به گفته مایکروسافت، مهارت‌های برتری که برای آینده‌ای با هوش مصنوعی نیاز دارید

کار در کنار هوش مصنوعی به اندازه نحوه کار ما با اینترنت “ذاتی” خواهد بود – و کارمندان باید برای این آینده جدید خود را به مهارت‌هایی مجهز کنند.

این بر اساس گزارش جدید Work Trend Index مایکروسافت است که از 31000 نفر در 31 بازار بین فوریه و مارس 2023 نظرسنجی کرده است.

Chatbot ChatGPT موج جدیدی از علاقه به فناوری‌های هوش مصنوعی مولد را در ماه‌های اخیر برانگیخت و شرکت‌های فناوری بزرگ مانند گوگل و مایکروسافت از آن زمان به دنبال القای هوش مصنوعی در سراسر تجارت خود هستند.

چرا ChatGPT یک تغییر دهنده بازی برای هوش مصنوعی است

سرمایه‌گذاری 13 میلیارد دلاری مایکروسافت در استارت‌آپ OpenAI منجر به بهبود جستجوی Bing شد که به گفته این شرکت از یک مدل زبان بزرگ «قوی‌تر از ChatGPT» استفاده می‌کند.

با این حال، توانایی هوش مصنوعی مولد برای ایجاد متن، تصاویر و سایر محتواها در پاسخ به ورودی انسان – ترس جدیدی از جایگزینی مشاغل با فناوری ایجاد کرده است.

گزارش اخیر گلدمن ساکس نشان می دهد که 300 میلیون شغل در سراسر جهان تحت تأثیر هوش مصنوعی و اتوماسیون، مانند نقش های پشتیبانی اداری و اداری قرار دارند.

کولت استالباومر، مدیر کل مایکروسافت 365 و “آینده کار” در گفتگو با CNBC Make It در یک مصاحبه مجازی گفت که مایکروسافت در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی می تواند کار را برای بهتر شدن تغییر دهد، “بسیار خوشبین” است.

درست مانند … هر تغییر عظیم فناوری، چه تغییر رایانه شخصی یا اینترنت، همیشه یک دوره زمانی با انتشار فناوری وجود دارد که در آن مشاغل جدیدی ایجاد می شود.

کولت استالباومر

مایکروسافت

او افزود: «دقیقاً مانند هر تغییر فناوری عظیم، چه تغییر رایانه شخصی یا اینترنت، همیشه یک دوره زمانی با انتشار فناوری وجود دارد که در آن مشاغل جدیدی ایجاد می شود.

ما واقعاً بر این باوریم که هوش مصنوعی بیش از آنکه جایگزین شود، شغل ایجاد خواهد کرد.»

مجموعه مهارت های هوش مصنوعی که رهبران فکر می کنند کارمندان به آن نیاز خواهند داشت

به گفته مایکروسافت، 82 درصد از رهبران در سطح جهان و 85 درصد از رهبران در آسیا و اقیانوسیه گفتند که کارمندان در “آینده ای مبتنی بر هوش مصنوعی” به مهارت های جدید نیاز خواهند داشت.

این گزارش نشان داد که سه مهارت اصلی که رهبران معتقدند ضروری هستند، قضاوت تحلیلی، انعطاف‌پذیری و هوش هیجانی است.

مایکروسافت افزود، اینها مهارت‌هایی هستند که «شایستگی‌های اصلی جدید» هستند، نه فقط برای نقش‌های فنی یا متخصصان هوش مصنوعی.

هنگام فکر کردن به زمان استفاده از هوش مصنوعی و برقراری آن تماس‌ها، هنوز باید از آن مهارت‌های قضاوت استفاده کنید – واقعاً اینجاست که آژانس انسانی وارد آن می‌شود.

کولت استالباومر

مایکروسافت

استالباومر توضیح داد: “انسان همیشه در کنترل است و … با یک پاسخ هوش مصنوعی تولید شده، شما یک لحظه فرصت دارید که “آیا می‌خواهم این محتوا را نگه دارم؟ آیا می‌خواهم آن را تغییر دهم؟ آیا می‌خواهم آن را دور بیندازم؟”

“هنوز باید از این مهارت‌های قضاوت در هنگام فکر کردن به زمان استفاده از هوش مصنوعی و برقراری آن تماس‌ها استفاده کنید – واقعاً اینجاست که آژانس انسانی وارد آن می‌شود.”

مایکروسافت اضافه کرد که هوش هیجانی برای کمک به “تعیین زمان استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی به جای توانایی انسانی” بسیار مهم است.

رهبران مهارت های برتر معتقدند برای آینده ضروری هستند

  • قضاوت تحلیلی
  • انعطاف پذیری
  • هوش هیجانی
  • کنجکاوی فکری
  • تشخیص سوگیری و مدیریت
  • تفویض اختیار هوش مصنوعی (اعلانات)

لینکدین در پاسخ به پرسش‌های CNBC Make It اضافه کرد که مهارت‌های مورد نیاز برای بازار کار امروز “به سرعت در حال تغییر هستند” و بیشتر آن توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شود.

“[This] بر نیاز شرکت‌ها به تمرکز بر ارتقای مهارت و مهارت‌های مجدد کارگران و متخصصان برای داشتن ذهنیت رشد تأکید می‌کند.”

به گفته LinkedIn، پنج مهارت مرتبط با هوش مصنوعی در سال 2022 که سریع‌ترین رشد را داشتند عبارتند از: پاسخ به سؤال، طبقه‌بندی، سیستم‌های توصیه‌کننده، بینایی رایانه و پردازش زبان طبیعی.

تقاضا برای مشاغل هوش مصنوعی همچنان از عرضه بیشتر است

لینکدین اضافه کرد که هوش مصنوعی رشد سریعی در بازار کار داشته است – در APAC، رشد بالاتری در استخدام استعدادهای هوش مصنوعی در سال 2022 «در مقایسه با استخدام کلی» در منطقه مشاهده شد.

به عنوان مثال، سهم استعدادهای هوش مصنوعی در سراسر آسیا بین سال‌های 2016 و 2022 با سرعتی نمایی افزایش یافته است – 565 درصد برای سنگاپور، 527 درصد برای استرالیا و 487 درصد برای هند.

کارین کیمبرو، اقتصاددان ارشد لینکدین، گفت: معرفی هوش مصنوعی مولد “از قبل شروع به تغییر شکل بازار کار کرده است.”

“در حالی که هنوز روزهای اولیه است، این تغییر فرصت ها را گسترش می دهد، نقش های جدید ایجاد می کند و بهره وری را افزایش می دهد.”

آیا هوش مصنوعی می تواند شغل شما را بگیرد؟

به گفته پورتال کار Indeed، علاقه به مشاغل هوش مصنوعی در سنگاپور طی پنج سال گذشته 148.6 درصد افزایش یافته است، در حالی که تعداد چنین آگهی های شغلی عقب مانده است و در همان دوره فقط 95 درصد رشد داشته است.

Karthik Sudhakar، مدیر ارشد استراتژی و عملیات بین‌المللی Indeed می‌گوید: «آسیا به دلیل پتانسیل عظیمی که برای افزایش بازده دارد، به عنوان یک مرکز توسعه هوش مصنوعی، تحقیق و تجاری‌سازی ظاهر شده است.

ژاپن و کره جنوبی، دو کشور پیشرو در زمینه فناوری در آسیا، دارای بالاترین ثبت اختراعات هوش مصنوعی در جهان هستند.

به گفته Indeed، در سنگاپور، نقش‌های مرتبط با هوش مصنوعی «به خوبی بیش از میانگین حقوق ماهانه» ۳۸۰۰ دلاری پرداخت می‌شوند. به عنوان مثال، مهندسان یادگیری ماشین و مهندسان داده به طور متوسط ​​5800 دلار و 6100 دلار دستمزد می گیرند.

آیا کلون های ChatGPT چین می توانند در مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی به آن برتری نسبت به ایالات متحده بدهند؟

در حالی که دستمزد همچنان عاملی در تصمیم‌گیری‌های شغلی است، لینکدین علاقه شدید به مهارت‌ها و مشاغل مرتبط با هوش مصنوعی را به حرفه‌ای‌هایی نسبت می‌دهد که در یک محیط نامشخص «پیشتر از منحنی می‌مانند».

پوجا چابریا، کارشناس حرفه ای لینکدین، افزود: «ما می بینیم که حرفه ای ها با در دست گرفتن کنترل حرفه خود عاملیت بیشتری از خود نشان می دهند و از مهارت ها به عنوان عناصر سازنده برای طراحی حرفه خود استفاده می کنند.

“آنها مهارت ها را بیش از مدارج تحصیلی به عنوان راهی برای ترسیم مسیرهای شغلی جدید در نظر می گیرند، زیرا سازمان های بیشتری اکنون رویکرد استخدام مهارت ها را در پیش می گیرند.”

از دست ندهید: نظارت کارکنان در حال افزایش است – و این می تواند برای کارفرمایان نتیجه معکوس داشته باشد
این داستان را دوست دارید؟ مشترک شدن در CNBC Make It در YouTube!