به نظر می رسد جهش های پوستی به انتشار سریعتر ویروس کمک نمی کند

مردی که ماسک صورت خود را نگه داشته است در ایستگاه قطار مرکزی در هنگام شیوع بیماری COVID-19 در استکهلم ، پایتخت سوئد ، در 3 نوامبر سال 2020 منتظر قطار است.

وی خوئچائو | خبرگزاری شینهوا | گتی ایماژ

لندن – یک مطالعه جهانی بر روی بیش از 12000 جهش ویروس کرونا نشان داده است که به نظر نمی رسد هیچ یک از آنها ویروس عامل Covid-19 را با سرعت بیشتری گسترش دهد.

محققان دانشگاه کالج لندن جهش های کووید را در بیش از 46000 نمونه گرفته شده از افراد در 99 کشور مختلف ارزیابی کردند و نتیجه گرفتند که به نظر می رسد جهش ها هنگام تسریع در گسترش ویروس خنثی باشند.

مطالعه بررسی شده توسط همتا ، که روز چهارشنبه در مجله Nature Communications منتشر شد ، در مجموع 12706 جهش را شناسایی کرد. از بین آنها ، 398 سویه ویروس کرونا مشاهده شد که به طور مکرر و به طور مستقل رخ داده اند.

محققان تصمیم گرفتند تا 185 جهش را که حداقل سه بار به طور مستقل در طی دوره همه گیری اتفاق افتاده بود ، انجام دهند.

محققان این مطالعه گفتند: “به نظر می رسد جهش های مكرر كه هم اكنون در گردش هستند ، بیش از آنكه امضای سازگاری باشند ، خنثی تكاملی بوده و در درجه اول توسط سیستم ایمنی بدن انسان از طریق ویرایش RNA القا می شوند.”

آنها افزودند: “در این مرحله هیچ مدرکی برای دودمان قابل انتقال بیشتر SARS-CoV-2 به دلیل جهش های مکرر پیدا نمی کنیم.”

‘پنجره اولیه را از دست داد’

نتایج این مطالعه در حالی است که تولیدکنندگان دارو و مراکز تحقیقاتی در تلاشند تا یک واکسن ایمن و م toثر برای کمک به پایان دادن به بیماری همه گیر ویروس کرونا تزریق کنند.

AstraZeneca غول داروسازی انگلیس روز دوشنبه گفت که یک تجزیه و تحلیل موقت نشان داد که واکسن ویروس کرونا (ویروس کرونا) آن به طور متوسط ​​70٪ کارآیی دارد. این اخبار به دنبال نتایج قوی Pfizer-BioNTech و Moderna در مورد اثر بخشی هر یک از کاندیداهای واکسن آنها بود.

مولکول ویروس کرونا ویروس COVID-19 ، 24 مارس 2020.

CDC | API | گاما-رافو از طریق گتی ایماژ

ویروس ها به طور طبیعی جهش می یابند و دانشمندان قبلاً گفته اند جهش های جزئی را در ویروس کرونا مشاهده کرده اند که به هیچ وجه بر توانایی انتشار یا ایجاد بیماری تأثیر نگذاشته است.

با این حال ، در اوایل سال جاری ، تصور می شد که یک نوع جهش مورد بحث ویروس کرونا که به عنوان D614G شناخته می شود ، باعث افزایش انتقال ویروس می شود. این مشاور دکتر ویروس کرونا ویروس کرونا سفید کاخ سفید را بر آن داشت تا هشدار دهد که این نوع تازه کشف شده ممکن است به انتشار پاتوژن در سهولت کمک کند.

پروفسور فرانسوا گفت: “جهش هایی که نسبتاً رایج هستند ، برای ویروس حامل خنثی به نظر می رسند. این شامل D614G است ، که طبق تحلیل ما بیشتر یک راه دور است که سوار بر یک نژاد موفق است ، نه راننده انتقال.” بالو ، مدیر موسسه ژنتیک UCL و یکی از نویسندگان این تحقیق.

Balloux روز چهارشنبه از طریق توییتر گفت: “این س theال را به وجود می آورد که چرا # SARSCoV2 به خوبی برای انتقال در انسان سازگار شده است. یک پاسخ قابل قبول این است که وقتی با انسان سازگار شد ، پنجره اولیه را از دست دادیم.”

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط دانشگاه جان هاپکینز ، تاکنون بیش از 60.5 میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که 1.4 میلیون مورد آن مربوط به مرگ است.