باغ زیتون پدر و مادر داردن رستوران ها غذاخوری خوب معامله روث کریس

یک خانه روث کریس استیک در میامی، 3 مه 2023.

جو رادل | اخبار گتی ایماژ | گتی ایماژ

صاحب باغ زیتون رستوران های داردن با خرید 715 میلیون دلاری خود روی غذاخوری خوب شرط بندی کرده است خانه استیک کریس روث.

اعلام این شرکت در روز چهارشنبه مبنی بر افزودن یک رستوران خوب دیگر به مجموعه خود باعث تعجب برخی شد. اندرو چارلز، تحلیلگر TD Cowen در یادداشتی به مشتریان خود نوشت که انتظار دارد این شرکت زنجیره دیگری از غذاخوری های معمولی مانند گروه رستوران ساعت اول.

اما مدیران Darden تصریح کردند که این معامله به دلیل اعتقاد آنها به بخش گران قیمت است.

ریک کاردناس، مدیرعامل داردن، پنجشنبه در یک کنفرانس تلفنی به سرمایه گذاران گفت که انتظار می رود تا سال 2026 رشد فروش رستوران های با غذاخوری های عالی از غذاخوری های معمولی پیشی بگیرد. او افزود که رستوران‌های مجلل نیز حاشیه‌های «به‌طور قابل‌توجهی» بالاتری دارند.

حتی در حالی که وال استریت و اقتصاددانان نگران یک رکود بالقوه در سال جاری هستند، داردن گفت که ناهارخوری‌های پردرآمد از مخارج خود در Capital Grille و Eddie V’s، زنجیره‌های غذاخوری فعلی شرکت، عقب نشینی نمی‌کنند.

کاردناس گفت: «همانطور که در مارک‌های غذاخوری‌های خوب خود دیده‌ایم، مصرف‌کنندگانی که سطح درآمدشان بالاتر از 150000 دلار است، همچنان در بیرون از خانه غذا می‌خورند و هزینه‌های خود را در رستوران‌های معمولی یا غذاهای خوب حفظ می‌کنند یا افزایش می‌دهند.

طبق ارائه سرمایه گذار داردن، میانگین چک در روث کریس 97 دلار است. برای مقایسه، میانگین چک در باغ زیتون، که تقریباً نیمی از درآمد داردن را تشکیل می دهد، در سال مالی 2022، 21 دلار بود.

در ماه‌های اخیر، بخش غذاخوری‌های معمولی با مشکل مواجه بوده است، زیرا مصرف‌کنندگان خسته از تورم به گزینه‌های معمولی مانند گریل مکزیکی چیپوتل یا فست فودهای زنجیره ای مانند مک دونالد. هر دو صاحب Steakhouse Outback برندهای بلومین و Chili گزارش داد که ترافیک در آخرین سه ماهه خود کاهش یافته است. رستوران‌های LongHorn استیک‌هاوس و باغ زیتون Darden روند را کاهش دادند و نتایج قوی‌تری نسبت به رقبای خود گزارش کردند که بخشی از آن به دلیل استراتژی شرکت برای قیمت‌گذاری زیر تورم بود.

با این حال، مدیران Darden تاکید کردند که خرید روث کریس یک شرط طولانی مدت است و این تصمیم بر اساس چرخه اقتصادی فعلی گرفته نشده است. کاردناس همچنین گفت داده‌های شخص ثالث نشان می‌دهد که همپوشانی کمی بین مشتریان روث کریس و آن‌هایی که به Capital Grill و Eddie V’s مراجعه می‌کنند وجود دارد.