ترامپ از نکول سقف بدهی ها حمایت می کند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در زمین گلف ترامپ ترنبری، در آیرشر جنوبی، در جریان سفرش به بریتانیا.

استیو ولز | تصاویر Pa | گتی ایماژ

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز چهارشنبه از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه خواست تا اگر دموکرات‌ها با کاهش هزینه‌ها موافقت نکردند، به آمریکا اجازه بدهند بدهی خود را نکول کنند.

ترامپ گفت: «من به جمهوری‌خواهان – کنگره‌ها، سناتورها- می‌گویم که اگر کاهش‌های گسترده به شما ندهند، باید پیش‌فرض کنید. و من معتقد نیستم که آنها پیش‌فرض انجام دهند زیرا فکر می‌کنم دموکرات‌ها کاملاً تسلیم خواهند شد، کاملاً غافل خواهند شد زیرا شما نمی‌خواهید چنین اتفاقی بیفتد. اما این بهتر از کاری است که ما در حال حاضر انجام می‌دهیم زیرا ما مانند ملوانان مست پول خرج می کنیم.”

بیشتر بخوانید: آیا در مورد سقف بدهی سردرگم هستید؟ در اینجا چیزی است که شما باید بدانید

هنگامی که توسط کیتلان کالینز گوینده سی‌ان‌ان برای شفاف‌سازی اظهاراتش تحت فشار قرار گرفت، ترامپ گفت: “خب، شما می‌توانید همین الان این کار را انجام دهید، زیرا بعدا این کار را انجام خواهید داد زیرا ما باید این کشور را نجات دهیم. کشور ما در حال مرگ است. کشور ما در حال نابودی است. توسط افراد احمق، توسط افراد بسیار احمق.”

ترامپ، رقیب اصلی نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2024، این اظهارات را در یکی از سالن‌های شهر سی‌ان‌ان بیان کرد و طی آن از حامیانش که در ژانویه 2021 قیام خشونت‌باری را در ساختمان کنگره آمریکا به راه انداختند و یک روز پس از یک روز به تمسخر نویسنده E. Jean Carroll دفاع کرد. هیئت منصفه او را مسئول آزار جنسی و بدنام کردن او دانست.

اظهارات ترامپ هفته‌ها پیش از آنکه پیش‌بینی می‌شود آمریکا برای پرداخت صورت‌حساب‌هایش پول نقدش تمام شود، بیان شد، مگر اینکه کنگره به محدودیت بدهی رسیدگی کند. از ژانویه، دولت ایالات متحده اقدامات فوق العاده ای را برای جلوگیری از نکول انجام داده است.

به گفته تحلیلگران و اقتصاددانان، یک پیش فرض باعث هرج و مرج در بازارها و از دست دادن میلیون ها شغل می شود. جمهوری خواهان در دوران ریاست جمهوری ترامپ سه بار به افزایش سقف بدهی رای دادند.

سخنان ترامپ می تواند بسیاری از حامیان حزب جمهوری خواه او را در مجلس تشویق کند تا موضع خود را در برابر افزایش سقف بدهی بدون کاهش هزینه های مربوطه تشدید کنند. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که درباره افزایش سقف بدهی مذاکره نخواهد کرد، اگرچه او گفت که آماده است درباره راه‌های کاهش هزینه‌ها در زمینه‌ای جداگانه بحث کند.

بایدن و چهار رهبر ارشد کنگره، از جمله کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، حامی ترامپ، از کالیفرنیا، دوباره برای بحث در مورد سقف بدهی روز جمعه ملاقات خواهند کرد. جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا گفته است که دولت آمریکا می تواند تا اول ژوئن به سقف بدهی خود برسد.