بزرگسالان را از کمک به خردسالان در عبور از خطوط دولتی منع می کند

براد لیتل، فرماندار آیداهو در دومین روز از کنفرانس CPAC (کنفرانس کنش سیاسی محافظه کار) واشنگتن، دی سی در استراحتگاه و کنوانسیون بندرگاه ملی گیلورد سخنرانی می کند.

لو رادین | راکت | گتی ایماژ

برد لیتل، فرماندار جمهوری‌خواه آیداهو، لایحه‌ای را امضا کرده است که بزرگسالان را از کمک به افراد زیر سن قانونی برای عبور از خطوط ایالتی برای سقط جنین بدون رضایت والدین منع می‌کند.

بر اساس این قانون، هر فرد بزرگسالی که در تهیه قرص سقط جنین یا یک عمل جراحی در آیداهو یا در سراسر ایالت کمک کند، مرتکب «قاچاق» می شود که مجازات آن تا پنج سال زندان است.

سقط جنین در ایالت های مجاور آیداهو مانند واشنگتن، اورگان، نوادا و مونتانا قانونی است.

قانون آیداهو، که چهارشنبه به امضا رسید، اولین قانونی است که سفرهای بین ایالتی را برای سقط جنین از زمانی که دادگاه عالی در ژوئن گذشته لغو کرد، رو در مقابل وید را محدود می کند. این تصمیم مقررات این رویه را به ایالت ها بازگرداند.

فعالان حقوق باروری به سرعت این قانون را به عنوان خطری برای ایمنی جوانان محکوم کردند.

مینی تیمماراجو، رئیس NARAL Pro-Choice America در بیانیه‌ای گفت: «ما مسئولیت داریم که جوانان را ایمن نگه داریم و این لایحه کاری جز به خطر انداختن آنها ندارد.

تیمماراجو گفت: “این تشدید واضح و خطرناک فشار افراط گرایان ضد انتخاب برای جلوگیری از مراقبت های سقط جنین در هر ایالت است و خانواده های ما همچنان از عواقب آن رنج خواهند برد. فرزندان ما شایسته بهتری هستند.”

CNBC بهداشت و علم

آخرین پوشش سلامت جهانی CNBC را بخوانید:

آیداهو در حال حاضر برخی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین سقط جنین را در ایالات متحده دارد. این ایالت انجام سقط جنین را به عنوان یک جنایت غیرقانونی اعلام کرده است که مجازات آن تا پنج سال زندان است. قانون آیداهو به پزشک اجازه می دهد در صورتی که جان فرد در خطر باشد یا قربانی تجاوز جنسی یا زنای با محارم باشد، سقط جنین انجام دهد.

اما پزشک باید «اغلب شواهد» را ارائه کند که نشان دهد سقط جنین تحت استثنائات محدود ممنوعیت برای جلوگیری از پیگرد قانونی لازم بوده است. در صورت تجاوز جنسی یا زنای با محارم، زن باید گزارش پلیس را به پزشک ارائه کند.

پس از سقوط رو، یکی از معدود گزینه هایی که برای زنان و دخترانی که در ایالت هایی با ممنوعیت سقط جنین زندگی می کنند باقی مانده است، عبور از خطوط ایالتی به مکان هایی است که این عمل قانونی است. اما قانون آیداهو تا حد زیادی حتی این دسترسی را برای افراد زیر سن قانونی قطع می کند و به طور بالقوه کودکان را در موقعیت های بحرانی در معرض خطر قرار می دهد.

در ماه ژوئن، دختر 10 ساله‌ای که پس از تجاوز به او توسط یک مرد 27 ساله باردار شد، از اوهایو به ایندیانا عبور کرد تا سقط جنین کند، زیرا ایالت زادگاهش این عمل را پس از شش هفته ممنوع کرده است. گرسون فوئنتس در ماه ژوئیه به دو مورد تجاوز جنسی متهم شد و طبق گزارش ها به تجاوز جنسی به دختر اعتراف کرد.

تاد روکیتا، دادستان کل جمهوری خواه ایندیانا، از هیئت صدور مجوز پزشکی ایالتی خواست تا دکتری را که سقط جنین را انجام داده، تنبیه کند و مدعی شد که آنها آزار دختر را به مقامات گزارش نکرده اند. پزشک، دکتر کیتلین برنارد، گفت که او تمام الزامات گزارش را رعایت کرده است.

در ماه ژوئیه، رئیس جمهور جو بایدن قوانینی را که قربانیان تجاوز جنسی را مجبور به عبور از خطوط دولتی برای دریافت سقط جنین می کند، محکوم کرد و آن را “وحشتناک” خواند.

رئیس جمهور گفت: “یک کودک 10 ساله را باید مجبور کرد که فرزند متجاوز به عنف به دنیا بیاورد؟ من نمی توانم به چیز افراطی تر فکر کنم.”