بایدن جراح سرطان را برای مؤسسه ملی بهداشت معرفی کرد

دکتر مونیکا برتاگنولی در دیدار بانوی اول جیل بایدن از مرکز جامع سرطان خانواده هلن دیلر دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو، 7 اکتبر 2022 صحبت می کند.

جف چیو | AP

کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد، جو بایدن، رئیس جمهور، دکتر مونیکا برتاگنولی، جراح سرطان را به عنوان سرپرست مؤسسه ملی بهداشت معرفی خواهد کرد.

برتاگنولی در حال حاضر مدیر موسسه ملی سرطان است و اولین زنی است که این سازمان را رهبری می کند.

NIH که بودجه ای در حدود 45 میلیارد دلار دارد، تحقیقات پزشکی را در سراسر ایالات متحده و سراسر جهان تأمین می کند. این آژانس نقشی محوری در توسعه فناوری RNA پیام رسان که زیربنای واکسن کووید-19 ساخته مدرنا است، ایفا کرد.

بایدن در بیانیه ای برتاگنولی را “یک پزشک دانشمند در سطح جهانی که چشم انداز و رهبری او تضمین می کند که NIH همچنان موتور نوآوری برای بهبود سلامت مردم آمریکا باشد” خوانده است.

از زمانی که دکتر فرانسیس کالینز، که بیش از 12 سال این آژانس را رهبری می کرد، در دسامبر 2021 در جریان همه گیری کووید-19 از سمت خود کناره گیری کرد، NIH بدون مدیر تأیید شده توسط سنا بود. دکتر لارنس تاباک در حال حاضر به عنوان سرپرست این آژانس فعالیت می کند.

CNBC بهداشت و علم

آخرین پوشش سلامت جهانی CNBC را بخوانید:

Bertagnolli قبلاً استاد جراحی سرطان در دانشکده پزشکی هاروارد و جراح در بیمارستان Brigham and Women در بوستون بود.

بایدن به عنوان رئیس مؤسسه ملی سرطان گفت، برتاگنولی به پیشبرد طرح مهتاب سرطان در کاخ سفید کمک کرده است که هدف آن کاهش 50 درصدی مرگ و میر ناشی از این بیماری در 25 سال آینده است.

بایدن گفت: «دکتر برتاگنولی دوران حرفه‌ای خود را صرف اکتشافات علمی و پیشروی از مرزهای ممکن برای بهبود پیشگیری و درمان سرطان برای بیماران کرده است و تضمین می‌کند که بیماران در هر جامعه به مراقبت با کیفیت دسترسی دارند.»