تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده هشدار می‌دهند که از قبل این قدرت را دارند که تعصب هوش مصنوعی را دنبال کنند

چهار آژانس فدرال ایالات متحده روز سه‌شنبه هشداری صادر کردند مبنی بر اینکه آن‌ها هم اکنون اختیار مقابله با آسیب‌های ناشی از سوگیری هوش مصنوعی را دارند و قصد دارند از آن استفاده کنند.

این هشدار در حالی مطرح می شود که کنگره در حال دست و پنجه نرم کردن است که چگونه باید برای محافظت از آمریکایی ها در برابر خطرات احتمالی ناشی از هوش مصنوعی اقدام کند. فوریت پشت این فشار افزایش یافته است زیرا فناوری به سرعت با ابزارهایی که به راحتی در دسترس مصرف کنندگان هستند، مانند ربات چت ChatGPT OpenAI، پیشرفت کرده است. در اوایل این ماه، چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، DN.Y، کار خود را بر روی چارچوبی گسترده برای قوانین هوش مصنوعی اعلام کرد که نشان می دهد این یک اولویت مهم در کنگره است.

اما حتی زمانی که قانونگذاران تلاش می‌کنند قوانین هدفمندی را برای فناوری جدید بنویسند، قانون‌گذاران تاکید کردند که ابزارهایی برای تعقیب شرکت‌هایی که از هوش مصنوعی به روش‌های مختلف سوء استفاده می‌کنند، دارند.

در یک اعلامیه مشترک از سوی اداره حمایت از مصرف کننده، وزارت دادگستری، کمیسیون فرصت های شغلی برابر و کمیسیون تجارت فدرال، تنظیم کننده ها برخی از راه هایی را که قوانین موجود به آنها اجازه می دهد تا علیه شرکت ها به دلیل استفاده از هوش مصنوعی اقدام کنند، ارائه کردند.

به‌عنوان مثال، به گفته روهیت چوپرا، مدیر CFPB در حال بررسی به اصطلاح خط قرمز دیجیتال یا تبعیض مسکن است که ناشی از سوگیری در الگوریتم‌های وام‌دهی یا ارزش‌گذاری خانه است. این آژانس همچنین قصد دارد قوانینی را پیشنهاد کند تا مطمئن شود مدل‌های ارزش‌گذاری هوش مصنوعی برای املاک مسکونی دارای ضمانت‌هایی در برابر تبعیض هستند.

چوپرا روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی به خبرنگاران گفت: «در قوانین حقوق مدنی کشور ما برای فناوری‌های جدید و هوش مصنوعی که تبعیض‌های غیرقانونی انجام می‌دهند، استثنایی وجود ندارد.»

لینا خان، رئیس FTC، گفت: «امروز هر آژانسی در اینجا دارای مقامات قانونی برای مبارزه با آسیب های ناشی از هوش مصنوعی است. شرکت‌ها باید توجه داشته باشند که سیستم‌هایی که تقلب را تقویت می‌کنند یا تعصبات غیرقانونی را تداوم می‌دهند، می‌توانند قانون FTC را نقض کنند.

خان اضافه کرد که FTC آماده است تا شرکت‌ها را در مورد ادعاهایشان در مورد آنچه فناوری هوش مصنوعی آنها می‌تواند انجام دهد، پاسخگو نگه دارد و افزود که اجرای قانون در برابر بازاریابی فریبنده مدت‌هاست که بخشی از تخصص آژانس بوده است.

خان گفت که FTC همچنین آماده است تا علیه شرکت هایی که به طور غیرقانونی به دنبال مسدود کردن ورودی های جدید در بازارهای هوش مصنوعی هستند، اقدام کند.

خان گفت: «امروزه تعداد انگشت شماری از شرکت‌های قدرتمند، مواد خام لازم را کنترل می‌کنند، نه تنها ذخیره‌های عظیم داده، بلکه خدمات ابری و قدرت محاسباتی را که استارت‌آپ‌ها و سایر کسب‌وکارها برای توسعه و استقرار محصولات هوش مصنوعی به آن تکیه می‌کنند.» و این کنترل می تواند فرصتی را برای شرکت ها ایجاد کند تا در روش های رقابت ناعادلانه شرکت کنند.

کریستن کلارک، دستیار دادستان کل بخش حقوق مدنی وزارت دادگستری آمریکا، به توافق قبلی آژانس با متا به دلیل ادعاهایی مبنی بر اینکه این شرکت از الگوریتم هایی استفاده کرده است که به طور غیرقانونی بر اساس جنسیت و نژاد در نمایش آگهی های مسکن تبعیض قائل شده است.

کلارک گفت: «بخش حقوق مدنی متعهد به استفاده از قوانین حقوق مدنی فدرال است تا شرکت‌ها را در صورت استفاده از هوش مصنوعی به روش‌هایی که تبعیض‌آمیز است، پاسخگو نگه دارد.»

شارلوت باروز، رئیس EEOC به استفاده از هوش مصنوعی برای استخدام و استخدام اشاره کرد و خاطرنشان کرد که اگر در مجموعه داده های مغرضانه آموزش داده شود، می تواند منجر به تصمیم گیری های جانبدارانه شود. این ممکن است شبیه غربالگری همه نامزدهایی باشد که شبیه به آن دسته از گروه انتخابی نیستند که برای مثال هوش مصنوعی برای شناسایی آنها آموزش دیده است.

با این حال، تنظیم‌کننده‌ها اذعان کردند که جا برای اقدام کنگره وجود دارد.

باروز گفت: “من معتقدم وجود دارد که مهم است که کنگره به این موضوع نگاه کند.” من به هیچ وجه نمی‌خواهم این واقعیت که فکر می‌کنم ابزارهای بسیار قوی برای برخی از مشکلات داریم که می‌بینیم به هیچ وجه آن مکالمات مهم و این فکر را که ما باید بیشتر انجام دهیم را تضعیف می‌کند، ندارم.»

کلارک گفت: «هوش مصنوعی برخی از بزرگترین تهدیدات مدرن امروزی را در مورد تبعیض امروزی ایجاد می کند و این مسائل مستلزم مطالعه و بررسی دقیق تر توسط سیاست گذاران و دیگران است. “بازیگران بد را پاسخگو نگه دارند.”

کلارک گفت: «در حالی که ما به اجرای قوانین در سمت آژانس ادامه می‌دهیم، از کارهایی که ممکن است دیگران انجام دهند تا بفهمیم چگونه می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که با تهدیدهای فزاینده‌ای که امروز می‌بینیم همگام هستیم، استقبال کرده‌ایم.»

مشترک CNBC در یوتیوب شوید.

تماشا کنید: آیا شبیه‌سازی‌های ChatGPT چین می‌توانند در مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی بر آمریکا برتری پیدا کنند؟