با افزایش پیش فرض بدهی ، اوراق قرضه دولتی چین ممکن است شرط امن تری برای سرمایه گذاران باشد

یک مرد 100 یادداشت RMB با پرچم چین در پس زمینه می شمارد.

شلدون کوپر | تصاویر SOPA | LightRocket از طریق گتی ایماژ

سنگاپور – به گفته یک اقتصاددان از شرکت تحقیقاتی TS Lombard ، با افزایش اخیر پیش فرض اوراق قرضه در چین ، سرمایه گذاران باید به دنبال این باشند که پول خود را در اوراق قرضه دولت مرکزی چین قرار دهند که “بعید به نظر می رسد”.

ماه گذشته ، یکسری پیش فرض های معروف با شرکت های دولتی در چین – که معمولاً یک شرط مطمئن برای سرمایه گذاران است – بازار اعتبار را متزلزل کرده و سرمایه گذاران را به هم ریخت.

این امر منجر به فروش بازار اوراق قرضه در چین شد. ارزش بازار اوراق قرضه چین 13 تریلیون دلار است و دومین بازار بزرگ جهان است.

اوراق قرضه برای خرید

بو ژوانگ ، اقتصاددان ارشد چین در TS لومبارد ، روز چهارشنبه به CNBC “Street Signs Asia” گفت: سرمایه گذاران جهانی باید به دنبال اوراق قرضه دولت مرکزی و محلی باشند.

وی با مقایسه اوراق قرضه دولتی با اوراق مشارکت گفت: “داشتن پیش فرض کاملاً بعید است ، حتی اگر سایر بخشهای چین با این خطرات پیش فرض روبرو باشند.” “حتی (شرکتهای دولتی) نیز در واقع از ابتکارات در امان نیستند.

ژوانگ گفت: “بنابراین ، به دولت بچسبید و شاید بتوانید بانک های بیمه ، اوراق قرضه مالی را خریداری کنید که اینها نیز نیمه شبه حاکمیت هستند.”

وی افزود که شرکتها با حمایت دولت “قیمت مناسب” را ندارند. ژوانگ با اشاره به ضمانت دیرینه دولت برای اوراق قرضه شرکت های دولتی گفت: “به همین دلیل ضمانت ضمنی ضمانت ضمنی برای نهادهای وابسته به دولت وجود داشته است.”

پیش فرض های شرکت های تحت حمایت دولت در چین قبل از موارد مهم این ماه در مورد معدن کار دولتی یونگچنگ ذغال سنگ و برق و تراشه ساز مورد حمایت دولت Tsinghua Unigroup و سایر موارد نادر بود.

در دسامبر سال گذشته ، پیش پرداخت اوراق قرضه دلاری توسط معامله گر کالا Tewoo Group اولین بار در دو دهه گذشته بود.

اوراق قرضه برای جلوگیری از

در همین حال ، S&P Global Ratings روز چهارشنبه در یادداشتی گفت که نوع بعدی شرکت های دولتی چینی که ممکن است تحت فشار بیشتری قرار بگیرند ، خودروهای موسوم به تأمین مالی دولت محلی (LGFV) خواهند بود.

چین در سال های اخیر بیشتر پیش فرض های SOE را تحمل کرده است و ما معتقدیم که این وضعیت ادامه خواهد داشت. دولت های محلی به سادگی منابع کمتری برای حمایت از SOE های ضعیف دارند که قضاوت های اشتباه تجاری انجام می دهند.

این شرکت ها معمولاً کاملاً متعلق به دولت های محلی و منطقه ای در چین هستند و برای تأمین اعتبار پروژه های زیربنایی عمومی تأسیس شده اند. براساس گزارش S&P در اوایل سال جاری ، در میان فشارهای زیرساختی همزمان با بهبود اقتصاد چین ، اوراق قرضه صادر شده توسط این شرکت ها امسال افزایش یافت.

شرکت رتبه بندی گفت: “در حالی که LGFV ها با توجه به سیاست ها و نقش های توسعه ای آنها به طور کلی از سطح حمایت دولت بسیار بالاتر بهره مند می شوند ، ما همچنین انتظار داریم که LGFV تحت دولت های محلی ضعیف تر بتوانند نرخ پیش فرض بالاتری را ببینند ، بخشی از این دلیل است که آنها به طور فزاینده ای به فعالیت های تجاری روی می آورند.” یادداشت چهارشنبه.

این در حالی است که تحلیلگران هشدار می دهند پیش پرداخت های بیشتری در قبال اوراق قرضه در چین وجود دارد.

S&P Global Ratings گفت: “چین در سال های اخیر بیشتر پیش فرض های SOE را تحمل کرده است و ما معتقدیم که این وضعیت ادامه خواهد یافت. دولت های محلی به سادگی منابع کمتری برای حمایت از SOE های ضعیف دارند که قضاوت های اشتباه تجاری انجام می دهند.”