بهترین مقاصد سفر برای سم زدایی دیجیتال – هیچ کدام در ایالات متحده نیستند

بیشتر و بیشتر مردم به دنبال مهلتی از طومار بی پایان رسانه های اجتماعی، هشدارهای اخبار فوری و اعلان های ایمیل هستند. در این تلاش برای اینکه کمی کمتر آنلاین باشید، ممکن است سم زدایی لازم باشد.

اخیراً Gen Zers در ایالات متحده افزایش یافته است که «تلفن‌های احمقانه» می‌خرند تا زمان صرف برنامه‌هایی مانند توییتر و TikTok را محدود کنند. و از آنجایی که مردم مرزهای سخت گیرانه تری در مورد میزان تعامل خود با فناوری تعیین می کنند، توجه خود را به سفر معطوف می کنند.

InsureMyTrip، وب سایت مقایسه بیمه مسافرتی، بهترین شهرها را برای «سم زدایی دیجیتال» بر اساس رتبه بندی کلی در چهار دسته: آرامش، فعالیت، ایمنی و دسترسی به اینترنت رتبه بندی کرد.

در این رتبه‌بندی از داده‌های چندین منبع از جمله Google Maps، TomTom، Viator و غیره برای امتیازدهی به شهرها در مقیاس 1 تا 10 استفاده شد.

شهرها بر اساس معیارهای زیر امتیازدهی شدند:

  • میانگین زمان سفر
  • تراکم جمعیت
  • رتبه بندی اسپا
  • آرامش کلی
  • رتبه بندی پارک
  • درصد ساکنان نزدیک مناطق بدون خودرو (قابلیت پیاده روی)
  • تعداد تور/فعالیت های عصرانه
  • فعالیت ها
  • امتیاز ایمنی
  • عدم دسترسی به اینترنت

رتبه‌بندی شهرها بر اساس این دسته‌بندی‌ها می‌تواند به مسافران کمک کند تا در اولویت قرار دادن تلفن خود و تمرکز بر سفر خود باشند. برای مثال، در این گزارش آمده است: «یکی از متداول‌ترین زمان‌ها برای استفاده از هر وسیله‌ای، هنگام خاموش شدن در عصر است.

برای اینکه به سم زدایی دیجیتالی خود پایبند باشید، به یکی از مقاصد برجسته نگاه کنید که امتیاز بالایی برای در دسترس بودن تورها و فعالیت های عصرانه دریافت کرده است.

شماره 1 بهترین مقصد برای سم زدایی دیجیتال: پراگ، جمهوری چک

پراگ جمهوری چک با امتیاز کلی 7.96 به عنوان بهترین شهر برای سم زدایی دیجیتال رتبه بندی شده است. در پراگ، 82 درصد از ساکنان در نزدیکی مناطق بدون خودرو زندگی می کنند، که نشان دهنده قابلیت پیاده روی و سهولت سفر در شهر است.

پراگ پایتخت جمهوری چک و بزرگترین شهر این کشور است. در سال 1992، مرکز تاریخی شهر به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد.

به گفته بریتانیکا، پراگ به دلیل وجود برج‌های کلیسا در سرتاسر آن به عنوان «شهر صد مناره» شناخته می‌شود. این شهر همچنین محل دانشگاه چارلز، قدیمی ترین دانشگاه اروپای مرکزی است.

رم، ایتالیا در رتبه دوم لیست بهترین مقاصد سفر برای سم زدایی دیجیتال قرار دارد.

Piola666 | E+ | گتی ایماژ

10 بهترین مقصد سفر برای سم زدایی دیجیتال

  1. پراگ، جمهوری چک
  2. رم، ایتالیا
  3. امستردام. هلند
  4. لیسبون، پرتغال
  5. کپنهاگ، دانمارک
  6. مراکش، مراکش
  7. هنگ کنگ
  8. دبی، امارات متحده عربی
  9. مادرید، اسپانیا
  10. استکهلم سوئد

رم در رتبه دوم این فهرست قرار گرفت. این امتیاز کلی 7.65 بود و بالاترین امتیاز را در بین دسته بندی پارک ها، تعداد تورها کسب کرد. به طور کامل 52 درصد از ساکنان در نزدیکی یک منطقه بدون خودرو زندگی می کنند.

پایتخت ایتالیا دارای چندین مقصد نمادین مانند پله‌های اسپانیا، کولوسئوم، فواره تروی و پانتئون است.

کوچکترین کشور جهان، شهر واتیکان، که مرکز کلیسای کاتولیک و خانه پاپ است، در محدوده شهر رم واقع شده است.

بر اساس رتبه بندی 100 مقصد برتر شهری در سال 2022، رم یکی از پربازدیدترین مقاصد سال گذشته بود.

در یک سوم نزدیک آمستردام قرار دارد. این شهر امتیاز کلی 7.6 داشت و در رتبه بندی اسپا و دسته بندی کلی آرامش در رتبه بالایی قرار گرفت.

بیش از دو سوم ساکنان آمستردام در نزدیکی منطقه‌ای بدون خودرو زندگی می‌کنند که آن را در رتبه هشتم برتر در این رده قرار می‌دهد. آمستردام همچنین یکی از دوچرخه‌پسندترین شهرهاست.

آمستردام که به عنوان “ونیز شمال” شناخته می شود، به لطف منطقه کانال نمادین خود، اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

در سال 2022، واحد اطلاعات اکونومیست، آمستردام را به عنوان یکی از قابل زندگی ترین شهرهای جهان رتبه بندی کرد.

از دست ندهید: آیا می خواهید با پول، کار و زندگی خود باهوش تر و موفق تر باشید؟ برای خبرنامه جدید ما ثبت نام کنید!

گزارش رایگان CNBC را دریافت کنید، 11 راه برای تشخیص اینکه آیا در رکود هستیم، جایی که کلی ایوانز به بررسی شاخص های اصلی مبنی بر اینکه رکود در حال آمدن است یا از قبل شروع شده است، می پردازد.

چگونه در سن 39 سالگی در مکزیکوسیتی با 660 هزار دلار بازنشسته شدم