تست کووید نخست وزیر سنگاپور لی در مورد بازگشت دوباره مثبت شد

نخست وزیر سنگاپور، لی هسین لونگ، روز پنجشنبه، یک هفته و نیم پس از تشخیص اولیه، مجدداً تست کووید-19 مثبت داده است، به گفته پزشکان وی، یک مورد عفونت برگشتی است.

مارتین اولمن | اخبار گتی ایماژ | گتی ایماژ

سنگاپور – نخست وزیر سنگاپور، لی هسین لونگ، یک هفته و نیم پس از تشخیص اولیه، آزمایش کووید-19 مجددا مثبت شد، به گفته پزشکان وی، یک مورد عفونت برگشتی است.

لی روز پنجشنبه در شبکه های اجتماعی گفت: “احساس خوبی دارم اما می ترسم دوباره کووید-19 مثبت شده باشم.” پزشکان من می گویند که این یک بازگشت کووید است که در 5 تا 10 درصد موارد اتفاق می افتد. هنوز هم عفونی است اگرچه خطر آن در مقایسه با عفونت اولیه زیاد نیست.

در نتیجه، لی مراسم تقدیس یک معبد هندو در سنگاپور را از دست داد. ابتلای مجدد او در حالی اتفاق می‌افتد که سنگاپور خود را برای میزبانی از رهبران ارشد دفاعی آسیا اقیانوسیه در گفتگوی شانگری-لا این هفته از جمله وزیر دفاع چین، ژنرال لی شانگفو، وزیر دفاع ایالات متحده، لوید آستین و نخست وزیر استرالیا آنتونی آلبانیز آماده می‌کند.

لی، که 71 سال سن دارد، زمانی که آزمایشش برای اولین بار در 22 مه پس از بازگشت از یک سفر کاری رسمی شش روزه به آفریقای جنوبی و کنیا مثبت شد، داروی ضد ویروسی Paxlovid برای او تجویز شد. او از سال 2004 به عنوان نخست وزیر دولت شهر جنوب شرق آسیا خدمت می کند.

سنگاپور در حال رسیدن به اوج ابتلا به کووید-19 در آوریل است و دولت آن به دلیل مدیریت مؤثرش در مقابله با همه‌گیری مورد تحسین قرار گرفته است.

CNBC بهداشت و علم

آخرین پوشش سلامت جهانی CNBC را بخوانید: