ترامپ برای حکم پرونده سوء استفاده جنسی ای. جین کارول تجدیدنظر خواهد کرد

E. Jean Carroll، مقاله نویس سابق مشاوره مجله Elle، جو تاکوپینا، وکیل دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده را تماشا می کند که در جریان یک دادگاه مدنی صحبت های پایانی را بیان می کند که در آن کارول ترامپ را متهم به تجاوز به او در رختکن یک فروشگاه بزرگ در اواسط دهه 1990 می کند. افترا، در نیویورک، 8 مه 2023.

جین روزنبرگ | رویترز

دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه با ارسال اخطاریه‌ای به حکم این هفته هیئت منصفه مدنی فدرال که رئیس‌جمهور سابق را به اتهام آزار جنسی و بدنام کردن نویسنده E. Jean Carroll متهم می‌کند، تجدیدنظر خواهد کرد.

وکلای ترامپ همچنین در یک پرونده قضایی اعلام کردند که از دادگاه تجدیدنظر ناحیه دوم ایالات متحده می خواهند که دستور پرداخت 5 میلیون دلار غرامت و غرامت تنبیهی او به کارول در این پرونده را لغو کند.

وکلای او کمتر از یک ساعت پس از درج رأی نهایی هیئت منصفه در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در منهتن، اخطار تجدیدنظر خود را به دادگاه منطقه ای ایالات متحده در منهتن تسلیم کردند.

سیاست CNBC

بیشتر از پوشش سیاسی CNBC بخوانید:

کارول 79 ساله از ترامپ به دلیل تجاوز به او در یک اتاق رختکن در فروشگاه بزرگ برگدورف گودمن در اواسط دهه 1990 و به دلیل بدنام کردن او در نظرات پاییز گذشته که ادعاهای او را رد کرد، شکایت کرد.

ترامپ 76 ساله انکار می کند که کارول را در فروشگاه دیده است. او هم گفت که او این اتهامات را مطرح کرده و هم “از نوع من نیست”.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، هواپیمای خود، ترامپ فورس وان، را در فرودگاه آبردین در آبردین، اسکاتلند، 1 می 2023 پیاده می کند.

جف جی میچل | گتی ایماژ

هیئت منصفه دادگاه سه‌شنبه دریافتند که شواهد زیادی وجود دارد که ترامپ به کارول تجاوز کرده است، اما یافته‌های آن‌ها مبنی بر اینکه او احتمالاً او را مورد آزار جنسی قرار داده است برای حمایت از ادعای مدنی او کافی بود.

ترامپ رقیب اصلی نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 است.

ترامپ چهارشنبه شب در یک سالن شهرداری نیوهمپشایر به میزبانی CNN، کارول را به تمسخر گرفت و خنده و تشویق حضار را برانگیخت. ترامپ در زمان تالار شهر کارول را «کارول» نامید و دوباره مدعی شد که روایت او از این رویدادها «جعلی» است.

“او مورد تجاوز قرار نگرفت، باشه؟” ترامپ گفت. “و من هم هیچ کار دیگری نکردم، باشه، چون نمی‌دانم او کیست.”