ایالات متحده با سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری در آمریکای میانه مراکز فناوری ایجاد می کند

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده، در طی مراسم “اولین ابزار وارد” در تاسیسات شرکت تولید نیمه هادی تایوان در حال ساخت در فینیکس، آریزونا، در روز سه شنبه، 6 دسامبر 2022.

کیتلین اوهارا | بلومبرگ | گتی ایماژ

دولت ایالات متحده به دنبال تبدیل مناطق مترو در آمریکای میانه به نقاط داغ بعدی نوآوری در فناوری با سرمایه گذاری اولیه 500 میلیون دلاری است.

وزارت بازرگانی روز جمعه اولین اطلاعیه خود را در مورد فرصت بودجه یا NOFO برای برنامه منطقه ای فناوری و نوآوری، معروف به Tech Hubs اعلام کرد. این روند را برای گروه های واجد شرایط در سراسر کشور آغاز می کند تا برای تعیین به عنوان مرکز فناوری اقدام کنند. این نامگذاری به آنها این فرصت را می دهد که از سرمایه ها استفاده کنند تا مناطق خود را به مکان های جذابی برای زندگی و کار کارآفرینان و فناوران تبدیل کنند.

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا روز پنجشنبه در یک تماس توجیهی به خبرنگاران گفت: “آمریکا در نوآوری های فناوری در جهان پیشتاز است. اما واقعیت غم انگیز این است که اکوسیستم فناوری ما بسیار متمرکز است.” منطقه خلیج، شمال شرقی و جنوب کالیفرنیا. “پتانسیل بسیار بیشتری برای نوآوری فناوری در سراسر کشور وجود دارد. در ایالات متحده ما بهترین موسسات تحقیقاتی در جهان را داریم. این غیرقابل انکار است. و صادقانه بگویم، بسیاری از آنها در قلب آمریکا، دور از ساحل هستند.”

کنگره 10 میلیارد دلار برای این برنامه بین سالهای مالی 2023 تا 2027 مجوز داد که 500 میلیون دلار آن برای توزیع در سال جاری در دسترس است. بر اساس فرصت بودجه فعلی، در مجموع 15 میلیون دلار کمک هزینه برنامه ریزی در اختیار متقاضیان تعیین شده به عنوان مرکز فناوری قرار خواهد گرفت. به گفته یکی از مقامات وزارت بازرگانی، اواخر امسال، به پنج تا 10 مرکز فناوری تعیین شده کمک های مالی 50 تا 75 میلیون دلاری برای کمک به ایجاد ظرفیت در منطقه خود اعطا خواهد شد.

پرزیدنت جو بایدن درخواست کرد 4 میلیارد دلار در بودجه سال آینده در اختیار مراکز فناوری قرار گیرد.

متقاضیان واجد شرایط گروه‌هایی هستند که حداقل از یک نهاد از هر یک از دسته‌های زیر تشکیل شده‌اند: یک موسسه آموزش عالی، زیرمجموعه دولت محلی یا ایالتی، صنعت یا شرکت در زمینه فنی یا تولیدی مربوط، گروه توسعه اقتصادی، و سازمان‌های کارگری یا آموزش نیروی کار. گروه

بر اساس این اساسنامه، Tech Hubs باید بر مجموعه خاصی از حوزه های کلیدی فناوری تمرکز کند که شامل هوش مصنوعی، روباتیک، پیشگیری از بلایای طبیعی، بیوتکنولوژی، امنیت سایبری، بهره وری انرژی و موارد دیگر می شود. این بخش باید حداقل 20 مرکز فناوری را طبق قانون تعیین کند.

امید این است که تزریق منابع مالی به مناطق سراسر کشور کمک کند تا به مراکز اساسی نوآوری تبدیل شوند و مشاغل با درآمد بیشتری را در بخش بزرگتری از کشور ایجاد کنند.

ریموندو گفت: “پرزیدنت بایدن در یک نکته بسیار واضح است و آن این است که همه افراد در آمریکا سزاوار فرصت اقتصادی هستند، صرف نظر از اینکه در کجا زندگی می کنند، و آنها نباید برای به دست آوردن یک شغل خوب جابجا شوند.” هیچ کس نباید خانواده یا سیستم یا شبکه پشتیبانی خود را ترک کند تا به نیویورک یا سانفرانسیسکو نقل مکان کند، فقط برای اینکه شغل خوبی پیدا کند.”

رایموندو همچنین این برنامه را سرمایه گذاری مهمی در امنیت ملی ایالات متحده می داند. او به تلاش‌های کنونی کشور از طریق قانون چیپ‌ها و علم برای سرمایه‌گذاری در تولید نیمه‌رساناهای داخلی اشاره کرد، که زمانی که همه‌گیری نشان داد زنجیره تامین تراشه‌های کامپیوتری چقدر شکننده است، به یک اولویت فوری دو حزبی تبدیل شد. دلیل آن این است که بیشتر تراشه‌های پیشرفته در ایالات متحده تولید نمی‌شوند و وابستگی صنعت به تراشه‌های ساخت تایوان، زنجیره تامین را با توجه به تنش‌ها با چین، آسیب‌پذیر می‌کند.

رایموندو گفت که ایالات متحده رهبری ما را در زمینه تولید و نوآوری برای این فناوری حیاتی واگذار کرد.

او گفت: «برنامه هاب فناوری در مورد این است که اطمینان حاصل کنیم که چنین اتفاقی دیگر تکرار نمی‌شود، و تضمین می‌کند که در سایر فناوری‌های ضروری، از کوانتومی گرفته تا هوش مصنوعی و بیوتکنولوژی، از منحنی جلوتر باشیم.

مشترک CNBC در یوتیوب شوید.

سازمان دیده بان: درون برنامه های جاه طلبانه اینتل برای بازپس گیری سلطه تراشه ساز

در داخل برنامه های جاه طلبانه اینتل برای به دست آوردن مجدد سلطه تراشه ساز