اکنون باید از کودکان در برابر خطرات رسانه های اجتماعی محافظت کنیم

ژنرال ویوک مورتی، جراح ایالات متحده، در یک کنفرانس خبری با جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، در کاخ سفید در واشنگتن، 15 ژوئیه 2021، اظهاراتی را ارائه می کند.

تام برنر | رویترز

ژنرال ویوک مورتی، جراح آمریکایی، در توصیه‌ای جدید روز سه‌شنبه هشدار داد که استفاده گسترده از رسانه‌های اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان خطر قابل‌توجهی برای سلامت روانی ایجاد می‌کند که باید فوراً مورد توجه قرار گیرد.

طبق گزارشی که دفتر جراح عمومی منتشر کرده است، چنین توصیه‌هایی «برای چالش‌های مهم بهداشت عمومی که نیاز به آگاهی و اقدام فوری کشور دارد، محفوظ است». این گزارش بر اساس “بررسی اساسی شواهد موجود” در مورد تأثیر رسانه های اجتماعی است.

این اولین بار نیست که مورتی رسانه‌های اجتماعی را به عنوان یک تهدید برای سلامت عمومی معرفی می‌کند. در سال 2021، او توصیه‌ای درباره تهدید اطلاعات نادرست Covid صادر کرد و از شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی خواست تغییراتی را ایجاد کنند که به نفع منابع مبتنی بر واقعیت باشد. او همچنین قبلا گفته بود که 13 سالگی برای استفاده از رسانه های اجتماعی “خیلی زود” است.

در آخرین توصیه، مورتی اذعان می کند که رسانه های اجتماعی می توانند تأثیرات مثبت و منفی بر کودکان داشته باشند. این گزارش می‌گوید که رسانه‌های اجتماعی تقریباً به طور جهانی در میان جوانان مورد استفاده قرار می‌گیرند، به طوری که 95 درصد افراد بین 13 تا 17 سال از آن استفاده می‌کنند. این گزارش می‌گوید که استفاده از رسانه‌های اجتماعی در کودکان و نوجوانان هم می‌تواند منجر به “حساسیت عاطفی شدید” شود که می‌تواند منجر به رضایت کمتری از زندگی شود و هم به فضاهای مثبت جامعه، اطلاعات و ابراز خود منجر شود. در این گزارش آمده است که احساس کاربران جوان شبکه‌های اجتماعی در جامعه ممکن است آنلاین شوند، می‌تواند برای بچه‌هایی که دارای پس‌زمینه‌های حاشیه‌ای هستند، مهم‌تر باشد.

“اکثریت نوجوانان گزارش می دهند که رسانه های اجتماعی به آنها کمک می کند تا احساس پذیرش بیشتری داشته باشند (58%)، مانند افرادی هستند که می توانند در شرایط سخت از آنها حمایت کنند (67%)، مانند جایی برای نشان دادن جنبه خلاقانه خود (71%)، و ارتباط بیشتری با آنچه در زندگی دوستانشان می گذرد (80%)، طبق این گزارش.

با این حال، طبق مطالعات دفتر جراح عمومی، استفاده از رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به طور بالقوه مضر باشد و منجر به اختلالات خوردن، اعتماد به نفس پایین و افسردگی شود یا آن را تشدید کند.

در این گزارش آمده است: “در حال حاضر، ما هنوز شواهد کافی برای تعیین اینکه آیا رسانه های اجتماعی به اندازه کافی برای کودکان و نوجوانان ایمن هستند، نداریم.” ما باید تحقیقات رو به رشد در مورد آسیب‌های احتمالی را بشناسیم، درک جمعی خود را از خطرات مرتبط با استفاده از رسانه‌های اجتماعی افزایش دهیم، و فوراً برای ایجاد محیط‌های دیجیتال امن و سالم که آسیب را به حداقل می‌رساند و از سلامت روانی کودکان و نوجوانان محافظت می‌کند، اقدام کنیم. – قرار گرفتن در مراحل بحرانی رشد.

برخی از زمینه‌هایی که دفتر جراح عمومی خواستار تحقیقات بیشتر است عبارتند از: تمایز تأثیر بر سلامت تعاملات اجتماعی حضوری و دیجیتال، اینکه چه نوع محتوا بیشترین آسیب را به کاربران جوان می‌زند و چه عواملی می‌تواند از کودکان در برابر اثرات مضر اجتماعی محافظت کند. استفاده از رسانه ها

حتی اگر تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، جراح عمومی هشدار می دهد که عمل نمی تواند منتظر بماند.

در این گزارش آمده است: “کودکان و نوجوانان ما تا زمانی که میزان تأثیر رسانه های اجتماعی را به طور کامل بدانیم، تجملات سال ها انتظار را ندارند. دوران کودکی و رشد آنها در حال حاضر اتفاق می افتد.” “در لحظه ای که ما در حال تجربه یک بحران ملی بهداشت روانی جوانان هستیم، اکنون زمان آن است که برای محافظت از کودکان و نوجوانان در برابر خطر آسیب، سریع و قاطع عمل کنیم.”

این هشدار همراه با درخواست‌های والدین، کنگره و رئیس‌جمهور برای تصویب قوانینی است که محافظت بیشتری برای کودکان آنلاین ایجاد می‌کند. با این حال، فهمیدن اینکه چگونه می توان این کار را بدون ایجاد ناخواسته آسیب های جدید برای ابراز خود یا حریم خصوصی انجام داد، می تواند چالش برانگیز باشد.

جراح عمومی چندین توصیه برای سیاست گذاران، شرکت های فناوری، والدین و مراقبان، کاربران جوان رسانه های اجتماعی و محققان ارائه می کند. آنها عبارتند از:

برای سیاستگذاران:

  • ایجاد «استانداردهای ایمنی و بهداشتی متناسب با سن».
  • نیاز به حفاظت بیشتر از حریم خصوصی داده برای کودکان.
  • بودجه تحقیقات آینده
  • حمایت از آموزش سواد رسانه ای و دیجیتالی در مدارس.
  • از شرکت های فناوری بخواهید که داده های مربوط به سلامت را به اشتراک بگذارند.

برای شرکت های فناوری:

  • ارزیابی های مستقلی را در مورد تأثیر محصولات آنها بر روی بچه ها انجام دهید.
  • یافته ها و داده های اساسی را با محققان به اشتراک بگذارید.
  • سیستم های به موقع برای رسیدگی به شکایات و درخواست های کاربران جوان و خانواده ها و مربیان آنها داشته باشید.
  • اولویت دادن به سلامت و ایمنی در طراحی محصولات.

برای والدین و مراقبین:

  • انتظارات خود را در مورد نحوه استفاده از فناوری تنظیم کنید.
  • مانند هنگام شام یا قبل از خواب “مناطق بدون فناوری” ایجاد کنید.
  • شیوه های مشترکی را در اطراف رسانه های اجتماعی با سایر والدین ایجاد کنید.

برای کودکان و نوجوانان:

  • اگر آنها یا یکی از دوستانشان توسط رسانه های اجتماعی آسیب دیدند، مانند یافتن اطلاعات تخصصی در مرکز ملی تعالی رسانه های اجتماعی و سلامت روان جوانان، یا تماس گرفتن یا ارسال پیامک به خط تلفن 988 در صورت بروز بحران، کمک بگیرید.
  • مراقب اشتراک گذاری بیش از حد اطلاعات در شبکه های اجتماعی باشید
  • آزار یا سوء استفاده آنلاین را گزارش دهید.

برای محققین:

  • بهترین شیوه ها برای استفاده سالم از رسانه های اجتماعی را تعیین کنید.
  • برای بحث در مورد پیامدهای رسانه های اجتماعی و سلامت روان، تعاریف و اندازه گیری های استاندارد ایجاد کنید.
  • تعیین نقش مرحله رشد در پیشرفت پیامدهای ضعیف سلامت روان در نتیجه استفاده از رسانه های اجتماعی.

مشترک CNBC در یوتیوب شوید.