بسیاری از شرکت ها کمک هزینه تحصیلی برای کارگران برای رفتن به کالج ارائه می دهند

در اینجا بهترین راه برای پرداخت هزینه های دانشگاه است

از آنجایی که تعداد فزاینده‌ای از آمریکایی‌ها احساس می‌کنند که تحصیلات دانشگاهی خود را از دست داده‌اند، کمک شهریه ممکن است با ارزش‌ترین مشوقی باشد که شرکت‌ها برای جذب و نگه داشتن کارگران از آن استفاده می‌کنند.

در چند سال گذشته، کسب‌وکارهای بیشتری مزایای برنامه‌های کالج رایگان را اضافه یا گسترش داده‌اند. کارشناسان می گویند نه تنها آموزش عالی رایگان یا با تخفیف جذب و حفظ را بهبود می بخشد، بلکه بدهی دانشجویان را کاهش می دهد و در عین حال رفاه بلندمدت کارمندان را ارتقا می دهد.

نام های شرکت های بزرگ از جمله والمارت، مک دونالد، تی موبایل، آمازون، انبار خانه، هدف، یو پی اس، فدرال اکسپرس، چیپوتل و استارباکس برنامه هایی داشته باشید که به پوشش هزینه بازگشت به مدرسه کمک می کند. مدیریت پسماند نه تنها برای مدارک دانشگاهی و گواهینامه های حرفه ای برای کارمندان پرداخت می کند، بلکه همین مزیت را به همسر و فرزندان خود نیز ارائه می دهد.

اطلاعات بیشتر از امور مالی شخصی:
98 درصد کارگران از شفافیت حقوق حمایت می کنند
شرکت ها مزایای مرخصی والدین را کاهش می دهند
در اینجا «شاغل‌پذیرترین» مدارک دانشگاهی آمده است

البته اینکه کارفرمایان برای دریافت مدرک به کارمندان خود پول می دهند، موضوع جدیدی نیست. برای دهه‌ها، کسب‌وکارها برگه‌ای را برای تحصیلات تکمیلی کارگران یقه سفید و MBA انتخاب کرده‌اند.

با این حال، اکنون بسیاری از شرکت‌ها این مزیت را به کارگران خط مقدم، مانند رانندگان، صندوق‌داران و کارمندان ساعتی تعمیم می‌دهند، و همچنین به‌شدت این پیشنهاد را بیش از قبل تبلیغ می‌کنند.

بر اساس نظرسنجی سال 2022 انجمن مدیریت منابع انسانی، با خروج از همه‌گیری کووید-19، این نوع مزایا نقش بزرگی در رقابت برای کارگران دارند و شرکت‌های بیشتری اکنون فرصت‌هایی برای توسعه مهارت‌های جدید ارائه می‌دهند.

بر اساس نظرسنجی SHRM، تا آن مرحله، 48 درصد از کارفرمایان گفتند که کمک شهریه در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد را به عنوان یک مزیت ارائه می دهند. یک نظرسنجی جداگانه از Willis Towers Watson در سال 2021 نشان داد که 80٪ از کارفرمایان بزرگ بازپرداخت شهریه را ارائه می دهند.

برنامه ها می توانند “مسیرهای شغلی را به سمت نقش های پردرآمد” باز کنند

تارا سیمز، 39 ساله، یکی از همکاران فروشگاه والمارت در فایتویل، آرکانزاس، گفت: “من به دانشگاه فکر می کردم، اما فکر نمی کردم منابع لازم برای کار تمام وقت و رفتن به مدرسه را داشته باشم.”

والمارت تارا سیمز را با دخترش برایلی مرتبط می کند.

منبع: تارا سیمز

سیمز اکنون تقریباً یک سال است که از طریق برنامه آموزشی Walmart’s Live Better U مدرک لیسانس خود را در مدیریت بازرگانی می گذراند. سیمز که اولین فردی از خانواده‌اش خواهد بود که کالج را به پایان می‌رساند، گفت که انگیزه‌اش را دختر ۱۲ ساله‌اش، برایلی، داشته است.

سیمز می‌گوید: «در واقع پاییز گذشته این افتخار را ساختم و اشتراک‌گذاری آن ایمیل با او برای من واقعاً هیجان‌انگیز بود.

پنج سال پیش، والمارت از یک طرح کمک آموزشی بلندپروازانه برای کارگران خود رونمایی کرد. سپس، در سال 2021، بزرگترین کارفرمای کشور گفت که این برنامه را برای همه همکاران تمام وقت و پاره وقت کاملاً رایگان خواهد کرد و 100٪ شهریه کالج و هزینه کتاب را پوشش می دهد.

والمارت از امتیاز جدیدی برای کارمندان پرده برداری کرد - شهریه کالج

لورین استومسکی، معاون ارشد یادگیری و رهبری Walmart می گوید: «سیستم آموزش عالی ما در حال حاضر با مشکل مواجه است. ما فقط برنامه هایی را دوچندان می کنیم که مسیرهای شغلی را به سمت نقش های پردرآمد باز می کنند.”

او تخمین می‌زند که طی پنج سال گذشته، این شرکت به کارمندان کمک کرده است که نزدیک به نیم میلیارد دلار از بدهی‌های دانشجویی صرفه‌جویی کنند.

این شرکت پنجشنبه اعلام کرد که تاکنون حدود 104000 نفر از همکاران Walmart و شعبه Sam’s Club در برنامه آموزشی Live Better U شرکت کرده اند.

به گفته ریچل رومر، مدیر عامل شرکت، احتمال ترفیع این کارمندان دو برابر بیشتر و احتمال ترک شرکت چهار برابر کمتر است. Guild Education، شریک Walmart برای این برنامه.

رومر گفت: “هدف ما ایجاد تحرک شغلی است.”

مشترک CNBC در یوتیوب شوید.