با افزایش درآمد، Cava برای IPO ثبت می کند

شخصی از کنار یک رستوران کاوا در پاسادنا، کالیفرنیا، 6 فوریه 2023 عبور می کند.

ماریو تاما | گتی ایماژ

طبق پرونده‌های نظارتی که روز جمعه منتشر شد، رستوران‌های زنجیره‌ای مدیترانه‌ای کاوا شاهد افزایش 12.8 درصدی درآمد خود در سال 2022 بود.

این شرکت قصد دارد با استفاده از علامت CAVA در بورس اوراق بهادار نیویورک معامله کند.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

در اینجا به‌روزرسانی سریع جلسه ماهانه ما در مورد تمام 34 سهام موجود در مجموعه کلوپ است.

باشگاه سرمایه گذاری CNBC

گروه کاوا در سال 2006 تأسیس شد و اولین مکان خود را در سال 2011 افتتاح کرد و غذاهای مدیترانه‌ای خود را مطابق با فرمولی که Chipotle Mexican Grill محبوب کرده بود، طراحی کرد. این شرکت Zoes Kitchen را در سال 2018 خریداری کرد و زنجیره رقیب مدیترانه را به قیمت 300 میلیون دلار خصوصی کرد.

در طول پنج سال گذشته، رد پای Zoes را به مکان‌های جدید Cava تبدیل کرده است. هشت رستوران آخر Zoes که از مارس تعطیل شدند، تا پاییز امسال به عنوان واحدهای Cava افتتاح خواهند شد.

سال گذشته، فروش خالص این شرکت به 564.1 میلیون دلار رسید که 12.8 درصد بیشتر از سال قبل بود. برای مقایسه، رقیب زنجیره ای سریع کژوال سبز شیرین درآمد سال 2022 را 470.1 میلیون دلار گزارش کرد. زنجیره سالاد در نوامبر 2021 وارد بازار شد و ارزش بازار آن 1.06 میلیارد دلار است.

اما پرونده های نظارتی کاوا نشان داد که هنوز سودآور نیست. زیان آن از 37.4 میلیون دلار در سال 2021 به 59 میلیون دلار در سال 2022 افزایش یافت.

با این حال، این شرکت نشانه هایی از نزدیک شدن به سودآوری را نشان داده است. زیان خالص آن طی 16 هفته منتهی به 16 آوریل فقط 2.1 میلیون دلار بود که کمتر از زیان خالص 20 میلیون دلاری آن در دوره سال قبل بود. فروش آن نیز افزایش یافته است و در همان زمان با 27.4 درصد افزایش به 196.8 میلیون دلار رسیده است.

فروش کاوا در همان فروشگاه 28.4 درصد در سه ماهه اول افزایش یافت. بر اساس این پرونده، 3.7 میلیون عضو وفادار آن، یک چهارم این فروش ها را تشکیل می دهند.

این شرکت تا 16 آوریل 263 مکان افتتاح کرده است و قصد دارد تا پایان سال 34 تا 44 واحد جدید افتتاح کند. بیش از 80 درصد از مکان های کاوا در مناطق حومه شهر است. پیش‌بینی می‌کند تا سال 2032 به 1000 مکان در ایالات متحده برسد زیرا به مناطق جدیدی مانند غرب میانه منشعب می‌شود.

کاوا مانند دیگر زنجیره‌های سریع معمولی Chipotle و Sweetgreen، برای سفارش‌های دیجیتال به مسیرهای پیکاپ درایو متمایل شده است.

اولین حضور کاوا در بازار خشکسالی طولانی عرضه های اولیه عمومی رستوران ها را که سال گذشته با جنگ در اوکراین، تورم و افزایش نرخ بهره منجر به شرایط سخت بازار شد، آغاز شد. حتی در خارج از صنعت رستوران‌داری، شرکت‌هایی مانند Reddit و Impossible Foods که زمانی مشتاق به عرضه عمومی بودند، دست از کار کشیده‌اند، اگرچه اسپین‌آف Kenvue از J&J موفق بود.

اما سرمایه گذاران ممکن است با وجود نگرانی در مورد رکود بالقوه در سال جاری که تقاضای رستوران ها را تحت تاثیر قرار می دهد، اشتهای سهام Cava را داشته باشند. سهام Sweetgreen امسال 10% افزایش یافته است، در حالی که Chipotle در همان زمان 51% افزایش یافته است.