ترمیم دندان های شیری کودکان – کلینیک دندانپزشکی Tehran Smile

طبق تعريف آكادمي دندان پزشكي كودكان آمريكا، حضور بيش از يك سطح دنداني پوسيده (ضايعه حفره دار يا بدون حفره)، ترمیم شده یا از دست رفته (دراثرپوسيدگي ) درهر کدام از دندان هاي شيري در يك كودك زير 6 سال، پوسيدگي های زودرس دوران كودكي نامیده مي شود. دندان پيشين شيري فك پايين، معمولا پوسيده نمي شود كه دليل اين امر، نقش محافظت كننده زبان از اين دندانها حين مكيدن شير و نيز شستشوي طبيعي اين دندانها توسط جريان بزاق به علت قرار گيري دهانه مجراي غدد بزاقي ساب مند يبولار و ساب لينگوال در پشت اين دندانها مي باشد.

دندانهاي آسياي دوم شيري هم به دليل اينكه در سن بالاتری رويش مي يابند، معمولا مبتلا نمي شوند. اگر شما هم در اطرافیان تان این عبارات را شنیده اید با ادامه ” ترمیم دندان ” همراه باشید تا با مراحل پرکردن دندان آشنا شوید. ممکن است شما موقع غذا خوردن متوجه شوید که تکه ای از دندان در دهانتان است، یا تیز شدن گوشه دندان را با زبان تان احساس کنید. 1. از آنجایی که پوسیدگی دندانی یک بیماری مسری است و میکروبهای ایجادکننده آن معمولا از دهان والدین(بویژه مادران) به نوزاد منتقل می شوند، قبل از اقدام به بچه دار شدن به فکر سلامت دندانهای خود باشید و با مراجعه به دندانپزشک، دندانهای پوسیده خود را درمان کنید.

تاج که به کلاهک نیز معروف است، پروتز دندان است که برای محافظت از دندان آسیب ترمیم دندان ارزان دیده استفاده میشود. سپس از یک چسب مخصوص برای نگهداشتن روکش در این محل و جلوگیری از جدا شدن آن استفاده میشود. 7. اجازه ندهید كودك با بطري یا شیشه محتوي چيزي غير از آب در دهانش به خواب برود. با نظر دندانپزشک می توانید با مصرف برخی آدامس های بدون قند یا دهانشویه ها، بهداشت دهانی خود را بهبود بخشید. اين عوامل، محيط مناسبي را براي فعاليت ميكروب هاي پوسيدگي زا در دهان كودك فراهم میكنند كه با توليد بعضی اسيدها، سبب پوسيدگي دندان های مي شوند.

از آنجا كه اين مشكل در سنين خیلی پايين شروع می شود، درمان اين پوسيدگي ها هم براي بيمار و هم براي دندان پزشك يك معضل محسوب مي گردد. اين مشكل كه با نام علمي Early Childhood Caries ناميده مي شود، با ايجاد پوسيدگي در دندان هاي شيري سبب تخریب ساختار و درد دندانی مي گردد كه تبعاتي چون مشكلات تغذيه و ظاهر نا زيبا را برای کودک در پي دارد. الف. تميز نكردن دهان كودك توسط والدين از زمان رويش اولين دندان هاي شيري. 3. دندانهای نوزادتان را زمان رويش آنها تا حدود 1.5سالگي، شب ها قبل از خواب با استفاده از يك پارچه يا گاز استريل، تميز کنید.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد ترمیم دندان افتاده جلو لطفا به بازدید از وب سایت ما.