اکثر آمریکایی ها هشدارهای تماس با تلفن های خود را دریافت نمی کنند

اکنون که وضعیت اضطراری بهداشت عمومی ایالات متحده به پایان رسیده است، آمریکایی ها در اکثر ایالت ها دیگر اعلان های قرار گرفتن در معرض کووید را در تلفن های هوشمند خود دریافت نخواهند کرد.

از سال 2020، نزدیک به 30 ایالت از سیستم بلوتوث توسعه یافته استفاده کرده اند سیب و گوگل برای ردیابی شیوع عفونت‌های کووید و ارسال هشدارهای فشاری به هر کاربر تلفن هوشمندی که در تماس نزدیک با فردی که آزمایش آن مثبت شده است.

انجمن آزمایشگاه های بهداشت عمومی میزبان سرور ملی بود که این سیستم روی آن کار می کرد.

روز پنجشنبه، این سازمان گفت: «اکثر ایالت‌ها» پس از پایان وضعیت اضطراری بهداشت عمومی توسط دولت بایدن در 11 مه، استفاده از سیستم اعلان قرار گرفتن در معرض را متوقف کردند.

APHL اضافه کرد که دیگر از اجزای کلیدی سیستم که قصد کمک به آن را داشت پشتیبانی نمی کند میلیون ها آمریکایی در معرض قرار گرفتن خود را ردیابی می کنند و در مورد جداسازی و آزمایش ویروس تصمیم می گیرند.

در بیانیه ای مشترک، سیب و گوگل به تصمیمات ایالت ها برای توقف استفاده از این سیستم توجهی نکرد.

غول‌های فناوری به CNBC گفتند که این سیستم به بخش‌های بهداشت عمومی کمک کرد تا با کووید به روشی مبارزه کنند که حریم خصوصی را حفظ کند و به نحوه ردیابی عفونت‌ها بدون جمع‌آوری مکان یا هویت کاربران اشاره کرد.

کالیفرنیا، نیویورک، ماساچوست، واشنگتن، ویرجینیا، نیومکزیکو و کلرادو از جمله ایالت هایی هستند که اعلام کردند پس از پایان وضعیت اضطراری ایالات متحده دیگر از این سیستم استفاده نخواهند کرد.

وزارت بهداشت عمومی کالیفرنیا اواخر روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این سیستم‌ها در همان تاریخی که وضعیت اضطراری کووید-19 در کشور به پایان می‌رسد، زمان‌بندی شده بودند تا خاموش شوند».

چندین ایالت از این سیستم برای ایجاد برنامه هایی استفاده کردند که کاربران گوشی های هوشمند می توانستند دانلود کنند، مانند CA Notify و WA Notify.

ایالات همچنین از طریق یک ویژگی داخلی در سیستم عامل های اپل و گوگل، اعلان های تماس را ارائه کردند.

برای آن روش، ادارات بهداشت ایالتی باید یک فایل پیکربندی با اطلاعات تماس و راهنمای Covid خود را به اپل و گوگل ارسال می کردند. این دو شرکت فناوری از این فایل برای راه‌اندازی ویژگی روی تلفن‌ها استفاده می‌کنند که کاربران می‌توانند آن را برای دریافت اعلان‌ها فعال کنند.

روز جمعه، برخی از کاربران اپل که این ویژگی را انتخاب کردند، هشدارهای فشاری دریافت کردند که به آنها اطلاع می‌داد که آیفون‌هایشان «دیگر دستگاه‌های مجاور را ثبت نمی‌کنند و شما از تماس‌های احتمالی مطلع نمی‌شوید».

یکی از کاربران اپل در پستی در توییتر به اشتراک گذاشت که هشدار آنها می گوید: “مقام بهداشتی شما اعلان های مواجهه را خاموش کرد.”

اما همه کاربران اپل و گوگل در ایالت هایی که استفاده از سیستم اعلان مواجهه را متوقف کرده اند، از بعد از ظهر جمعه هشدارهای مشابهی دریافت نکرده اند.

نه اپل و نه گوگل به این موضوع اشاره نکردند که چرا برخی از کاربران هشدار دریافت کردند در حالی که برخی دیگر هشدار دریافت نکردند.

هیچ آمار واضحی از تعداد آمریکایی‌هایی که در سه سال گذشته قابلیت اعلان تماس‌های پرخطر را در تلفن‌های خود یا برنامه‌های دانلود شده فعال کرده‌اند، وجود ندارد.

ویرجینیا تخمین می زند که بیش از 3 میلیون کاربر از زمان راه اندازی این ابزارها در سال 2020، برنامه این ایالت را دانلود کرده یا از ویژگی اعلان استفاده کرده اند.

نیومکزیکو گفت که “اکثریت” ساکنان این ویژگی اعلان را در تلفن های خود فعال کرده اند. به گفته این ایالت، بیش از 1.5 میلیون هشدار برای کاربرانی که ممکن است در معرض کووید باشند ارسال شده است.

واشنگتن گفت که این ایالت بیش از 2.5 میلیون هشدار مواجهه را از طریق برنامه یا ویژگی اعلان ایجاد کرده است.

محققان در واشنگتن دریافتند که ابزارهای اطلاع رسانی این ایالت جان 30 تا 120 نفر را نجات داده و احتمالاً از حدود 6000 مورد ابتلا به کووید در چهار ماه اول پس از راه اندازی در نوامبر 2020 جلوگیری کرده است.

علیرغم این مزایا، برخی از آمریکایی ها نسبت به ابزارهای اعلان قرار گرفتن در معرض کووید شک دارند.

گزارش سال 2021 توسط دفتر پاسخگویی دولت ایالات متحده می گوید که مردم در مورد حفظ حریم خصوصی ابراز نگرانی کرده اند. در این گزارش آمده است که مردم ممکن است به دولت‌های محلی و شرکت‌های فناوری برای مدیریت اطلاعات حساس سلامت اعتماد نداشته باشند.

تصمیمات ایالتی برای پایان دادن به اعلان‌های مواجهه با کووید، بخشی از یک تغییر گسترده‌تر در نحوه واکنش کشور به این همه‌گیری است.

ادارات بهداشت سال گذشته با واکسینه شدن و تقویت بیشتر آمریکایی ها در برابر ویروس، محدودیت های کووید مانند نقاب زدن و فاصله گذاری اجتماعی را کاهش دادند.

این امر در پایان وضعیت اضطراری بهداشت عمومی به اوج خود رسید، که بخش زیادی از بودجه و انعطاف‌پذیری را که به گسترش آزمایش کووید، پوشش بیمه و دسترسی به مراقبت در طول همه‌گیری کمک کرد، حذف کرد.

با این حال، طبق گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، هنوز بیش از 1000 آمریکایی در هفته بر اثر کووید می میرند.