تالار شهر CNN ترامپ حکم سوء استفاده جنسی ای. جین کارول را دنبال می کند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده، جیم آکوستا، خبرنگار سی‌ان‌ان را در حالی که در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در کاخ سفید در واشنگتن، ۷ نوامبر ۲۰۱۸، سؤال می‌کرد، به جیم آکوستا اشاره می‌کند و او را به «اخبار جعلی» متهم می‌کند.

کوین لامارک | رویترز

ممکن است برای یک نامزد پیشرو ریاست جمهوری که برای مصاحبه زنده با یک شبکه خبری تلویزیونی بزرگ شرکت کند، غیرعادی به نظر نمی رسد.

اما زمانی که نامزد، رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ است – که اظهارات علنی او اغلب مملو از دروغ است – و شبکه‌ای است که او مکرراً آن را «اخبار جعلی» معرفی کرده است، این رزرو احتمالاً باعث ایجاد ابروها می‌شود.

ترامپ قرار است چهارشنبه شب در شبکه CNN در تالار شهر نیوهمپشایر حضور یابد. این رویداد که برای ساعت 8 بعد از ظهر به وقت شرقی برگزار می شود، توسط کیتلان کالینز مجری برنامه “سی ان ان این صبح” مدیریت می شود و مخاطبان زنده ای از جمهوری خواهان و رای دهندگان اعلام نشده که از نامزد حزب جمهوری خواه سوال می پرسند، برگزار می شود.

به گزارش CNN، تالار شهر اولین حضور ترامپ در این شبکه از زمان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2016 است. از آن زمان، ترامپ علیه این شبکه، رتبه‌بندی‌های آن، رهبری و بسیاری از شخصیت‌های روی آنتن آن انتقاد کرده است.

اما به دنبال تغییر در رهبری در CNN و در میان کاهش رتبه‌بندی گزارش شده، ظاهراً این شبکه تصمیم گرفته است به ترامپ فرصت دیگری بدهد.

دیوید زاسلاو، مدیر عامل شرکت برادران وارنر دیسکاوری، که شرکتش مالک سی‌ان‌ان است، هفته گذشته در برنامه «Squawk Box» CNBC درباره ترامپ گفت: «او پیشتاز جمهوری‌خواهان است. او باید ادامه دهد».

این تصمیم باعث نگرانی منتقدان ترامپ شد و استدلال می‌کردند که دادن بستر زنده به رئیس‌جمهور سابق برای انتشار اطلاعات نادرست، درس‌هایی را که رسانه‌ها در دوران ریاست‌جمهوری او آموخته‌اند نادیده می‌گیرد. برخی از آنها همچنین کریس لیخت، مدیر عامل جدید CNN را به تلاش برای جلب نظر مخاطبان مرکزگرا به عنوان بخشی از بازسازی شبکه خود متهم کرده اند.

زمان بندی فقط بحث ها را تشدید کرده است. تالار شهر یک روز پس از آن صورت می گیرد که هیئت منصفه نیویورک ترامپ را در یک پرونده مدنی که توسط نویسنده E. Jean Carroll مطرح شده است، متهم به سوء استفاده جنسی و افترا دانست.

هیئت منصفه ترامپ را به پرداخت 5 میلیون دلار غرامت به کارول محکوم کرد.

هنوز مشخص نیست که نتیجه آن محاکمه، که ترامپ در جریانی از پست‌های رسانه‌های اجتماعی عصر سه‌شنبه آن را محکوم کرد و وکیلش قول داده است که درخواست تجدیدنظر کند، بر تلاش او برای نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ تأثیر بگذارد یا خیر.

ترامپ که نامزدی خود برای انتخاب مجدد در سال 2020 را به جو بایدن از دست داد، همچنان به نظر می رسد که بالفعل رئیس حزب جمهوری خواه باشد – حتی رقبای اولیه احتمالی او عمدتاً واکنش های خاموشی را نسبت به رای نفرین آمیز هیئت منصفه نشان دادند.

به نظر می‌رسد که ترامپ پیش از ساختمان شهرداری CNN را سرزنش می‌کند و در پستی در رسانه‌های اجتماعی پیشنهاد می‌کند که این شبکه او را رزرو کرده است «زیرا آنها به حق ناامید هستند که یک بار دیگر این رتبه‌بندی فوق‌العاده (ترامپ!) را دریافت کنند.»

“آیا می تواند آغاز یک CNN جدید و پر جنب و جوش باشد، بدون اخبار جعلی، یا می تواند به یک فاجعه برای همه از جمله من تبدیل شود. بیایید ببینیم چه اتفاقی می افتد؟” ترامپ نوشت.

این خبر در حال توسعه است. لطفا برای بهروزرسانی دوباره بررسی کنید.