرال رزرو حرکت بعدی خود را در مورد نرخ ها ارزیابی می کنند.

هزینه های سرپناه که حدود یک سوم وزن CPI را تشکیل می دهد، 0.4 درصد دیگر در ماه افزایش یافت و اکنون 8.1 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. افزایش ماهانه نشان دهنده یک گام پایین تر از افزایش ماه های قبل بود، اما همچنان نشان دهنده این بود که عامل اصلی تورم در حال افزایش است.

در عین حال، جهش 4.4 درصدی قیمت خودروها و کامیون های دست دوم کاهش اخیر را معکوس می کند. با این حال، قیمت مواد غذایی ثابت بود در حالی که شاخص انرژی 0.6 درصد افزایش یافت که با افزایش 3 درصدی بنزین تقویت شد. از شش شاخص فروشگاه های مواد غذایی که اداره آمار کار برای محاسبه قیمت مواد غذایی استفاده می کند، چهار شاخص کاهش نشان دادند. به عنوان مثال، شیر 2 درصد کاهش یافت، بزرگترین افت ماهانه از فوریه 2015.

این یک خبر فوری است. لطفاً برای به روز رسانی اینجا را بررسی کنید.