انتخاب هیئت منصفه برای دعوی E. Jean Carroll

نویسنده ای. جین کارول در حالی وارد می شود که انتخاب هیئت منصفه در پرونده افترا علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده توسط کارول که او را به تجاوز به او در دهه 1990 متهم کرده بود در دادگاه فدرال منهتن نیویورک، 25 آوریل 2023 آغاز می کند. .

تیموتی ای کلاری | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

دادگاه فدرال روز سه شنبه برای یک دعوای مدنی توسط نویسنده نیویورکی ای. جین کارول، که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را به تجاوز به او در رختکن یک فروشگاه بزرگ منهتن در اواسط دهه 1990 متهم می کند، آغاز شد.

شش مرد و سه زن برای هیئت منصفه در جریان یک فرآیند گزینش اوایل روز در دادگاه فدرال منهتن انتخاب شدند.

شاون کراولی وکیل کارول در بیانیه افتتاحیه به هیئت منصفه گفت: «او به او تجاوز جنسی کرد. دونالد ترامپ در سال 1996 به او تعرض کرد و وقتی گفت که او آن را ساخته است، او را بدنام کرد.

کراولی گفت: «ما باید او را به خاطر کارهایی که در رختکن انجام داد و به خاطر حمله به اعتبار او پاسخگو باشیم.

این وکیل دادگستری با اشاره به زنان دیگری که ادعا می‌کنند ترامپ برخلاف میلشان با آنها تجاوز کرده است، گفت: «دونالد ترامپ به کارول تجاوز کرد، اما می‌شنوید که او تنها کسی نیست که او به او حمله کرده است».

جوزف تاکوپینا، وکیل ترامپ، در بیانیه خود از هیئت منصفه خواست هرگونه احساس منفی که ممکن است نسبت به رئیس جمهور سابق داشته باشند را کنار بگذارند و روی شواهدی تمرکز کنند که به گفته او ترامپ را تبرئه می کند.

تاکوپینا گفت: “مردم احساسات شدیدی نسبت به دونالد ترامپ دارند و خوب است که چنین احساسی داشته باشند. بد نیست از دونالد ترامپ متنفر باشیم و زمان و مکانی برای بیان آن وجود دارد.” در یک انتخابات، نه در دادگاه.»

“شواهد به شما نشان خواهد داد که چه [Carroll] تاکوپینا گفت: “او این کار را به خاطر پول، دلایل سیاسی و موقعیت انجام می دهد و با این کار قربانیان واقعی تجاوز را به حداقل می رساند و درد آنها را از بین می برد و از آنها سرمایه گذاری می کند.”

پیش از این، در جریان انتخاب هیئت منصفه، یکی از اعضای بالقوه منصفه زن که گفته بود مطبوعات با ترامپ ناعادلانه رفتار کرده اند، فاکس نیوز را تماشا می کند و با یک وزیر ازدواج کرده است، انتخاب نشد.

10 هیئت منصفه بالقوه از جمع اولیه 48 عضو هیئت منصفه بلافاصله پس از موافقت با سؤال قاضی لوئیس کاپلان: “آیا چیزی در مورد ماهیت این پرونده یا طرفین وجود دارد که کار را برای شما دشوار کند. حکم عادلانه و بی طرفانه بدهد؟”

هیچ یک از اعضای بالقوه منصفه نگفته اند که این واقعیت که کارول بیش از 20 سال پس از این ادعای خود در معرض دید عموم قرار گرفت، اعتبار او را کمتر می کند.

وکلای او به کاپلان گفته اند که کارول در زمان شروع انتخاب هیئت منصفه در دادگاه بود و قصد دارد هر روز در طول دادگاه در آنجا حضور داشته باشد.

ترامپ که به دنبال نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 است، در دادگاه حضور نداشت و مشخص نیست که در جریان این پرونده حضور داشته باشد. وکیل او تاکوپینا به قاضی گفته است که تصمیم در مورد حضور ترامپ در دادگاه به صورت روز به روز گرفته خواهد شد.

این محاکمه سه هفته پس از محاکمه ترامپ در دادگاه ایالتی منهتن در یک کیفرخواست جنایی 34 موردی که او را متهم به جعل سوابق تجاری در رابطه با پرداخت پول پنهانی در سال 2016 به یک ستاره فیلم های پورن توسط وکیل وقتش اندکی قبل از انتخابات ریاست جمهوری کرد، آغاز می شود. سال

ترامپ که در این پرونده اعتراف کرده بی گناه است، اولین رئیس جمهور سابق است که با پیگرد کیفری روبرو می شود.

او در ارتباط با تلاش‌هایش برای جبران شکست در انتخابات 2020 و حفظ سوابق دولتی‌اش پس از ترک کاخ سفید در اوایل سال 2021 توسط مقامات فدرال تحت تحقیقات جنایی قرار دارد. در تلاش آنها برای جبران شکست وی در انتخابات 2020 در آن ایالت.

ترامپ ادعای کارول مبنی بر تجاوز به او را پس از یک برخورد تصادفی در فروشگاه بزرگ برگدورف گودمن، که درست در بالای خیابان از محل سکونت و دفتر مرکزی او در برج ترامپ در خیابان پنجم قرار دارد، رد کرده است.

او بر اساس قانون جدید نیویورک که به مدت یک سال به شاکیان در پرونده های سوء رفتار جنسی اجازه داد تا دعاوی مدنی را مطرح کنند که معمولاً با محدودیت های قانونی منع می شود، از او به دلیل تجاوز به عنف شکایت می کند.

کارول همچنین از ترامپ شکایت می‌کند که در اکتبر گذشته به او بدنام کرده و گفته است که داستان او یک دروغ است و در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان، روایت خود را از این حادثه تغییر داده است.

این محاکمه تنها به یکی از دو دعوی افترا که کارول علیه ترامپ در حال بررسی است، می پردازد. مورد دیگر که در سال 2019 بایگانی شد، مربوط به اظهارات توهین آمیزی است که ترامپ به عنوان رئیس جمهور درباره ادعای خود مبنی بر تجاوز جنسی زمانی که در مقاله ای در مجله نیویورک در مورد آن نوشت.

آن پرونده دیگر به دلیل استدلال های حقوقی در مورد اینکه آیا می توان از ترامپ به دلیل اظهار چنین اظهاراتی در زمان خدمت در کاخ سفید شکایت کرد یا خیر، به تعویق افتاد.

کاپلان گفته است که دادگاه فعلی پنج تا 10 روز طول خواهد کشید و هیئت منصفه ناشناس باقی خواهد ماند.

سیاست CNBC

بیشتر از پوشش سیاسی CNBC بخوانید:

اعضای هیئت منصفه توسط مارشال های دادگاه در یک نقطه تجمع انتخاب می شوند و هر روز به دادگاه هدایت می شوند و در پایان روز به آن نقطه بازگردانده می شوند.

کاپلان به اعضای هیئت منصفه گفت: «توجه رسانه‌ها به اندازه کافی بوده است و ما می‌خواهیم از شما در برابر توجه ناخواسته و آزار و اذیت محافظت کنیم.

قاضی به اعضای هیئت منصفه گفت وقتی با یکدیگر هستند از نام واقعی استفاده نکنند. کاپلان گفت: “اگر بیل هستید، می توانید چند روزی جان باشید.”

از اعضای هیئت منصفه احتمالی در طول فرآیند انتخاب پرسیده شد که آیا ترامپ، کارول، وکلای آنها یا شاهدان احتمالی آنها را می شناسند. هیچ یک از اعضای هیئت منصفه نشان ندادند که هیچ یک از طرفین را می شناسند.

همه اعضای هیئت منصفه بالقوه برای رای دادن ثبت نام کردند، اما چندین نفر در سال های 2016 و 2020، زمانی که ترامپ نامزد جمهوری خواهان ریاست جمهوری بود، رای ندادند.

یکی از اعضای هیئت منصفه بالقوه نشان داد که در هر دو این انتخابات رای داده است و در کمیته اقدام سیاسی که از ترامپ حمایت می کند مشارکت داشته است. اما او گفت که اگر در دادگاه بنشیند بی طرف خواهد بود.

هشت عضو منصفه گفتند که این پرونده را خوانده، دیده یا شنیده اند. یکی از آنها از رسیدگی معذور بود.

وقتی از او پرسیده شد که آیا کسی فکر می کند انتخابات 2020 دزدیده شده است – همانطور که ترامپ از زمانی که در آن سال به رئیس جمهور جو بایدن باخت گفت – هیچ کس دست خود را بلند نکرد.

به احتمال زیاد، هیچ کس ادعا نکرده است که از نظریه توطئه QAnon پیروی می کند، که حامیان آن تمایل به حمایت از ترامپ، یا نگهبانان سوگند یا آنتیفا دارند.

یک زن وقتی گفت که به جنبش #MeToo اعتقاد دارد، از خدمت معاف شد، جنبشی که در سال‌های اخیر باعث شده است که تعداد زیادی از مردان برجسته شغل خود را پس از متهم شدن به سوء رفتار جنسی از دست بدهند.

دوازده نفر از اعضای هیئت منصفه بالقوه گفتند که نمایش واقعی تجاری سابق ترامپ، “شاگرد” را تماشا می کنند.

همه آنها متفق القول بودند که قربانی تجاوز جنسی مسئولیتی ندارد یا باید با شواهد و مدارک آنچه اتفاق افتاده را ثابت کند. هنگامی که از او پرسیده شد که آیا کسی در مورد آزار و اذیت یا تجاوز جنسی تحصیلات ویژه ای دارد، مردی برخاست و گفت که در یک بخش منابع انسانی در یک شرکت کار می کند، اما می تواند بی طرف بماند.