تقاضای وام مسکن با رسیدن نرخ بهره به بالاترین حد در 2 ماه گذشته کاهش می یابد

تابلوی “فروش” در 21 ژوئن 2022 در میامی، فلوریدا در مقابل خانه ای آویزان شده است.

جو رادل | گتی ایماژ

نرخ‌های بالاتر وام مسکن و کمبود شدید خانه‌های برای فروش عوارض خود را بر تقاضای وام مسکن می‌برد.

بر اساس شاخص فصلی تعدیل شده انجمن بانکداران وام مسکن، درخواست های وام مسکن برای خرید خانه در هفته گذشته در مقایسه با هفته قبل 4.8 درصد کاهش یافت. حجم 26 درصد کمتر از هفته مشابه یک سال قبل بود.

جوئل کان، اقتصاددان MBA، در انتشاری نوشت: «برنامه‌های خرید به کندترین سرعت در یک ماه کاهش یافت، زیرا خریداران نسبت به این نوسان نرخ محتاط هستند، اما همچنین از آنجایی که موجودی برای فروش در بسیاری از نقاط کشور کمیاب است».

متوسط ​​نرخ سود قراردادی برای وام‌های مسکن 30 ساله با نرخ ثابت با مانده وام منطبق (726200 دلار یا کمتر) از 6.48 درصد به 6.57 درصد افزایش یافت، با امتیاز 0.61 (با احتساب کارمزد اولیه) برای وام‌هایی با پیش پرداخت 20 درصد. این بالاترین نرخ در دو ماه گذشته است. نرخ ثابت 30 ساله در همان هفته یک سال قبل به 5.49 درصد رسید.

نرخ‌های وام مسکن در هفته گذشته افزایش یافت، حتی در حالی که بازدهی خزانه‌داری اساساً ثابت بود، و اختلاف بین این دو نرخ به 310 واحد پایه افزایش یافت.

متیو گراهام، مدیر عملیاتی، توضیح داد: «از زمانی که فدرال رزرو به سرمایه گذاری مجدد درآمدهای پرتفوی اوراق قرضه خود در اواخر سال 2022 پایان داد، نرخ وام مسکن به طور کلی در برابر اوراق خزانه داری با مشکل مواجه شده است. اخیراً، افزایش عرضه بدهی های وام مسکن به دلیل تلاش های مختلف FDIC برای انحلال بر این بخش تاثیر گذاشته است.

درخواست‌ها برای تامین مالی مجدد وام مسکن در هفته 8 درصد کاهش یافت، زیرا شرکت‌های تامین مالی مجدد به تغییرات هفتگی نرخ بسیار حساس‌تر هستند. تقاضا نسبت به سال گذشته 43 درصد کاهش یافته است. با نرخ‌هایی بیش از دو برابر نرخ‌هایی که در سال‌های اول همه‌گیری کووید وجود داشت، وام‌گیرندگان بسیار کمی باقی‌مانده‌اند که می‌توانند از تامین مالی مجدد بهره ببرند.