بدترین عملکرد بازار سهام آسیای جنوب شرقی بهترین انتخاب UBS است.

مردی در حال خواندن یک روزنامه تایلندی با پوشش صفحه اول انتخابات عمومی تایلند در یک دکه روزنامه فروشی در بانکوک در 15 مه 2023 است.

لیلیان سووانرومفا | Afp | گتی ایماژ

کلوین تای از مدیریت ثروت جهانی UBS می‌گوید: خوش‌بینی‌های زیادی در مورد تایلند به‌عنوان پتانسیل گردشگری آن وجود دارد، اما بادهای مخالف سیاسی همچنان می‌توانند بازی را تغییر دهند.

در حالی که تایلند یک “منفعت بزرگ” از بازگشایی چین و تقویت گردشگری مورد انتظار است، تا کنون، گردشگری خارجی از چین “بسیار ناچیز” بوده است. تای پنجشنبه به CNBC “Squawk Box Asia” گفت.

او اضافه کرد که ابتدا باید آمار اشتغال چین افزایش یابد.

تای گفت که تایلند همچنین نیاز به سرمایه گذاری مجدد در زیرساخت ها و بازسازی با سرعت بیشتری دارد. به گفته تای، این کشور برنامه‌هایی برای ایجاد زیرساخت‌ها در سمت ساحل شرقی خود از طریق بنادر و فرودگاه‌های جدید داشت، اما «این واقعاً در حال حاضر اتفاق نیفتاده است».

او گفت که این تا حد زیادی به دلیل سیاست است که تایلند باید آن را “درست کند.”

سیاست تایلند می تواند «تغییرگر بازی» باشد

به گزارش رویترز، نتایج اولیه نشان می دهد که احزاب مخالف تایلند، Move Forward و Pheu Thai، با هم 99 درصد از آرای شمارش شده را در جریان انتخابات سراسری 14 مه کسب کردند.

رویترز گفت، اما برای اینکه حزب پیشرو «حرکت به جلو» بتواند یک دولت ائتلافی جدید تشکیل دهد، باید حمایت اعضای سنا منصوب شده توسط حکومت نظامی را که می توانند برای نخست وزیر بعدی رأی دهند، به دست آورد.

کمیسیون انتخابات 60 روز فرصت دارد تا نتایج انتخابات را تأیید کند و پس از آن نخست وزیر انتخاب خواهد شد.

UBS می‌گوید که بهبود بازار املاک چین باید مبتنی بر «گسترده‌تر» باشد

تای گفت که انتخابات تایلند یک “تغییر بالقوه بازی” است.

پس از آرا که نشان داد احزاب طرفدار دموکراسی اکثریت قوی را به دست آورده اند، بات تایلند روز دوشنبه به قوی ترین سطح خود از فوریه امسال رسید.

در حالی که شاخص SET معیار در ابتدا با رسیدن به نتایج افزایش یافت، اما در نهایت از آن دستاوردهای اولیه صرف نظر کرد.

در واقع، سهام تایلند بدترین عملکرد را در آسیای جنوب شرقی امسال دارند، اما تای می‌گوید تایلند “برترین انتخاب” او در منطقه است.

شاخص SET تایلند امسال 9.22 درصد کاهش یافته است که بزرگترین عقب ماندگی در منطقه وسیع تر آسیا و اقیانوسیه است. بر اساس داده های FactSet، در مقایسه، مالزی حدود 4.5 درصد پایین تر است و شاخص سهام جاکارتا اندونزی 2.2 درصد در مدت مشابه کاهش یافته است.

تای افزود، نگرانی دیگر این است که شرکت های مرتبط با سلطنت ممکن است با تغییر در دولت عقب نشینی کنند.

حزب حرکت رو به جلو خواستار اصلاحات در سلطنت از جمله تغییر قانون افترا در آن شده است.

چالش های کارگری

تای گفت که تایلند همچنین باید به نیروی کار خود نگاه کند تا رشد کند. او گفت که نسبت باروری و پیری جمعیت این کشور «یکی از بدترین‌ها در سطح جهان» است، اما کارگرانی از کشورهای همسایه کامبوج و لائوس می‌توانند برای تقویت نیروی کار به کار بیایند. او افزود که شباهت های فرهنگی و زبانی بین این کشورها انجام این کار را برای تایلند “آسان” می کند.

کردیت سوئیس می‌گوید بازار تایلند ممکن است پس از انتخابات با تاخیر مواجه شود

با این حال، تایلند ممکن است مجبور شود ابتدا سیاست مهاجرتی خود را تغییر دهد. او توضیح داد که حتی پس از اینکه کارگران خارجی سال‌ها در تایلند بوده‌اند، آنها “هنوز به عنوان مهاجر در نظر گرفته می‌شوند و … بخشی از جمعیت محلی نیستند.”

او افزود که تایلند باید مسیر روشنی برای اقامت برای مهاجران فراهم کند.