اینسانا می‌گوید به نظر می‌رسد فدرال رزرو در حال گرفتن رکودی است که به آن کمک کرد

جروم پاول، رئیس هیئت مدیره فدرال رزرو ایالات متحده پس از آن که فدرال رزرو پس از نشست دو روزه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در مورد سیاست نرخ بهره در واشنگتن، ایالات متحده، نرخ بهره را یک چهارم درصد افزایش داد، برای یک کنفرانس خبری وارد شد. 22، 2023.

لیا میلیس | رویترز

در اواسط دهه 1970، شعار تویوتا این بود: «تو آن را خواستی، گرفتی».

این ممکن است امروز شعار خوبی برای فدرال رزرو باشد زیرا به نظر می رسد فدرال رزرو درخواست رکود اقتصادی کرده است، اگر مهندسی نشده باشد و در شرف رسیدن به آن است.

با نشانه‌هایی که بازار کار در حال تضعیف است، فعالیت بخش خدمات کاهش یافته و هزینه‌های مصرف‌کننده کاهش می‌یابد، اقتصاد تقریباً شش ماه پس از وارونه شدن منحنی بازده، در آستانه رکود قرار گرفته است.

فرصت های شغلی، مطالبات بیکاری و تعداد مشاغل خصوصی که در ماه فوریه اضافه شد، همگی از انتظارات وال استریت دور بودند.

اخراج ها به سرعت در حال افزایش هستند و دیگر فقط در شرکت های فناوری و رسانه نیست.

جف کاکس از CNBC.com اخیراً اشاره کرد که اخراج های اعلام شده 396 درصد بالاتر از سطح سال قبل است.

اطلاعات حکایتی پشتیبان داده‌های آماری است که حاکی از کاهش بازار کار بود که زمانی فشرده بود و فدرال رزرو می‌ترسید که اگر به یک مارپیچ دستمزد/قیمت منجر شود، جیسون فورمن اقتصاددان آن را به عنوان «دستمزد/قیمت» توصیف می‌کند. ماندگاری.”

مک دونالد در حال عقب نشینی است و دفتر اصلی خود را برای چند روز می بندد در حالی که برگه های صورتی را به صدها کارگر شرکت می دهد. جالب توجه است که مک دونالد خاطرنشان می کند که اخراج کارکنان هیچ ارتباطی با افزایش حداقل دستمزدها ندارد.

فدرال رزرو احتمالاً در اینجا با افزایش نرخ انجام می شود: شعبه گرگ Veritas

والمارت 2000 کارگر انبار را حذف می کند و بنا به گزارش ها به دنبال اتوماسیون برای افزایش کارایی است، زیرا به دست انسان کمتری برای حفظ زمزمه کسب و کار نیاز است، البته با سرعت کمتر.

در همین حال، کاستکو اولین کاهش فروش فروشگاه خود را در سه سال گذشته گزارش کرد در حالی که اندازه میانگین فروش 5.8 درصد کاهش یافت که نشان می دهد مصرف کنندگان در نهایت پس انداز مازاد مرتبط با بیماری همه گیر را کاهش داده اند.

هزینه‌های مصرف‌کننده تقریباً 70 درصد از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده را تشکیل می‌دهد، که بیشتر بر آسیب‌پذیری اقتصاد تأکید می‌کند، اگر اعداد Costco منادی ضعف بیشتر هزینه‌های انتقامی در آینده باشد.

فدرال رزرو سنت لوئیس خاطرنشان می کند که معوقات کارت های اعتباری در بانک های کوچک تا متوسط ​​در حال افزایش است که اغلب پیش درآمدی برای عقب نشینی است.

افزایش نرخ بهره همچنان به مقرون به صرفه بودن مسکن آسیب می رساند و همچنان بر هزینه خرید یا اجاره خودرو فشار صعودی وارد می کند و فعالیت در دو بخش حیاتی اقتصاد را محدود می کند.

این شاخص قدیمی رکود قریب الوقوع، یک منحنی بازده معکوس، که زمانی رخ می دهد که نرخ های بهره کوتاه مدت از نرخ های بلندمدت بالاتر می رود، از نوامبر یک سیگنال هشدار دهنده در مورد رکود آینده چشمک می زند.

اختلاف بین اوراق سه ماهه خزانه داری و اسناد خزانه 10 ساله نزدیک به 154 واحد پایه است که بیش از یک و نیم درصد است که وسیع ترین فاصله از اوایل دهه 1980 است، شاید اکنون حتی بیشتر از آن زمان.

از ابتدای یک وارونگی، اولین زمانی که اقتصاد وارد رکود می شود، شش ماه است. این بدان معناست که می می تواند دومین رکود قابل توجه از زمان رکود ناشی از همه گیری سال 2020 را آغاز کند.

پیش‌بینی‌های رشد اخیراً کاهش یافته است، زیرا فعالیت‌های بخش تولید و خدمات در حال حاضر در رکود یا کند شده است. شاخص GDPNow آتلانتا فدرال رزرو به شدت کاهش یافته است تا نشان دهد رشد ممکن است تنها به 1.5٪ در سه ماهه اول کاهش یافته باشد، پس از اینکه تخمین های اولیه رشد حدود 3.5٪ را در چند هفته پیش نشان داد.

به طور کلی، صندوق بین المللی پول برآورد خود از رشد جهانی را به زیر 3 درصد برای سال 2023 کاهش داد.

حتی بازگشت بسیار مورد انتظار چین به همان سرعتی که انتظار می رفت محقق نمی شود.

فعالیت های تولیدی در چین در ماه مارس به سرعت نزدیک به انقباض کاهش یافت زیرا تقاضای جهانی از پایان عقب نشینی “صفر کووید” پکن حمایت نمی کند.

همانطور که با کاهش سریع بازده اوراق قرضه، نه تنها در داخل، بلکه در خارج از کشور نیز مشخص شد، سرعت سریع کاهش انتظار می رود، خطر رکود را به جلو می برد، و به وضوح نگرانی بازار اوراق قرضه جهانی را از تورم به رکود تغییر می دهد.

منحنی بازده معکوس، همانطور که در ماه‌های اخیر بارها در اینجا ذکر شده است، شروع هر رکودی را که از سال 1968 رخ داده است، به درستی پیش‌بینی کرده است، با زمان‌های متفاوتی که از شش تا 15 ماه متغیر است.

با توجه به سرعت سریع افزایش نرخ بهره، که سریع‌ترین افزایش از اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 1980 است، و با توجه به تأثیر بسیار سریع‌تر بر اقتصاد مالی و واقعی، رکود ممکن است زودتر از آن فرا برسد.

خیلی برای جمعیت “بدون فرود”

من استدلال کرده ام که، به عنوان هدف اصلی مبارزه با تورم فدرال رزرو، رکود ممکن است به جای یک اشکال، ویژگی سیاست پولی فعلی باشد.

به فدرال رزرو، یک هشدار گذشته نگر از تویوتا دهه 1970 … “شما آن را خواستید، دریافت کردید.”

ران اینسانا یکی از همکاران CNBC و مشاور ارشد شرودرز است.

استراتژیست می گوید که ایالات متحده وارد رکود می شود اما این می تواند برای دلار خوب باشد