اورژانس بهداشت عمومی کووید ایالات متحده به پایان می رسد

تابلویی در خارج از بیمارستان، آزمایش COVID-19 را در 19 نوامبر 2021 در شهر نیویورک تبلیغ می کند.

اسپنسر پلات | گتی ایماژ

وضعیت اضطراری بهداشت عمومی ایالات متحده که در پاسخ به کووید-19 اعلام شده بود، روز پنجشنبه بیش از سه سال پس از شروع همه‌گیری به پایان می‌رسد.

تصمیم دولت بایدن برای پایان دادن به وضعیت اضطراری در حالی است که مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان به دلیل در دسترس بودن واکسن‌ها، درمان‌های ضد ویروسی و قرار گرفتن در معرض گسترده با ویروس به شدت کاهش یافته است.

مرگ و میر ناشی از کووید به کمترین میزان خود از مارس 2020 رسیده است، زمانی که شیوع سریع ویروس در ایالات متحده بر سیستم بهداشتی و درمانی غلبه کرد و منجر به تعطیلی گسترده مدارس، مشاغل و اماکن عمومی شد.

از زمانی که ایالات متحده شروع به ردیابی داده ها در آگوست 2020 کرد، پذیرش بیمارستان ها از این ویروس نیز به پایین ترین سطح رسیده است.

پایان وضعیت اضطراری تغییرات قابل توجهی در نحوه واکنش ایالات متحده به ویروس ایجاد خواهد کرد. در صورت افزایش پذیرش بیماران، بیمارستان‌ها انعطاف‌پذیری خود را برای اضافه کردن سریع ظرفیت تخت از دست خواهند داد و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها تلاش‌های خود برای ردیابی ویروس را کاهش خواهند داد.

پس از پایان وضعیت اضطراری، CDC دیگر نمی‌تواند آزمایشگاه‌ها را مجبور به گزارش نتایج آزمایش کووید کند. آژانس این اختیار را ندارد که ایالت های آمریکا را مجبور به گزارش موارد جدید کند.

دکتر روشل والنسکی، مدیر CDC، که در پایان ژوئن از سمت خود کناره‌گیری می‌کند، هفته گذشته به کنگره هشدار داد که آژانس هنوز باید در مورد توافق‌های اشتراک‌گذاری داده‌ها با حوزه‌های قضایی فردی مذاکره کند، فرآیندی زمان‌بر که کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد.

والنسکی به کمیته بهداشت سنا گفت: «این باید همه ما را در درجه اول به دلیل آنچه در مورد دیدی که در شیوع بعدی خواهیم داشت نگران کند. ما به شرایط اولیه باز خواهیم گشت که باید ظرفیت نظارتی ایجاد و مذاکره کنیم در حالی که با یک عامل بیماری زا مبارزه می کنیم.»

در حالی که کارشناسان بهداشت عمومی موافق هستند که ایالات متحده امروزه ابزارهای بیشتری برای مبارزه با کووید دارد، آنها هشدار می دهند که این ویروس یک تهدید دائمی برای سالمندان، افراد آسیب پذیر و سیستم مراقبت بهداشتی متلاشی شده و آسیب دیده کشور باقی خواهد ماند.

لارنس گوستین، مدیر مؤسسه حقوق ملی و جهانی بهداشت اونیل در دانشگاه جورج تاون گفت: «فکر می‌کنم اکنون بدترین وضعیت را پشت سر گذاشته‌ایم، اما برای سال‌های آینده، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر مداوم وجود خواهد داشت. .

این ویروس هنوز در حال مرگ است

وضعیت اضطراری بهداشت عمومی ایالات متحده از زمانی که دولت ترامپ برای اولین بار در 31 ژانویه 2020 اعلامیه صادر کرد، 13 بار تمدید شده است، زمانی که تنها 6 مورد شناخته شده کووید و هیچ مورد مرگ شناخته شده ای در ایالات متحده وجود نداشت.

در سه سال پس از آن، کووید بیش از 1.1 میلیون نفر را در ایالات متحده کشته و میلیون‌ها نفر را در بدترین بحران بهداشت عمومی از زمان همه‌گیری آنفلوآنزا بیش از یک قرن قبل از آن در سال 1918 بستری کرده است.

این ویروس چهارمین عامل مرگ و میر در ایالات متحده در سال 2022 – دو سال پس از اولین ظهور کووید – پس از بیماری قلبی، سرطان و صدمات غیرعمد بود.

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه پایان وضعیت اضطراری جهانی کووید را اعلام کرد. اما تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت، به دولت‌های ملی درباره از بین بردن سیستم‌هایی که برای پاسخ به ویروس ساخته‌اند هشدار داد.

تدروس گفت: “این ویروس اینجاست که بماند. هنوز در حال مرگ است و هنوز در حال تغییر است. خطر ظهور انواع جدیدی که باعث افزایش موارد جدید و مرگ و میر می شوند، وجود دارد.”

CNBC بهداشت و علم

آخرین پوشش سلامت جهانی CNBC را بخوانید:

بیش از 1000 نفر هنوز در هفته بر اثر کووید در ایالات متحده جان خود را از دست می دهند که اکثریت قریب به اتفاق آن ها 75 سال یا بالاتر هستند، زیرا عموم مردم علاقه خود را به به روز ماندن در مورد واکسن ها از دست داده اند.

بر اساس داده های CDC، تنها 42 درصد از سالمندان در مورد واکسن کووید خود به روز هستند. فقط 17 درصد از کل جمعیت ایالات متحده آخرین تقویت کننده را دریافت کرده اند.

دکتر جیمز لاولر، متخصص بیماری های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه نبراسکا، گفت: “شما باید به روز باشید تا از محافظت کافی برخوردار باشید.”

لالر گفت: “مانند مصونیت از واکسیناسیون، زنده ماندن از کووید به شما مصونیت می دهد، اما این مصونیت دوام نمی آورد.”

دولت بایدن می‌گوید پایان وضعیت اضطراری بر دسترسی به واکسن‌های کووید و درمان‌های ضد ویروسی تأثیری نخواهد داشت، زیرا هنوز یک انبار فدرال وجود دارد، اما بسیاری از مصرف‌کنندگان باید هزینه آزمایش‌های کووید را پرداخت کنند.

گوستین گفت که کمپین اطلاعات نادرست علیه واکسن ها، به ویژه در ایالت های محافظه کار، و همچنین خستگی عمومی واکسن، سلامت کشور را به خطر انداخته است.

در همین حال، میلیون‌ها نفر در معرض خطر از دست دادن پوشش از طریق Medicaid، برنامه بیمه سلامت عمومی برای افراد کم‌درآمد هستند، زیرا ایالت‌ها اکنون اجازه دارند برای اولین بار در سال‌های اخیر واجد شرایط بودن را بررسی کنند. کنگره اساساً ایالت ها را از اخراج افراد از Medicaid در طول همه گیری منع کرد، اما این حمایت ها در آوریل منقضی شدند.

گوستین گفت: “ما در ماه های آینده شاهد گشودن شبکه ایمنی اجتماعی و مراقبت های بهداشتی خواهیم بود.” او گفت: «بیمه نشدن افزایش خواهد یافت و مردم به مراقبت‌های بهداشتی دسترسی ندارند.

نظام سلامت آسیب دیده است

بیمارستان‌ها در سه سال گذشته تحت تاثیر امواج مکرر کووید قرار گرفته‌اند و بسیاری از مراکز مراقبت‌های بهداشتی با کمبود نیروی انسانی مواجه شده‌اند، زیرا بسیاری از پزشکان و پرستاران از فرسودگی شغلی رنج می‌برند.

با پایان اورژانس، بیمارستان‌ها انعطاف‌پذیری لازم برای اضافه کردن سریع تخت‌ها را در مکان‌های غیرمتعارف و استفاده از پزشکان در حال آموزش برای کمک به افزایش پذیرش بیماران از دست خواهند داد.

انجمن‌های پزشکی پیشرو پاییز گذشته به دولت بایدن هشدار دادند که بخش‌های اورژانس به دلیل ناکافی بودن ظرفیت تخت و کارمندان مجبور به صبر کردن هستند.

و بیمارستان‌ها اکنون با تهدید دائمی کووید در کنار بیماری ناشی از آنفولانزا و و ویروس سنسیشیال تنفسی روبرو هستند، که در طول فصول بد ویروس تنفسی قبل از همه‌گیری، ظرفیت خود را کاهش داده است.

مایکل اوسترهولم، اپیدمیولوژیست برجسته و مدیر مرکز تحقیقات و سیاست بیماری های عفونی در مینه سوتا، گفت: «ما واقعاً ظرفیت مراقبت های بهداشتی زیادی را در این کشور با از دست دادن تخت ها، از دست دادن کارکنان مراقبت های بهداشتی از دست داده ایم.

اوسترهولم گفت: «بهتر است امیدوار باشیم که در ماه‌ها تا سال‌های آینده شاهد افزایش شدید موارد بیماری‌های عفونی از هر نوع نباشیم».

لاولر، که به دولت‌های بوش و اوباما در مورد آمادگی دفاع زیستی و همه‌گیری توصیه کرد، گفت که در صورت افزایش مجدد کووید در آینده، بیمارستان‌ها ممکن است به انعطاف‌پذیری‌های ارائه شده توسط اورژانس بهداشت عمومی نیاز داشته باشند.

او گفت: “من خوشبین نیستم که به محض اینکه اعلامیه اضطراری بهداشت عمومی از بین برود، کسی در واشنگتن مشتاق اعلام دیگری باشد، حتی اگر ضمانت داشته باشد.”