ایلان ماسک و توییتر با تحقیقات شهری سانفرانسیسکو بر سر دفتر مرکزی روبرو می شوند

در یک نمای هوایی، یک تابلوی شرکت تغییر یافته در نمای بیرونی دفتر مرکزی توییتر در سانفرانسیسکو، 10 آوریل 2023، نصب شده است.

جاستین سالیوان | اخبار گتی ایماژ | گتی ایماژ

بر اساس سوابق عمومی آنلاین در دپارتمان بازرسی ساختمان این شهرستان، ایلان ماسک و X Corp. – شرکت مادر پلتفرم رسانه اجتماعی توییتر تحت حمایت ماسک – با تحقیقاتی درباره نقض قوانین ساختمانی در مقر توییتر در سانفرانسیسکو در خیابان مارکت روبرو هستند.

این تحقیقات که قبلاً توسط سانفرانسیسکو کرونیکل گزارش شده بود، به دنبال شکایتی است که در 16 می در دادگاه دلاور توسط شش کارمند سابق توییتر ارائه شد که مدعی شدند “تیم انتقال” ماسک آگاهانه و مکرراً به آنها دستور داده تا قوانین محلی و فدرال را زیر پا بگذارند، از جمله با تغییرات ناامن در فضای اداری شرکت

در این دادخواست مدعی است که تحت مدیریت ماسک، X Corp. به کارمندان دستور داده است که اتاق‌های دفتر مرکزی سانفرانسیسکو را به «اتاق‌های هتل» تبدیل کنند، در حالی که به بازرسان و صاحبخانه‌شان دروغ می‌گویند، این اتاق‌ها فقط «مکان استراحت موقت» هستند و برخی مبلمان راحت به آن اضافه شده است و هیچ چیز قابل‌توجهی وجود ندارد. یا تغییرات ساختاری

در دادخواست می‌گوید به یکی از کارمندان گفته شد که قفل‌هایی را روی درهای «اتاق هتل» غیرمجاز قرار دهد که با کد کالیفرنیا مطابقت نداشتند که «نیازمند قفل‌هایی است که به‌طور خودکار هنگام فعال شدن سیستم‌های اطفاء حریق ساختمان باز شوند».

کارمند سابق توییتر در این شکایت گفت که تیم انتقال ماسک بارها به آنها گفته است که “قفل های سازگار بسیار گران هستند” و به آنها دستور داده است که “فورا قفل های ارزان تری را نصب کنند که مطابق با ایمنی زندگی و کدهای خروج نبود.”

وکلای آنها در دادخواست خاطرنشان کردند که کارمند به جای نقض آن قانون، استعفا داد.

شکایت همچنین حاکی از آن است که توییتر تحت رهبری ماسک در پرداخت وقفه، حقوق معوقه و مزایایی که به کارمندان داشتند، کوتاهی کرده است و در هنگام تصمیم به اخراج برخی از کارمندان ارشد بر اساس سن، جنسیت و گرایش جنسی، تبعیض قائل شده است.

علاوه بر این، در این دادخواست آمده است که ماسک و اعضای تیم انتقالی او، یعنی استیو دیویس، مدیر شرکت Boring Company، به کارمندانی که در مدیریت املاک و مستغلات دخیل بودند دستور دادند تا هزینه‌های خود را تا حد امکان 500 میلیون دلار کاهش دهند. در تلاش برای کاهش هزینه‌ها، تیم انتقال ماسک به کارمندان گفت که به سادگی از پرداخت اجاره به صاحبخانه‌هایی که شرکت بدهکار هستند، خودداری کنند.

وقتی دیویس از خطرات هزینه های فسخ برای برخی اجاره نامه ها مطلع شد، به کارمندان ارشد توییتر گفت: “خب، ما آن ها را پرداخت نمی کنیم. ما فقط به صاحبخانه ها پول نمی دهیم” و افزود: “ما فقط اجاره را پرداخت نمی کنیم.” شکایت می گوید

در همین حال، فرانسیس سوارز، شهردار میامی، فعالانه از ماسک خواستار انتقال دفتر مرکزی توییتر به حوزه قضایی خود است. در جمعه، او در توییتر نوشت، “بیایید آنها را در اسرع وقت به MIA برسانیم.”

CNBC برای اطلاعات بیشتر با توییتر تماس گرفت و این شرکت با یک پاسخ خودکار که شامل یک ایموجی مدفوع بود اما بدون نظر پاسخ داد.

یکی از نمایندگان دپارتمان بازرسی ساختمان در سانفرانسیسکو در بیانیه ای ایمیلی گفت که این شکایت صبح جمعه باز شد و “هنوز اقدام دیگری انجام نشده است.”

این سخنگو نوشت: “ما انتظار داریم به زودی با مدیریت ساختمان ارتباط برقرار کنیم.” “ما در مورد اقدامات اجرایی بالقوه آینده گمانه زنی نمی کنیم.”

دادخواست را اینجا بخوانید.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا: آنچه را که می‌خواهم بگویم، می‌گویم و اگر ضرر کنیم، همینطور باشد