ترس از تورم و رکود، سفر مصرف کنندگان را کند نکرده است

فرانچسکو ریکاردو یاکومینو | لحظه | گتی ایماژ

تورم مداوم و نرخ های بهره بالاتر، بودجه بسیاری از خانوارها را تحت فشار قرار داده است و مصرف کنندگان از خریدهایی مانند پروژه های بهبود خانه یا پوشاک اجتناب می کنند. اما میلیون ها مصرف کننده آمریکایی تعطیلات خود را رها نمی کنند.

یک نظرسنجی Deloitte در ماه گذشته نشان داد که 50٪ از پاسخ دهندگان قصد داشتند در طول تابستان تعطیلاتی داشته باشند که شامل اقامت با حقوق می شود، در مقایسه با 46٪ در سال گذشته. در نشانه ای از تقاضای قوی، اداره امنیت حمل و نقل نزدیک به 10 میلیون نفر را در آخر هفته روز یادبود بررسی کرد که کمی بیشتر از مدت مشابه در قبل از همه گیری 2019 بود. خطوط هوایی آمریکا این هفته به لطف تقاضای قوی و سوخت ارزان تر، پیش بینی درآمد تعدیل شده خود را برای این سه ماهه افزایش داد.

بسیاری از مسافران هنگام رزرو بلیط هواپیما یا پر کردن باک قبل از سفر جاده ای، حداقل در مقایسه با سال گذشته، احساس آرامش می کنند.

برای مثال، بر اساس آخرین تورم فدرال، قیمت بلیط هواپیما در آوریل نسبت به سال گذشته 0.9 درصد کاهش یافته است.

گزارش CNBC در مورد تورم را بیشتر بخوانید

جیسون گاگان، رئیس محصولات کارت اعتباری مصرف‌کننده در بانک آمریکا، گفت: با این حال، هزینه‌های مصرف‌کننده به طور کلی تعدیل شده است، اما «مقوله‌هایی که قوی‌ترین مقوله‌ها را حفظ می‌کنند، دسته‌های سفر هستند».

موقعیت مکانی همه چیز است

قیمت ها بسته به جایی که مسافران قصد رفتن به آن را دارند بسیار متفاوت است. طبق گزارش سایت مسافرتی هاپر، یک پرواز داخلی رفت و برگشت در تابستان امسال به طور متوسط ​​306 دلار است که 19 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، اگرچه هنوز 6 درصد بیشتر از سال 2019 است.

محدودیت‌های ظرفیت به دلیل کمبود هواپیما و خلبان بر رشد خطوط هوایی تأثیر گذاشته و قیمت‌ها را برای ماه‌ها بالا نگه داشته است.

سفرهای بین المللی در سال جاری با برداشتن محدودیت های همه گیر در سراسر جهان افزایش یافته است. اما هنوز تقاضای زیادی برای مقاصد داخلی وجود دارد که در طول همه‌گیری بر سفر غالب بودند. این به ویژه صادق است زیرا خطوط هوایی ظرفیت خود را به اروپا و سایر مقاصد بین المللی افزایش داده اند، اما در اواخر بهار و ماه های تابستان به سختی می توان چانه زنی کرد.

داده های هاپر نشان می دهد که نرخ بلیط هواپیما به اروپا در تابستان امسال به طور میانگین 1167 دلار است که نسبت به سال گذشته 36 درصد افزایش داشته است.

طبق گفته شرکت داده هتل STR، اقامت در سال جاری گران‌تر بوده است، حتی در داخل هتل ایالات متحده اشغال میانگین 60.6% از ژانویه تا آوریل، با میانگین نرخ هر شب 152.68 دلار بوده است. این نسبت از 63 درصد اشغال و میانگین نرخ شبانه 130.05 دلار در مدت مشابه در سال 2019، و از 58.4 درصد اشغال و میانگین نرخ اقامت شبانه 141 دلار در سال گذشته افزایش یافته است.

اما به دلیل تغییر الگوهای سفر، بین برخی از مقاصد تفاوت های زیادی وجود دارد. طبق گزارش STR، نرخ هتل های شبانه در مائوئی، هاوایی، از سال 2019 بیش از 53 درصد افزایش یافته و به 535.90 دلار رسیده است که بزرگترین درصد افزایش در ایالات متحده است. در همین حال، نرخ هتل‌ها در مناطق سن خوزه و سانتا کروز کالیفرنیا تقریباً 17 درصد از سال 2019 کاهش یافته و به 171.52 دلار رسیده است زیرا سفرهای تجاری در فناوری و سایر بخش‌ها هنوز به سطح قبل از همه‌گیری بهبود نیافته‌اند.

استراتژی های صرفه جویی در پول

مصرف کنندگانی که به دنبال صرفه جویی در هزینه سفر هستند باید انعطاف پذیر باشند. کارشناسان سفر پیشنهاد می‌کنند که خارج از دوره‌های اوج سنتی، مانند فصل پاییز، رزرو کنید، اگرچه معایبی وجود دارد، مانند احتمال آب و هوای بدتر.

Kobe Guerrero، متخصص سفر کارائیب در Raleigh، آژانس Trip and Sip Travel مستقر در کارولینای شمالی، گفت که برخی از مشتریان می توانند نرخ و کرایه ارزان تری را در ماه سپتامبر یا اکتبر برای شمال دریای کارائیب رزرو کنند، اما این امر با خطراتی همراه است.

گوئررو گفت: “اما ممکن است طوفان تمام تعطیلات شما را خراب کند.” او گفت که از خریداران می خواهد که بیمه مسافرتی دریافت کنند.

برخی از مسافران نیز سعی می کنند با رزرو بسیار زودتر آماده شوند.

گوئررو گفت: استراحتگاه های لوکس از دو سال قبل رزرو می شوند.

برخی دیگر برای پرداخت هزینه سفر از برخی از هزینه های خود در جای دیگر صرف نظر می کنند.

پرویز ویرانی، مدیر پروژه فناوری اطلاعات، گفت او و همسرش، زوها کرمالی، مدیر املاک، از مایل‌های پرواز مکرر خطوط هوایی امریکن ایرلاینز برای بازدید از شهر نیویورک در تعطیلات آخر هفته روز یادبود استفاده کرد، اما آنها با بازگشت به جای آخر هفته، چهارشنبه در پول خود صرفه‌جویی کردند.

ویرانی گفت که این زوج قبل از سفر با یورکی 10 ساله خود در جردن برای صرفه جویی در صرف ناهار خوری در خانه شام ​​می پختند.

او گفت: «ما در خانه هزینه ها را کاهش می دهیم.