تماشای مستقیم فرود ماه در فضای فضایی: ماموریت ماه شرکت ژاپنی

شرکت ژاپنی اکتشاف ماه ispace در تلاش است تا اولین ماموریت باری خود را در روز سه‌شنبه بر روی ماه فرود بیاورد که آن را به اولین نهاد خصوصی تبدیل می‌کند که این شاهکار را تکمیل می‌کند.

فرودگر ماه ماموریت 1 شرکت مستقر در توکیو قصد دارد در دهانه اطلس، که در بخش شمال شرقی ماه است، فرود آید. ماموریت بدون خدمه این شرکت تحقیقات علمی و محموله های دیگر را حمل می کند. هیچ انسانی در کشتی وجود ندارد.

برای دریافت نسخه های هفتگی خبرنامه سرمایه گذاری در فضا CNBC اینجا ثبت نام کنید.

ispace که بیش از یک دهه پیش تأسیس شد، به‌عنوان تیمی در رقابت برای Google Lunar Xprize تحت نام Hakuto – به نام یک خرگوش سفید افسانه‌ای ژاپنی شکل گرفت. او در مصاحبه اخیر خود گفت: پس از لغو مسابقه Xprize، ispace اهداف خود را تغییر داد و گسترش داد و تاکشی هاکامادا، بنیانگذار و مدیر عامل ispace، هدفش ایجاد “اکوسیستم اقتصادی مناسب” در اطراف ماه بود.

این شرکت با بیش از 200 کارمند در سراسر جهان – از جمله حدود 50 نفر در شعبه ایالات متحده در دنور، به طور پیوسته رشد کرده است. علاوه بر این، ispace به طور پیوسته از طیف گسترده‌ای از سرمایه‌گذاران وجوه جمع‌آوری می‌کند و تا به امروز 237 میلیون دلار از طریق ترکیبی از سهام و بدهی به ارمغان آورده است. سرمایه گذاران ispace شامل بانک توسعه ژاپن، سوزوکی موتور، خطوط هوایی ژاپن و ایرباس ونچرز هستند.

تکنسین ها آماده سازی نهایی را برای پرتاب در فرودگر Mission 1 شرکت انجام می دهند.

فضایی

کاوشگر فضایی Mission 1 حدود 7 فوت ارتفاع دارد و مریخ نوردها و محموله های کوچکی را برای تعدادی از سازمان ها و شرکت های دولتی از جمله ایالات متحده، کانادا، ژاپن و امارات متحده عربی حمل می کند.

قبل از پرتاب، ispace 10 نقطه عطف برای این ماموریت را مشخص کرد. این شرکت تاکنون هشت مورد را تکمیل کرده است که نهمین نشان دهنده یک فرود نرم موفق بر روی سطح و دهمین نشان دهنده برقراری ارتباطات پایدار با زمین و همچنین منبع تغذیه ثابت پس از فرود است.

نقاط عطف پیچیدگی و دشواری ماموریت فضایی را نشان می دهد، زیرا هدف آن تکمیل شاهکاری است که قبلاً تنها توسط ابرقدرت های جهانی انجام شده بود. یک ماموریت خصوصی قبلی در ماه، که توسط اسرائیل غیرانتفاعی SpaceIL انجام شد و همچنین از Google Lunar Xprize به وجود آمد، در طی تلاش برای فرود در آوریل 2019 به سطح زمین سقوط کرد.

این شرکت قصد دارد این اولین ماموریت از چند ماموریت به ماه باشد. سال گذشته ispace یک قرارداد 73 میلیون دلاری با ناسا به عنوان بخشی از تیمی به رهبری دریپر مستقر در ماساچوست برای پرواز محموله به سطح ماه در سال 2025 تحت برنامه خدمات باربری ماه تجاری (CLPS) برنده شد.

همانطور که از فرودگر این شرکت در مدار ماه در آوریل 2023 دیده می شود، زمین از سطح ماه بالا می رود.

فضایی

CNBC را دنبال کنید و گوش دهید پادکست “فضای آشکار”.با میزبانی مورگان برنان، تمرکز بر میلیاردرها و مغزهای پشت فرصت های رو به گسترش فراتر از فضای ما. برنان با غول‌های بزرگ، رهبران صنعت و استارت‌آپ‌های امروزی در صنایع ماهواره‌ای، فضایی و دفاعی گفتگو می‌کند. که در “فضای آشکار” بنشینید، استراحت کنید و برای بلند شدن آماده شوید. هر جا که پادکست های خود را دریافت کردید گوش کنید.

تصحیح: این داستان به روز شده است تا تصحیح کند که فضای فضایی هشت هدف مرتبط با مأموریت ماه خود را قبل از تلاش برای فرود محموله روی سطح ماه در روز سه شنبه تکمیل کرده است. نسخه قبلی این داستان اهداف و پیشرفت شرکت را اشتباه بیان کرد.