برنامه های اولیه کالج می تواند هزاران نفر را از هزینه کالج صرفه جویی کند

گابریل کوئزادا، 17 ساله، یک دانشجوی ارشد در دبیرستان Early College در کاستا مسا، کالیفرنیا است.

گابریل کوزادا

از آنجایی که هزینه‌های کالج افزایش می‌یابد و ثبت‌نام کاهش می‌یابد، جایگزینی برای مدرک گران قیمت چهار ساله وجود دارد که تا همین اواخر تا حد زیادی تحت نظر بود.

اما گابریل کوئزادا، 17 ساله، تمایلی به امتحان آن نداشت.

پدرش، هامبرتو کوئزادا، گفت که او اولین بار در مورد دبیرستان کالج اولیه در کاستا مسا، کالیفرنیا، زمانی که گابریل کلاس سوم بود، شنید. اما وقتی جبرئیل بزرگتر شد، متقاعد کردن او برای رفتن سخت بود. بنابراین آنها توافق کردند: گابریل به عنوان یک دانشجوی سال اول شروع می کرد، اما اگر آن را دوست نداشت، می توانست به مدرسه دولتی محلی خود برود.

اطلاعات بیشتر از امور مالی شخصی:
چگونه پیشنهاد کمک مالی خود را بفهمیم
ارزان ترین ایالت ها برای شهریه کالج درون ایالتی
این 4 حرکت می تواند به شما در صرفه جویی زیادی در هزینه های دانشگاه کمک کند

برنامه‌های «پیش‌گیری کالج» نوعی ثبت‌نام دوگانه است که به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا زمانی که هنوز در دبیرستان هستند، دوره‌های درسی سطح کالج را تکمیل کنند.

در نهایت، گابریل آن را کنار گذاشت. او در ژوئن امسال با دیپلم دبیرستان و مدرک کاردانی بازرگانی فارغ التحصیل خواهد شد. او گفت: “این حدود 60 اعتبار انجام شده است.”

در حال حاضر، او در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس و نیم دوجین مدرسه دیگر پذیرفته شده است، اما هنوز منتظر چندین فرصت بورسیه، از جمله یکی از بنیاد فرشتگان بیسبال است که تمام چهار سال کالج را پوشش می دهد.. او گفت: «امیدوارم که مجبور نباشم وام های زیادی بگیرم یا اصلاً وام بگیرم.

دانشگاه های آیوی لیگ با توجه به افزایش تقاضاها انتخابی تر می شوند

تکمیل برخی از دروس در یک کالج محلی و سپس انتقال به یک مدرسه چهار ساله یک مسیر ثابت شده برای دریافت مدرک با پول بسیار کمتر است.

بر اساس گزارش جدید مرکز ملی تحقیقات مرکز تهاتر دانشجویی که نشان دهنده جهش ثبت نام دوگانه است، پس از ثبت نام در کالج های دو ساله که در طول همه گیری بیماری همه گیر شده بود، تعدادی از دانشجویان اکنون در حال پیشرفت هستند.

“مشاهده این دومین سال متوالی رشد در دانش آموزان سال اول بهاری و دانش آموزان دبیرستانی دوگانه، دلگرم کننده است.” داگ شاپیرو، مدیر اجرایی مرکز تحقیقات گفت.

نحوه کار برنامه های «اوایل کالج»

برخلاف Advanced Placement، برنامه دیگری که در آن دانش آموزان دبیرستانی دوره ها و امتحاناتی را می گذرانند که می تواند اعتبار کالج را برای آنها کسب کند، ثبت نام دوگانه یک برنامه دولتی است که اغلب با مشارکت یک کالج محلی کار می کند.

این برنامه ها مانند بسیاری از کلاس های AP محدود به دانش آموزان دبیرستانی در یک مسیر تحصیلی خاص – و اغلب تسریع شده – نیستند.

همه دانش‌آموزان از دبیرستان با مدرک کاردانی فارغ‌التحصیل نمی‌شوند، اما اکثر آنها با حداقل یک سال اعتبار کالج به پایان می‌رسند، که به آنها این امکان را می‌دهد که به عنوان دانشجوی انتقالی وارد کالج شوند.

حداقل 35 ایالت دارای سیاست هایی هستند که تضمین می کند دانش آموزان با مدرک کاردانی می توانند به یک مدرسه دولتی چهار ساله به عنوان دانش آموز منتقل شوند.

این امر باعث کاهش دو سال هزینه مدرک لیسانس می شود و عملاً زبانه و همچنین بدهی وام دانشجویی را به نصف می رساند.

بر اساس مطالعه ای که توسط مؤسسه تحقیقاتی آمریکا انجام شده است، احتمال ثبت نام دانشجویان اولیه در کالج و کسب مدرک در مقایسه با همسالان خود که در برنامه های اولیه کالج ثبت نام نکرده اند، بیشتر است.

کریستینا زیسر، مدیر AIR گفت: «تحقیق ما نشان می‌دهد که کالج‌های اولیه روشی مؤثر برای افزایش نرخ تحصیل و تکمیل دانشگاه هستند و بازگشت سرمایه در این برنامه‌ها هم برای دانش‌آموز و هم برای جامعه در کل مثبت است.» محقق.

به گفته زایزر، اگرچه تا 900 برنامه دانشگاهی اولیه در سراسر کشور وجود دارد، اما افراد زیادی در مورد آنها نمی دانند.

“روشی بسیار هوشمندانه برای شروع تحصیلات عالی”

“فرهنگ با متوسط ​​دبیرستان شما متفاوت است” دیوید مارتینز، مدیر دبیرستان کالج اولیه گفت.

دبیرستان یک مدرسه Title I در ناحیه مدرسه واحد نیوپورت-مسا در اورنج کانتی، کالیفرنیا است، به این معنی که درصد بالایی از دانش آموزان کم درآمد وجود دارد. بودجه توسط منطقه و ایالت تامین می شود. مارتینز گفت: «والدین یک سکه نمی پردازند.

دانش آموزان ترکیبی از دوره های دبیرستان و کالج را می گذرانند که زمان لازم برای تکمیل دیپلم دبیرستان و یک تا دو سال دروس کالج را کوتاه می کند.

مارتینز گفت: “خانواده ها برای آماده کردن فرزندان خود برای ورود به دانشگاه به رویکرد قرن 21 نیاز دارند و این یکی از راه های انجام آن است.”

خانواده ها برای آماده کردن فرزندان خود برای ورود به دانشگاه به یک رویکرد قرن 21 نیاز دارند و این یکی از راه های انجام آن است.

دیوید مارتینز

مدیر دبیرستان کالج اولیه، کاستا مسا، کالیفرنیا

طبق مطالعه قبلی کالج معلمان دانشگاه کلمبیا، نزدیک به دو سوم دانشجویانی که در سطح ملی ثبت نام کرده بودند، از خانواده های کم درآمد یا متوسط ​​بودند.

از این دانش‌آموزان، 88 درصد پس از دبیرستان به دانشگاه ادامه دادند و بیشتر آنها در عرض شش سال مدرک گرفتند.

مارتا پرهام، معاون ارشد روابط عمومی در انجمن کالج های اجتماعی آمریکا، گفت: “این یک راه بسیار هوشمندانه برای شروع تحصیلات عالی است.”

طبق مطالعه دیگری که توسط AIR انجام شده است، طی چهار سال، برنامه های اولیه کالج برای هر دانش آموز حدود 3800 دلار بیشتر از دبیرستان سنتی هزینه دارد.

با این حال، بازده تخمینی آن سرمایه گذاری نزدیک به 34000 دلار در افزایش درآمد مادام العمر است.

زایزر گفت: “دریافت مدرک کاردانی به صورت رایگان می تواند شما را در مسیری قرار دهد که در آن همه چیز امکان پذیرتر به نظر می رسد.”

مشترک CNBC در یوتیوب شوید.