ایلان ماسک زمان را در SpaceX، Tesla و Twitter تقسیم می کند

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، در 16 می 2023 با CNBC صحبت می کند.

دیوید آ. گروگان | CNBC

ایلان ماسک اواخر سال گذشته، زمانی که توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کرد و خود را به عنوان مدیرعامل منصوب کرد، به مجموعه کاری خود اضافه شد. در حالی که او اخیراً جانشینی را برای آن نقش اعلام کرده است، این شغل در حال حاضر همچنان متعلق به او است و او همچنان مدیرعامل آن است تسلا و اسپیس ایکس

او در مصاحبه ای در روز سه شنبه در نشست شورای مدیر عامل وال استریت ژورنال درباره تلاش برای مدیریت برنامه خود صحبت کرد.

ماسک گفت: «روزهای من آنطور که ممکن است تصور کنید بسیار طولانی و پیچیده هستند. وی با تاکید بر اینکه “تغییر متن بسیار دردناک است” گفت: “و تغییر زمینه زیادی وجود دارد.”

ماسک گفت که او به طور کلی سعی می کند برنامه خود را تقسیم کند “بنابراین بیشتر یک شرکت در یک روز است.”

اما این همیشه امکان پذیر نیست. او گفت که این سه‌شنبه «یک روز تسلا» بود، اما «ممکن است اواخر امشب در توییتر به پایان برسد، و سپس فردا نیز تا حدی روز تسلا خواهد بود، نیمی از توییتر و سپس پنجشنبه به نوعی نیمه SpaceX، نیمی خواهد بود. -روز تسلا.”

او مشاغل خود را “تا حدودی درهم تنیده” توصیف کرد و گفت: “مدیریت زمان بسیار دشوار است.”

پیچیدگی برای سرمایه گذاری های او خوب نبوده است. سهام تسلا بیش از نیمی از ارزش خود را در دو ماه پس از بسته شدن قرارداد توییتر در سال گذشته از دست داد، زیرا ماسک زمان کمتری برای تمرکز بر روی سازنده خودروهای الکتریکی خواهد داشت، حتی در شرایطی که بازار رقابتی‌تر می‌شود. در همین حال، تبلیغ کنندگان فرار کردند یا به طور موقت کمپین های خود را در توییتر به حالت تعلیق درآوردند و ماسک در ماه مارس ارزش شرکت را به 20 میلیارد دلار کاهش داد. ماسک روز سه شنبه گفت که بسیاری از تبلیغ کنندگان در حال بازگشت هستند.

در حالی که سایر مدیران ممکن است تقویم خود را به یک رئیس ستاد یا دستیار اجرایی برون سپاری کنند، ماسک گفت که بیشتر برنامه ریزی خود را به تنهایی انجام می دهد. او گفت که “یک دستیار پاره وقت” دارد تا به او در مدیریت برنامه کاری خود کمک کند، واقعیتی که توسط یکی از کارمندان سابق تسلا تایید شد.

ماسک گفت: «غیرممکن است که شخص دیگری بداند اولویت‌ها چیست.

در توییتر، ماسک اکنون قصد دارد به نقش رئیس اجرایی و مدیر فناوری تبدیل شود و لیندا یاکارینو، مدیر سابق تبلیغات NBC، قرار است مدیرعامل شود.

با این حال، توییتر در درجه اول یک شرکت فناوری است، بنابراین کار مداوم او به عنوان CTO احتمالاً سخت خواهد بود.

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، در مورد تأثیرات هوش مصنوعی بر آینده فرزندانش در نیروی کار صحبت می کند.

تورولد بارکر، سردبیر وال استریت ژورنال در اروپا، خاورمیانه و آفریقا، از ماسک پرسید که آیا طرحی برای جانشینی در کسب و کار خود دارد یا خیر.

ماسک گفت: “جانشینی یکی از سخت ترین مشکلات قدیمی است.” از طلوع تاریخ، کشورها، پادشاهان، نخست وزیران و رؤسای جمهور و مدیران عامل این کشور را آزار داده است.»

ماسک گفت که او به هیئت مدیره خود گفته است که “در همه موارد” چه کسی انتخاب او برای تصاحب در “بدترین سناریو” است. وی تاکید کرد که هیئت مدیره شرکت‌ها می‌توانند به سمت دیگری بروند تا جایی که چه کسی باید در کفش او قدم بگذارد.

در تسلا، گمانه زنی هایی وجود دارد مبنی بر اینکه زاخاری کرکورن، رئیس امور مالی یکی از نامزدهایی است که ماسک به عنوان جانشین آن ها را تایید می کند.

همانطور که CNBC قبلا گزارش داده بود، شرکت‌های ماسک اغلب در معاملات با اشخاص مرتبط شرکت می‌کنند و او با فشارهای سیاسی برای جدا کردن شفاف‌تر آنها مواجه شده است.

به عنوان مثال، پس از اینکه ماسک مدیریت توییتر را در دست گرفت، به ده‌ها کارمند از تسلا، اسپیس ایکس و شرکت بورینگ اجازه داد تا به او در سرمایه‌گذاری رسانه‌های اجتماعی کمک کنند. “تیم انتقال” که او در توییتر ایجاد کرد در همه چیز از بررسی کد گرفته تا تصمیمات مربوط به پرسنل و امکانات شرکت داشت.

ماسک همچنین یکی از بنیانگذاران و اهداکننده OpenAI بود، یک سازمان غیرانتفاعی سابق که اکنون توسط مایکروسافت پشتیبانی می‌شود. پرونده های مالی سال 2017 برای OpenAI نشان می دهد که ماسک حدود 250،000 دلار وسایل نقلیه تسلا را به عنوان بخشی از کمک های مالی میلیون ها دلاری خود به OpenAI در روزهای اولیه آن اهدا کرده است.

اخیرا، ماسک آشکارا به ساختار شرکتی OpenAI و میزان مالکیت فروخته شده آن به مایکروسافت حمله کرده است. روز سه‌شنبه، ماسک درباره X.ai، رقیبی که می‌خواهد برای به چالش کشیدن OpenAI توسعه دهد، و DeepMind گوگل صحبت کرد.

ماسک گفت: «من نمی‌خواهم اسلحه را در اینجا روی اعلان‌ها بپرم. اما OpenAI رابطه‌ای با مایکروسافت دارد که به نظر می‌رسد نسبتاً خوب کار می‌کند و این امکان وجود دارد که X.ai و Twitter و Tesla چیزی مشابه داشته باشند.

تماشا کردن: ایلان ماسک در استفاده از هوش مصنوعی مولد در بازاریابی

اورسون پرمیرا می گوید که ایلان ماسک در استفاده از هوش مصنوعی مولد در بازاریابی پیشرو خواهد بود