ترامپ در پرونده استورمی دنیلز از افشای شواهد منع شد

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ پس از سخنرانی در یک رویداد مبارزاتی در منچستر، نیوهمپشایر، 27 آوریل 2023، سوار هواپیمایش می شود.

جبین باتسفورد | واشنگتن پست | گتی ایماژ

یک قاضی روز دوشنبه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را از ارائه مدارک عمومی و سایر مطالب مرتبط با یک پرونده جنایی در حال تعلیق علیه او در نیویورک منع کرد، جایی که او به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداخت پولی در سال 2016 به ستاره فیلم های پورن استورمی دانیلز متهم است.

قاضی خوان مرچان همچنین ترامپ را از مشاهده مدارک موجود در این پرونده به غیر از حضور وکلایش منع کرد. رئیس جمهور سابق مجاز به کپی برداری از مطالب نیست.

دفتر دادستانی منطقه منهتن به دلیل نگرانی از استفاده «نادرست» ترامپ از مطالب یا ارسال اطلاعات در رسانه های اجتماعی یا جاهای دیگر، به دنبال دستور حفاظتی است.

یک دادستان در جلسه دادگاه عالی منهتن این خطر را “قابل توجه” خواند.

وکلای ترامپ با این درخواست مخالفت کردند که مربوط به مواد کشفی، اسناد، مکاتبات و سایر مواردی است که در یک پرونده حقوقی قبل از محاکمه بین طرفین مخالف رد و بدل شده است.

ترامپ که رقیب اصلی نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 است، ماه گذشته در این پرونده در دادگاه محاکمه شد. او اعتراف به بی گناهی کرده است.

وکیل سابق او، مایکل کوهن، اندکی قبل از انتخابات ریاست جمهوری 2016، 130000 دلار به دانیلز، که نام قانونی اش استفانی کلیفورد است، پرداخت کرد تا او را در مورد تلاش جنسی ادعایی سال ها قبل با ترامپ ساکت نگه دارد.

ترامپ رابطه جنسی با دنیلز را انکار می‌کند، اما هزینه پرداختی را که ادعا می‌شد برای هزینه‌های قانونی در سوابق تجاری، به کوهن بازپرداخت کرد.

سیاست CNBC

بیشتر از پوشش سیاسی CNBC بخوانید:

در درخواست دادستان برای صدور دستور حمایتی، دستیار دایره‌ای کاترین مک‌کاو نوشت: «دونالد جی. ترامپ سابقه طولانی و شاید منحصربه‌فردی در حمله به شهود، بازپرسان، دادستان‌ها، هیئت منصفه، هیئت منصفه بزرگ، قضات و سایرین دخیل در رسیدگی‌های حقوقی علیه شهود دارد. او، این افراد و خانواده‌هایشان را در خطر ایمنی قابل توجهی قرار می‌دهد.»

مرچان در دستور روز دوشنبه خود نوشت که تمام مطالب ارائه شده توسط دفتر DA به وکلای ترامپ “فقط برای تهیه دفاع در این مورد استفاده خواهد شد.”

مرچن نوشت: “هر فردی که مطالب تحت پوشش را دریافت می کند، نباید مطالب تحت پوشش را به هر شکل یا به هر وسیله ای برای شخص ثالث کپی، انتشار یا افشا کند.” که شامل پست کردن مطالب در سایت های رسانه های اجتماعی می شود.

قاضی همچنین گفت اسامی و اطلاعات هویتی کارکنان DA در این پرونده، به غیر از اعضای قسم خورده نیروی انتظامی، دستیاران DA و شاهدان متخصص، تا شروع انتخاب هیئت منصفه به تعویق خواهد افتاد.