بایدن به دستورات واکسن برای کارگران فدرال و مسافران پایان می دهد

مسافرانی که از ماسک‌های محافظ استفاده می‌کنند، در روز یکشنبه، 22 نوامبر 2020، سواب‌های بینی را از پرستاران یک سایت آزمایش COVID-19 در ترمینال B در فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس (LAX) دریافت می‌کنند.

بینگ گوان | بلومبرگ | گتی ایماژ

دولت بایدن هفته آینده به واکسن کووید-19 برای کارمندان فدرال، پیمانکاران و مسافران هوایی بین‌المللی پایان می‌دهد.

کاخ سفید روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این الزامات واکسن در 11 مه، همان روزی که وضعیت اضطراری بهداشت عمومی کووید منقضی می‌شود، پایان می‌یابد.

کاخ سفید گفت: «در حالی که واکسیناسیون همچنان یکی از مهمترین ابزارها در پیشبرد سلامت و ایمنی کارکنان و ارتقای کارایی محل کار است، ما اکنون در مرحله متفاوتی از واکنش خود هستیم، زمانی که این اقدامات دیگر ضروری نیست».

اگرچه موارد ابتلا به کووید، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در سال جاری به شدت کاهش یافته است، اما این ویروس همچنان بیش از 1000 نفر را در هفته می کشد.

کاخ سفید گفت که وزارت بهداشت و خدمات انسانی همچنین شروع به حذف تدریجی دستورات واکسن برای مراکز مراقبت بهداشتی که در Medicare و Medicaid شرکت می کنند، خواهد کرد. علاوه بر این، به الزامات واکسیناسیون برای برنامه های Head Start پایان می دهد.

طبق گفته دولت بایدن، وزارت امنیت داخلی الزامات واکسیناسیون را برای افرادی که از طریق مرزهای زمینی آن با کانادا و مکزیک وارد ایالات متحده می شوند، لغو خواهد کرد. شهروندان ایالات متحده، اتباع و ساکنان دائمی هرگز مشمول این الزامات نبودند.

CNBC بهداشت و علم

آخرین پوشش سلامت جهانی CNBC را بخوانید:

کاخ سفید گفت که HHS و DHS جزئیات بیشتری در مورد پایان این الزامات واکسن در روزهای آینده ارائه خواهند کرد.

دولت بایدن الزامات واکسن را برای کارکنان بهداشتی، کارمندان فدرال، پیمانکاران و مسافران هوایی بین‌المللی به عنوان بخشی از تلاش خود برای افزایش نرخ‌های ضعیف واکسیناسیون و کاهش سرعت انتشار ویروس اجرا کرد، زیرا نوع دلتا در اواخر سال 2021 افزایش یافت و به دنبال آن omicron در زمستان 2022.

این دستورات با مخالفت شدید و شکایت از سوی منتقدان مواجه شد که الزامات را به دلیل تسلط بیش از حد دولت محکوم کردند، در حالی که کاخ سفید تاکید کرد که آنها برای محافظت از سلامت عمومی ضروری هستند.