تقاضای وام مسکن پس از اعلام توقف احتمالی افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو افزایش یافت

نمایشگری برای یک مشاور ملکی با Coldwell Banker Dynasty TC، در سمت چپ، در حالی که او با یک خریدار بالقوه خانه در یک خانه باز در آرکادیا، کالیفرنیا صحبت می کند، نمایش داده می شود.

جاناتان آلکورن | بلومبرگ | گتی ایماژ

هفته گذشته پس از اینکه رئیس فدرال رزرو پیشنهاد کرد که به یک رشته تاریخی افزایش نرخ بهره پایان دهد، نرخ وام مسکن اندکی کاهش یافت. این کاهش قابل توجه نبود، اما برای افزایش تقاضا از سوی صاحبان خانه های فعلی که امیدوارند وام های مسکن خود را با نرخ های پایین تر تامین مالی کنند، کافی بود.

میانگین نرخ سود قراردادی برای وام‌های مسکن 30 ساله با نرخ ثابت با مانده وام منطبق (726200 دلار یا کمتر) هفته گذشته از 6.50 درصد در هفته قبل به 6.48 درصد کاهش یافت و امتیازها از 0.63 به 0.61 کاهش یافت طبق نظرسنجی هفتگی انجمن بانکداران وام مسکن، وام با پیش پرداخت 20 درصدی. این نرخ برای هفته مشابه یک سال قبل 5.53 درصد بود. نرخ وام مسکن برای همه انواع وام های مورد بررسی در طول هفته کاهش یافته است.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

انتظار می رود آخرین قرائت تورم نشان دهد که قیمت ها همچنان در حال افزایش است

CNBC Pro

در نتیجه، درخواست‌ها برای بازپرداخت وام مسکن در هفته گذشته در مقایسه با هفته قبل، با تعدیل فصلی، 10 درصد افزایش یافت. با این حال، تقاضا برای بازپرداخت بازرگانی همچنان 44 درصد در سال نسبت به سال گذشته کمتر بود.

جوئل کان می نویسد: درخواست های وام مسکن به کاهش نرخ ها در هفته گذشته پاسخ مثبت دادند، زیرا فدرال رزرو سیگنالی را برای توقف احتمالی نرخ وجوه فدرال در سطح فعلی در پیش بینی کاهش تورم و سخت شدن شرایط مالی که رشد اقتصادی و شغلی را کاهش می دهد، نشان داد. ، معاون اقتصاددان ارشد MBA در بیانیه ای.

درخواست های وام مسکن برای خرید خانه در هفته 5 درصد افزایش یافته است، اما نسبت به هفته مشابه سال قبل 32 درصد کاهش یافته است. نرخ ها واقعا به اندازه کافی کاهش نیافته اند که قیمت های بالای مسکن را جبران کند. قیمت ها از تابستان گذشته کاهش یافته است، اما در بهار امسال به دلیل تقاضای زیاد و عرضه بسیار کم دوباره گرم می شوند.

طبق نظرسنجی جداگانه ای از وام مسکن نیوز دیلی، نرخ وام مسکن برای شروع این هفته به شدت افزایش یافت. این افزایش به دلیل احساسات سرمایه گذاران بود که ممکن است بحران بانکی منطقه ای در حال کاهش باشد. با این حال، زمانی که دولت شاخص قیمت مصرف‌کننده را منتشر می‌کند، همه شرط‌بندی‌ها در روز چهارشنبه متوقف می‌شوند، یعنی گزارش ماهانه تورم. هر گونه انحراف بزرگ از انتظارات، در هر دو جهت، می تواند بازده اوراق قرضه و در نتیجه نرخ وام مسکن را به طور قطعی تغییر دهد.