ترازهای اعتباری آمریکا به دلیل اینکه مخارج قوی مانع از رکود می شود، افزایش می یابد

اقتصاددانان برای ماه‌ها رکود اقتصادی را پیش‌بینی کرده‌اند و این رکود در آینده یکی از مورد انتظارترین رکود در تاریخ ایالات متحده است. اما تا حدی به دلیل هزینه های مصرف کننده قوی، هنوز محقق نشده است.

کرت لانگ، اقتصاددان ارشد در انجمن ملی اتحادیه های اعتباری بیمه شده فدرال، می گوید: “هزینه های مصرف کننده بیش از نیمی از اقتصاد را تشکیل می دهد.” بنابراین، اگر مخارج مصرف‌کننده قوی باشد، به‌طور کلی این به تنهایی برای جلوگیری از سقوط اقتصاد به سمت رکود کافی است.»

در سه ماهه اول سال 2023، تولید ناخالص داخلی با نرخ 1.1 درصد نسبت به سه ماهه قبل رشد کرد. این سطح متوسط ​​رشد نسبت به ارقام تولید ناخالص داخلی اواسط سال 2022 بهبود یافته است که در ابتدا ترس از رکود را آشکار کرد.

اطلاعات بیشتر از امور مالی شخصی:
بن بست سقف بدهی چه معنایی برای صندوق های بازار پول دارد
چرا از دست دادن یک هزینه 2 دلاری می تواند سفر پارک ملی را از مسیر خارج کند
اقتصاددان MIT به تصمیم گیری در مورد زمان شروع و پایان رکود کمک می کند

دلیل اصلی این ترس: تورم بیشتر از آنچه که اقتصاددانان پیش بینی می کردند باقی ماند. در ماه می، اداره آمار کار ایالات متحده تورم سالانه کل را 4.9 درصد گزارش کرد.

برای مبارزه با تورم، فدرال رزرو نرخ وام بانکی خود را در طول یک سال گذشته 10 بار افزایش داده است. در نشست ماه مه فدرال رزرو، سیاستگذاران اشاره کردند که ممکن است افزایش بیشتر نرخ بهره را متوقف کنند و از تحولات غیرمنتظره جلوگیری کنند.

پایان این چرخه سفت شدن ممکن است با رسیدن مصرف کنندگان به نقطه شکست خود مورد توجه قرار گیرد. با محو شدن همه گیر، سطوح تاریخی پس انداز شخصی با مشکل مواجه شده است. در حالی که مصرف کنندگان در بحبوحه افزایش مداوم قیمت ها هزینه می کنند، سپرده ها در بانک ها اوج گرفته است.

این در حالی اتفاق می‌افتد که افراد کم برخوردار به طور فزاینده‌ای در زندگی روزمره خود به اعتبار متکی هستند. به گفته اقتصاددانان موسسه بانک آمریکا، تقریباً 29 درصد از خانوارهایی که کمتر از 50000 دلار در سال درآمد دارند از کارت های اعتباری برای تأمین هزینه های خود استفاده می کردند. نرخ استفاده از اعتبار در سال‌های اخیر به‌طور پیوسته افزایش یافته است، علی‌رغم اینکه پایین‌تر از سطوح بالاتر قبل از همه‌گیری بوده است.

آمریکایی‌های با درآمد متوسط ​​نیز با باد مخالف قابل توجهی از بازپرداخت مالیات کمتر مواجه هستند. بر اساس داده های IRS، میانگین بازپرداخت در سال جاری 2777 دلار تا 28 آوریل است که 8 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

آنا ژو، اقتصاددان مؤسسه بانک آمریکا گفت: «از آنجایی که این همان خانواده‌ای است که برای تأمین مالی هزینه‌های خود بیشتر به بازپرداخت مالیات متکی است، بازپرداخت کمتر واقعاً تأثیر منفی بر مخارج آنها دارد».

تحلیلگران فدرال رزرو نیویورک سطوح بی سابقه بدهی کارت های اعتباری را در سال 2023 گزارش می دهند. این نشان دهنده شکاف اقتصادی در این کشور است، به طوری که برخی از مصرف کنندگان پس از یک بیماری همه گیر صرفه جویانه پس انداز کرده اند، در حالی که برخی دیگر در بحبوحه افزایش قیمت ها خرج عاقلانه را دشوار می دانند. افزایش اخراج کارکنان و پتانسیل رکود.

هنوز هم اقتصاددانان شانس یک فرود نرم را می بینند. ژو گفت: «ما فکر نمی کنیم… روند کاهش سرعت به همان اندازه چشمگیر خواهد بود که برخی از مردم می ترسیدند. و این یک روند تدریجی خواهد بود.»

تماشای ویدئو در بالا یاد بگیرید که چگونه هزینه های مصرف کننده ایالات متحده تاکنون از رکود جلوگیری کرده است.