ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در پرونده جفری اپشتاین احضاریه می‌گیرد

گیسلین ماکسول و ایلان ماسک در مهمانی اسکار Vanity Fair 2014 که توسط گریدون کارتر در 2 مارس 2014 در غرب هالیوود، کالیفرنیا برگزار شد، شرکت کردند.

کوین مازور | vf14 | تصویر سیمی | گتی ایماژ

یک قاضی فدرال روز چهارشنبه حکم داد که جزایر ویرجین ایالات متحده می توانند احضاریه ای برای ایلان ماسک به شرکت خودروهای برقی وی ارائه کنند. تسلا، به عنوان بخشی از شکایت دولت علیه جی پی مورگان چیس در مورد روابط بانک با قاچاقچی جنسی مرده جفری اپستین.

این حکم چند روز پس از آن صادر شد که وکلای دولت USVI به قاضی جد راکوف گفتند که نتوانسته‌اند شخصاً به مدیرعامل تسلا با احضاریه درخواست مدارک مربوط به اپستین و جی‌پی مورگان خدمت کنند.

جزایر ویرجین از JPMorgan به دادگاه منطقه ای ایالات متحده در منهتن شکایت می کند که گفته می شود از قاچاق جنسی زنان جوان توسط اپستین استفاده کرده است. این سرمایه دار فقید و جنایتکار جنسی از سال 1998 تا 2013 مشتری بانک بوده است. جی پی مورگان هرگونه تخلف را رد می کند.

در 28 آوریل، USVI احضاریه ای را برای ماسک صادر کرد زیرا مشکوک بود که اپستین “ممکن است ماسک را به عنوان مشتری به JPMorgan ارجاع داده باشد یا تلاش کرده باشد”، طبق پرونده دادگاه روز دوشنبه.

این احضاریه از ماسک می‌خواهد که هرگونه اسنادی را که نشان‌دهنده ارتباط او، جی‌پی‌مورگان و اپستین است، و همچنین «همه اسنادی که منعکس‌کننده یا مربوط به مشارکت اپستین در قاچاق انسان و/یا خرید دختران یا زنان برای رابطه جنسی رضایت‌بخش است» تحویل دهد.

سیاست CNBC

بیشتر از پوشش سیاسی CNBC بخوانید:

USVI در یک پرونده قضایی در روز دوشنبه گفت که یک شرکت تحقیقاتی که آن را حفظ کرده است، نتوانسته است ماسک را پیدا کند تا شخصاً با احضاریه به او ابلاغ کند، طبق معمول.

در این پرونده همچنین آمده است که وکیل ماسک به درخواستی مبنی بر اینکه وکیل احضاریه موکلش را بپذیرد، پاسخی نداده است.

راکف، در دستور روز چهارشنبه خود، به USVI اجازه داد تا “دستورات جایگزین احضاریه خود را برای تهیه اسناد با ارائه خدمات به ایلان ماسک از طریق ارائه خدمات به نمایندگی ثبت شده شرکت تسلا ترتیب دهد.”

ماسک بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

USVI همچنین احضاریه های مشابهی را برای اسناد مربوط به اپستین و جی پی مورگان صادر کرده است گوگل لری پیج و سرگئی برین از بنیانگذاران، مایکل اویتز، مدیر اجرایی سابق دیزنی، توماس پریتزکر، مدیر اجرایی هتل هایت، و مورت زاکرمن، سرمایه گذار میلیاردر املاک و مستغلات، از بنیانگذاران این شرکت هستند.

جیمی دیمون، مدیر عامل جی‌پی مورگان، قرار است در ۲۶ می به دلیل شکایت و شکایت مرتبط با بانک توسط زنی که می‌گوید اپستین از او سوء استفاده جنسی کرده است، عزل شود.

موکس دوشنبه شب در توییتی از این ایده که باید در این پرونده احضاریه شود، انتقاد کرده بود.

ماسک در توییتر که سال گذشته آن را خرید و خصوصی کرد، نوشت: «این در بسیاری از سطوح احمقانه است.

او با اشاره به اپشتاین نوشت: «آن کرتین هرگز در مورد هیچ چیزی به من توصیه نکرد.

ماسک افزود: «این تصور که من به توصیه‌های مالی یک کلاهبردار خنگ نیاز دارم یا به آن گوش می‌دهم، پوچ است. “JPM تسلا را ده سال پیش با وجود داشتن تجارت بانکداری تجاری جهانی تسلا که پس از آن کنار کشیدیم، تسلا را از کار انداخت. من هرگز آنها را نبخشیده ام.”

در سال 2018، اپستین به نیویورک تایمز گفت که پس از آن که کمیسیون بورس و اوراق بهادار تحقیقاتی را در مورد اظهارات ماسک درباره خصوصی کردن تسلا آغاز کرد، به ماسک مشاوره می داد. یکی از سخنگویان تسلا به تایمز گفت: «این که گفته شود اپستین تا به حال به ایلان در مورد چیزی توصیه کرده است، نادرست است.

اپستین در آگوست 2019 خودکشی کرد، یک ماه پس از اینکه مقامات فدرال او را بر اساس کیفرخواستی مبنی بر اتهام قاچاق جنسی کودکان دستگیر کردند. او قبلاً در سال 2008 به اتهام درخواست رابطه جنسی از یک دختر زیر سن قانونی در ایالت فلوریدا اعتراف کرده بود.

اپستین و دوست دختر سابقش، گیسلین ماکسول، قبل از سقوط خود، با بسیاری از افراد ثروتمند و قدرتمند، از جمله روسای جمهور سابق دونالد ترامپ و بیل کلینتون، و همچنین شاهزاده اندرو، برادر پادشاه چارلز سوم، معاشرت کردند.

تصاویر آرشیو NBC نشان می دهد که ترامپ در سال 1992 در حال مهمانی با جفری اپستین است

ماکسول، یک جامعه اجتماعی بریتانیایی، در اواخر سال 2021 در دادگاه فدرال در منهتن به دلیل تهیه دختران زیر سن قانونی برای آزار جنسی توسط اپستین محکوم شد. ماکسول در ژوئن 2022 به 20 سال زندان محکوم شد.

ماسک در ژوئیه 2020 به پستی در توییتر پاسخ داد که نشان می داد او در حال عکس گرفتن در کنار ماکسول خندان است.

ماسک نوشت: «اصلاً گیسلین را نمی شناسم. “او چندین سال پیش در یک مهمانی Vanity Fair من را با بمب عکس گرفت. سوال واقعی این است که چرا VF در وهله اول او را دعوت کرد.”

نیویورک تایمز در مقاله ای در سال 2022 که جزئیات آن عکس را توضیح می داد، گزارش داد که یکی از کارکنان Vanity Fair که در کنار ماکسول و ماسک در مهمانی ایستاده بود، گفت که “آن دو با هم چت کردند.”

به نقل از تایمز، کارمندی که یادداشت های همزمان این ملاقات را به اشتراک گذاشته بود، گزارش داد: خانم ماکسول از آقای ماسک پرسید که آیا راهی برای حذف خود از اینترنت وجود دارد و آقای ماسک را تشویق کرد که اینترنت را از بین ببرد؛ آقای ماسک از این کار خودداری کرد. .

خانم ماکسول سپس از آقای ماسک پرسید که چرا موجودات فضایی هنوز با بشریت ارتباط برقرار نکرده‌اند، که آقای ماسک پاسخ داد که تمام تمدن‌ها در نهایت پایان می‌یابند – از جمله تمدن فرضی ماکسول – و این احتمال را مطرح کرد که انسان‌ها در یک شبیه‌سازی زندگی می‌کنند. “