تقاضای وام مسکن به پایین ترین سطح در سه ماه اخیر کاهش یافته است

کارگزاران املاک روزا آریگو، مرکز، و الیزا روزن، سمت راست، در یک خانه باز در وست همپستد، نیویورک کار می کنند.

Newsday LLC | روز نیوز | گتی ایماژ

نرخ‌های وام مسکن در هفته گذشته افزایش یافت، زیرا داده‌های اقتصادی قوی‌تر این نگرانی را ایجاد کرد که فدرال رزرو به این زودی نرخ‌های بهره را کاهش ندهد. به نوبه خود، تقاضای وام مسکن به پایین ترین سطح از پایان فوریه کاهش یافت.

متوسط ​​نرخ سود قراردادی برای وام‌های مسکن 30 ساله با نرخ ثابت با مانده وام منطبق (726200 دلار یا کمتر) از 6.69 درصد به 6.91 درصد افزایش یافته است، با افزایش امتیاز از 0.66 به 0.83 (شامل کارمزد شروع) برای وام‌هایی با 20 درصد کاهش. پرداخت. طبق گفته انجمن بانکداران وام مسکن، این میانگین هفتگی بود، اما سایر قرائت‌های روزانه نرخ بهره را بیش از 7 درصد مشاهده کردند.

در نتیجه، درخواست‌های وام مسکن برای بازپرداخت وام مسکن که بیشترین حساسیت را نسبت به تغییرات نرخ دارند، در هفته گذشته نسبت به هفته قبل، با تعدیل فصلی، 7 درصد کاهش یافت. حجم درخواست 45 درصد کمتر از هفته مشابه یک سال قبل بود.

درخواست ها برای وام مسکن برای خرید خانه 3 درصد در هفته کاهش یافت و 31 درصد کمتر از هفته مشابه سال قبل بود.

مایکل فراتانتونی، اقتصاددان ارشد MBA، در بیانیه‌ای گفت: «حجم درخواست برای وام‌های خرید و تامین مالی مجدد در هفته گذشته به دلیل این نرخ‌های بالاتر کاهش یافت. “در حالی که تقاضا برای تامین مالی مجدد تقریبا به طور کامل توسط سطح نرخ ها هدایت می شود، حجم خرید همچنان به دلیل کمبود خانه در بازار محدود می شود.”

از آنجایی که قیمت مسکن شروع به افزایش مجدد می کند، نرخ وام مسکن بالاتر است و سطح موجودی هنوز بسیار پایین تر از حد معمول است، خریداران بالقوه خانه از همه طرف به دلیل مقرون به صرفه بودن ضربه می خورند. هر چه نرخ ها بالاتر باشد، مالکان فعلی تمایل کمتری به فهرست کردن خانه های خود برای فروش خواهند داشت. اکثریت قریب به اتفاق صاحبان خانه امروزه وام مسکن با نرخ بهره زیر 5 درصد دارند.

جهت نرخ های وام مسکن بیشتر به خوانش های جدید در اقتصاد بستگی دارد. روز بعدی روز جمعه با انتشار گزارش اشتغال ماهانه دولت است.