ایر نیوزلند مسافران بین المللی را قبل از پرواز وزن کند

یک هواپیمای ایر نیوزلند در فرودگاه بین المللی ولینگتون در 20 فوریه 2020 منتظر مسافران است.

مارتی ملویل | Afp | گتی ایماژ

ایر نیوزلند در آزمایشی که هدف آن بهبود بهره وری سوخت است، از مسافران می خواهد قبل از سوار شدن به پروازهای بین المللی وزن خود را انجام دهند.

این شرکت روز دوشنبه گفت که طی هفته‌های آینده از بیش از 10000 مشتری که در شبکه بین‌المللی خود سفر می‌کنند می‌خواهد تا قبل از سوار شدن به هواپیما در بررسی وزن مسافران شرکت کنند.

ایر نیوزلند اعلام کرد که خلبانان باید قبل از هر پرواز از وزن و تعادل هواپیمای بارگیری شده مطلع باشند.

این اقدام پس از بازگشت مجدد سفرهای بین المللی طی یک سال گذشته یا پس از برداشته شدن محدودیت های کووید-19 صورت می گیرد.

این شرکت هواپیمایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اکنون که سفرهای بین‌المللی دوباره راه اندازی شده است، زمان آن فرا رسیده است که پروازهای بین‌المللی بررسی شوند.

این شرکت قبلاً مسافران را در پروازهای داخلی خود در سال 2021 وزن می کرد.

آلستر جیمز از شرکت Air New Zealand در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: “می دانیم که پا گذاشتن روی ترازو می تواند دلهره آور باشد. ما می خواهیم به مشتریان خود اطمینان دهیم که هیچ صفحه نمایش قابل مشاهده ای در هیچ کجا وجود ندارد.”

جیمز گفت: “با وزن کشی، به ما کمک می کنید که هر بار ایمن و کارآمد پرواز کنیم.”

ایر نیوزلند اعلام کرد که نظرسنجی آن در ورودی گیت لانژ پروازهای خاصی که از فرودگاه بین المللی اوکلند بین 29 می تا 2 ژوئیه حرکت می کنند، انجام می شود.

این اولین شرکت هواپیمایی نیست که از مسافران می خواهد قبل از پرواز خود را وزن کنند.

شرکت هواپیمایی فنلاند Finnair قبلاً وزن مسافران خود را در سال 2017 با هدف به روز رسانی داده های دهه گذشته در مورد میانگین وزن مسافران آغاز کرده بود.

به این دلیل که بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی هنوز از داده‌های آژانس ایمنی هوانوردی اروپا استفاده می‌کنند که به سال 2009 بازمی‌گردد.