ترامپ خواستار محاکمه نامناسب در دادگاه افترا به تجاوز جنسی ای. جین کارول شد

نویسنده E. Jean Carroll در روز سه شنبه، 25 آوریل 2023 به دادگاه فدرال در نیویورک، ایالات متحده می آید. محاکمه یک دعوی مدنی توسط کارول، که مدعی است دونالد ترامپ به او در دهه 1990 تجاوز کرده است، قرار است امروز آغاز شود.

استفانی کیت | بلومبرگ | گتی ایماژ

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه خواستار محاکمه نامشروع در پرونده مدنی تجاوز و افترا، نویسنده E. Jean Carroll شد و قاضی را متهم کرد که “احکام ناعادلانه و پیش داوری فراگیر” علیه او صادر کرده است.

این درخواست پس از آن مطرح شد که کارول گفت ترامپ طی دو روز شهادت در دادگاهی که هفته گذشته آغاز شد، “به من تجاوز کرد” و “شهرت من را خراب کرد”. انتظار می‌رود که کارول روز دوشنبه به دادگاه فدرال منهتن بازگردد.

جو تاکوپینا، وکیل ترامپ در نامه‌ای 18 صفحه‌ای استدلال کرد که قاضی لوئیس کاپلان شواهد را به نفع کارول نادرست توصیف کرد، شهادت او را تقویت کرد و به اشتباه وکلای کارول اعتراض کرد که مانع از بازجویی او از شاهد شد.

تاکوپینا درخواست کرد که اگر کاپلان اجازه محاکمه ندهد، “سابقه هر یک از مواردی که دادگاه حقایق این پرونده را به اشتباه توصیف کرده است را به هیئت منصفه تصحیح کند” و به وکلای ترامپ “فرصت بیشتری” در حین بررسی متقابل بدهد.

کارول ترامپ را متهم کرد که در دهه 1990 در رختکن یکی از فروشگاه های نیویورک سیتی به او تجاوز کرده و پس از چند دهه پس از انتشار این داستان، او را بدنام کرده است. ترامپ تجاوز به کارول را رد می کند و می گوید که او را بدنام نکرده است. ترامپ در پست‌های اخیر خود در شبکه‌های اجتماعی، باز هم حساب کارول را زیر سوال برد و او را به عنوان “خانم برگدورف گودمن” مورد تمسخر قرار داد.

قبل از اینکه کارول برای اولین بار در چهارشنبه گذشته شهادت دهد، کاپلان به وکیل ترامپ در مورد پست های رئیس جمهور سابق هشدار داد.

نامه تاکوپینا استدلال می‌کرد که کاپلان «خط مناسب سؤال» را در مورد اینکه آیا کارول به دنبال بازیابی فیلم‌های نظارتی از فروشگاه بزرگ بوده است، «بسته است». در این نامه همچنین آمده است که استیضاح قاضی در مورد استفاده تاکوپینا از عبارت “تهاجم جنایی” منجر به “بی انصافی” نسبت به ترامپ شده است.

تاکوپینا همچنین به لحظه ای در بازجویی متقابل خود از کارول اشاره کرد که کاپلان به این نکته اشاره کرد که کتاب کارول، با عنوان “ما برای چه به مردان نیاز داریم؟ پیشنهادی متواضعانه”، به طنز معروفی اشاره می کند که خواستار نقل مکان همه مردان به این مکان شده است. مونتانا

کاپلان در دادگاه خاطرنشان کرد: «این از «پیشنهاد متواضعانه» جاناتان سویفت می آید. در نامه تاکوپینا استدلال می‌شود که این اظهار نظر حاکی از «طرفداری هیئت منصفه» بود.

ترامپ که یکی از نامزدهای پیشرو برای نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 است، مشخص نکرده است که آیا در بخشی از محاکمه شرکت خواهد کرد یا خیر.

وکیل کارول بلافاصله به درخواست CNBC برای اظهار نظر در مورد نامه پاسخ نداد.