امریکن ایرلاینز به حکم JetBlue که NEA را مسدود می کند، تجدید نظر خواهد کرد

یک هواپیمای امریکن ایرلاینز در نزدیکی یک هواپیمای پارک شده جت بلو در فرودگاه بین المللی فورت لادردیل-هالیوود در 16 ژوئیه 2020 در فورت لادردیل، فلوریدا به پرواز در می آید.

جو رادل | گتی ایماژ

خطوط هوایی آمریکا قصد دارد به حکم اخیر دادگاهی اعتراض کند که شراکتش با آن را مسدود می کند جت بلو ایرویز در شمال شرقی، رابرت ایسوم، مدیرعامل آمریکایی روز چهارشنبه گفت.

سخنگوی JetBlue از اظهار نظر خودداری کرد و نگفت که آیا این شرکت همچنین قصد دارد به همراه امریکن به این حکم اعتراض کند یا خیر.

قاضی ناحیه ایالات متحده، لئو سوروکین، اوایل این ماه حکم داد که شراکت خطوط هوایی در منطقه ضدرقابتی است و به خطوط هوایی دستور داد تا ظرف 30 روز به همکاری پایان دهند.

ایسوم در کنفرانس سرمایه‌گذاران برنشتاین گفت: «ما یک سیستم حقوقی داریم که امکان تجدیدنظرخواهی را فراهم می‌کند، و این کار را انجام خواهیم داد. “من فکر می کنم مزایایی که ما پیشنهاد کردیم [in the alliance] در نهایت پیروز خواهد شد.”

پس از صدور حکم سوروکین، ایسوم گفت که اپراتور «باید با وزارت دادگستری آمریکا همکاری کند و با JetBlue کار کند تا بفهمد ما در این مدت دقیقاً چه کاری انجام می‌دهیم».

آمریکایی از اظهار نظر بیشتر از درخواست تجدیدنظر خودداری کرد. وزارت دادگستری از اظهار نظر خودداری کرد.

این حکم یک پیروزی برای وزارت دادگستری جو بایدن بود، که همراه با شش ایالت و ناحیه کلمبیا در سال 2021 برای جلوگیری از شراکت شکایت کردند و ادعا کردند که به رقابت و مصرف کنندگان لطمه می زند. دولت بایدن در برابر معاملاتی که آن را ضدرقابتی می‌داند، موضع سختی اتخاذ کرده است.

محاکمه یک سال بعد در بوستون آغاز شد و اواخر سال گذشته به پایان رسید.

سوروکین در حکم خود گفت: «مزایای قدرتمندتر شدن آمریکا و جت بلو – به طور کلی در شمال شرق یا در رقابت مشترک آنها با دلتا – هر چه باشد، چنین مزایایی ناشی از توافق برهنه برای عدم رقابت با یکدیگر است.

خطوط هوایی استدلال کردند که مشارکت آنها به آنها اجازه می دهد تا بهتر با آنها رقابت کنند خطوط هوایی دلتا و یونایتد ایرلاینز در منطقه نیویورک و بوستون. این همکاری که در آخرین روزهای دولت ترامپ تصویب شد، به JetBlue و American اجازه می‌دهد تا در مسیرها و برنامه‌ها هماهنگی کنند و درآمد را به اشتراک بگذارند.

دوون می، مدیر مالی شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز، در همان کنفرانس روز چهارشنبه گفت که این شرکت به دلیل این حکم، انتظار تاثیر مادی در سال جاری را نداشت.

به دلیل تقاضای قوی و کاهش هزینه های سوخت، آمریکا چشم انداز سه ماهه دوم خود را در اوایل روز چهارشنبه افزایش داد.

به طور جداگانه، وزارت دادگستری در ماه مارس یک شکایت ضد انحصار برای جلوگیری از خرید پیشنهادی JetBlue از شرکت هواپیمایی اسپیریت ایرلاینز، با این استدلال که این معامله باعث افزایش کرایه ها، به ویژه برای پروازهای مقرون به صرفه می شود، تنظیم کرد.