بانک جهانی چشم انداز آسیای شرقی را افزایش می دهد و می گوید که بخش بانکی سالم است

بانک جهانی اعلام کرد “فوری ترین چالش” برای منطقه، شکاف فزاینده بین ایالات متحده و چین است.

خبرگزاری آنادولو | خبرگزاری آنادولو | گتی ایماژ

بانک جهانی انتظار دارد که اقتصادهای آسیای شرقی و اقیانوس آرام بیش از آنچه قبلاً تخمین زده بود رشد کنند، به لطف بازگشت شدید فعالیت ها در چین، با اشاره به اینکه منطقه تحت تأثیر فشارهای بانکی جهانی قرار نگرفته است.

بانک جهانی در گزارش آوریل خود اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود این منطقه در سال 2023 به میزان 5.1 درصد افزایش یابد، که از 4.6 درصدی که در اکتبر سال گذشته پیش‌بینی کرده بود، بیشتر است. منطقه شرق آسیا و اقیانوس آرام در سال 2022 رشد 3.5 درصدی داشته است.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

از آنجایی که وال استریت نسبت به ایالات متحده نزولی شده است، اینجا جایی است که طرفداران می گویند سرمایه گذاری کنید

CNBC Pro

در مورد اقتصاد چین، بانک جهانی پیش‌بینی رشد سالانه خود را برای سال 2023 از 4.5 درصد به 5.1 درصد افزایش داد.

این پیش‌بینی نشان می‌دهد که سیاست‌های بهداشت عمومی، نظارتی و اقتصاد کلان در چین همسویی حامی رشد است. 2.6 درصد در سال 2023 از 2 درصد در سال 2022.

بانک جهانی می‌گوید که بهبود چین «پرخون» نیست، اما قابل توجه است

بانک جهانی با اشاره به نگرانی ها در مورد سرریز ناآرامی های بانکی در ایالات متحده و اروپا گفت که بخش بانکداری شرق آسیا و اقیانوس آرام “تاکنون تحت تاثیر قرار نگرفته است، اما خطرات بالقوه از طریق قرار گرفتن مستقیم در معرض زیان های غیرمستقیم وجود دارد.”

بانک جهانی گفت: «شاخص‌های در دسترس عموم، سطوح سرمایه کلی کافی و وام‌های غیرعملکردی پایین را برای اکثر کشورهای منطقه نشان می‌دهند. سلامت بخش مالی تاکنون در شرق آسیا و اقیانوسیه خوب است.»

جداسازی نگرانی ها

بانک جهانی گفت “فوری ترین چالش” برای منطقه، شکاف رو به رشد بین ایالات متحده و چین است.

بانک جهانی در گزارش خود گفت: «سیاست، به جای اصول اقتصادی و قوانین قابل پیش‌بینی، الگوهای تجاری را شکل می‌دهند و عدم اطمینان حاصل می‌تواند سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر را منصرف کند».

آدیتیا ماتو، اقتصاددان ارشد بانک جهانی برای منطقه شرق آسیا و اقیانوس آرام، گفت که تأثیر جدایی می‌تواند فراتر از دو کشور باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد چین را از CNBC Pro بخوانید

او در CNBC با عنوان “Sreet Signs Asia” گفت: “شکی وجود ندارد که این اختلافات بین این دو تاجر بزرگ، کاملاً جدا از تأثیری که بر خود کشورها دارد، بر سایر نقاط جهان تأثیر می گذارد.”

وی گفت: با این محدودیت ها خطر اختلال در زنجیره ارزش جهانی را داریم.

محدودیت سرعت اقتصاد جهانی

در گزارشی جداگانه در اوایل این هفته، بانک جهانی اعلام کرد که “محدودیت سرعت” اقتصاد جهانی – که آن را حداکثر نرخ بلندمدت رشد بدون ایجاد تورم تعریف می کند – تا سال 2030 به کمترین میزان در سه دهه اخیر خواهد رسید. .

این سازمان انتظار دارد میانگین رشد بالقوه جهانی تولید ناخالص داخلی بین سال‌های 2022 و 2030 به 2.2 درصد در سال کاهش یابد – کاهشی که به گفته آن “تقریبا یک سوم از نرخی است که در دهه اول قرن جاری وجود داشت.” این سازمان افزود که در صورت اتخاذ سیاست‌های «پایدار و رشد محور» توسط دولت‌ها می‌توان تولید ناخالص داخلی بالقوه را تا 0.7 درصد افزایش داد.

انتخاب سهام و روند سرمایه گذاری از CNBC Pro:

ایندرمیت گیل، اقتصاددان ارشد بانک جهانی و معاون ارشد بانک جهانی، گفت: «کاهش مداوم رشد بالقوه پیامدهای جدی برای توانایی جهان برای رویارویی با مجموعه رو به گسترش چالش‌های منحصر به فرد زمان ما دارد – فقر سرسخت، درآمدهای متفاوت، و تغییرات آب و هوایی. برای اقتصاد توسعه

گیل هشدار داد: «یک دهه از دست رفته ممکن است برای اقتصاد جهانی شکل بگیرد.