الی لیلی قول داد که قیمت انسولین افزایش نخواهد یافت. نوو نوردیسک، پرچین سانوفی

آرم Eli Lilly & Co روی جعبه داروی انسولین در این عکس مرتب شده در داروخانه ای در پرینستون، ایلینوی دیده می شود.

دنیل آکر | بلومبرگ | گتی ایماژ

الی لیلی دیو ریکس، مدیرعامل این شرکت، روز چهارشنبه وعده داد که دیگر قیمت محصولات انسولین موجود این شرکت را افزایش نخواهد داد – تنها مدیر اجرایی که قبل از جلسه استماع کمیته بهداشت سنا در مورد مقرون به صرفه‌تر کردن داروی دیابتی که جان انسان را نجات می‌دهد، این کار را انجام داد.

سناتور برنی سندرز، رئیس کمیته، از ریکز و مدیران اجرایی درخواست کرد نوو نوردیسک و سانوفی متعهد شوند که «دیگر قیمت هیچ داروی انسولین را افزایش ندهند». این سه شرکت بیش از 90 درصد از بازار جهانی انسولین را در اختیار دارند.

ریکس تنها مدیر اجرایی بود که به طور کامل با درخواست سندرز موافقت کرد – حداقل برای محصولات انسولین موجود الی لیلی.

ریکس به سناتور ورمونت گفت: «ما قیمت‌های خود را برای انسولین‌های موجود در بازار امروز همان‌طور که هست باقی می‌گذاریم. “در واقع، ما آنها را قطع کرده ایم.”

در همین حال، Lars Fruergaard Jørgensen، مدیر عامل Novo Nordisk، گفت که شرکت دانمارکی متعهد به محدود کردن افزایش قیمت به “تک رقمی” است.

پل هادسون، مدیرعامل سانوفی پاسخ داد که این شرکت “سیاست قیمت گذاری مسئولانه” دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که قیمت خالص محصولات انسولین سانوفی در واقع در حال کاهش است. قیمت خالص به مبلغی است که بیمه‌گران برای یک داروی انسولین پس از تخفیف و تخفیف پرداخت می‌کنند. معمولاً کمتر از قیمتی است که یک محصول برای آن درج شده است.

هر سه شرکت سال‌ها با فشارهای سیاسی برای مقرون به صرفه‌تر کردن انسولین برای افراد مبتلا به دیابت مواجه بوده‌اند.

در ماه مارس، هر یک از آنها اعلام کردند که قیمت پرمصرف ترین محصولات انسولین خود را کاهش خواهند داد.

لیلی گفت که قیمت تزریق Lispro خود را 25 دلار در هر ویال خواهد گذاشت که از اول ماه مه اعمال می شود، و قیمت تزریق Humalog و Humulin خود را از سه ماهه چهارم 70 درصد کاهش می دهد.

این شرکت همچنین اعلام کرد که هزینه‌های پرداختی برای افراد دارای بیمه خصوصی را با 35 دلار در ماه در داروخانه‌های خرده‌فروشی محدود می‌کند.

Novo Nordisk اعلام کرد که از سال آینده قیمت فهرست انسولین NovoLog خود را 75 درصد کاهش می دهد و قیمت Levemir و Novolin را تا 65 درصد کاهش می دهد.

سانوفی گفت که قصد دارد قیمت محبوب ترین داروی انسولین خود، Lantus را 78 درصد کاهش دهد و قیمت فهرست انسولین کوتاه اثر خود، Apidra را 70 درصد کاهش دهد.

در این جلسه، سندرز این اقدامات را «خبر خوب» و نتیجه فشار عمومی خواند.

اما این سناتور گفت که کمیته در نظر دارد سال آینده یک جلسه استماع برگزار کند تا اطمینان حاصل شود که این کاهش قیمت ها “در واقع اتفاق می افتد.”

سندرز در سخنان افتتاحیه خود گفت: ما فقط حرف نمی خواهیم. ما عمل می خواهیم.

سندرز افزود: «ما باید اطمینان حاصل کنیم که کاهش قیمت‌ها به گونه‌ای اعمال می‌شود که هر آمریکایی مبتلا به دیابت انسولین مورد نیاز خود را با قیمتی مقرون به صرفه دریافت کند.

CVS، Express Scripts، Optum Rx

این جلسه همچنین سایر بازیگران اصلی صنعت انسولین را گرد هم آورد: مدیران ارشد سه تن از بزرگترین مدیران سود داروخانه.

این مدیران دیوید جوینر، رئیس جمهور بودند CVS Health خدمات داروسازی؛ آدام کاوتزنر، رئیس اکسپرس اسکریپت؛ و Heather Cianfrocco، مدیر عامل Optum Rx.

PBM ها واسطه هایی هستند که به نمایندگی از طرح های بیمه سلامت با تولیدکنندگان درباره قیمت دارو مذاکره می کنند. آنها اغلب به دلیل افزایش قیمت داروها و عدم پرداخت همه تخفیف ها و تخفیف هایی که با آنها مذاکره می کنند مورد انتقاد قرار می گیرند.

جوینر تاکید کرد که CVS Health بیش از 98 درصد از تمام تخفیف‌ها را به مشتریان برمی‌گرداند.

او در این جلسه گفت: «ما همیشه ارائه واقعاً شفاف به بازار را در اولویت قرار داده‌ایم.

اما سناتور راجر مارشال، R-Kan.، تاکید کرد که 84 سنت از هر دلار به PBM ها می رسد.

سناتور سوزان کالینز از ایالت مین نیز شکاف عظیم بین لیست و قیمت خالص انسولین از سال 2012 تا 2021 را برجسته کرد.

کالینز از ریکز خواست که توضیح دهد “چه کسی آن پول را دریافت می کند” زیرا “می توانم به شما بگویم که این پول به دست مصرف کننده در پیشخوان داروخانه نمی رود.”

ریک به او گفت که از PBM ها بپرسد “این پول چگونه دوباره توزیع می شود.”

سقف های دولتی

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، تقریباً 37 میلیون نفر در ایالات متحده دیابت دارند. تقریباً 8.4 میلیون بیمار دیابتی به انسولین متکی هستند.

قیمت های بالا بسیاری از آمریکایی ها را مجبور به جیره بندی انسولین یا کاهش مصرف این دارو کرده است. یک مطالعه در سال 2021 در Annals of Internal Medicine نشان داد که تقریباً از هر 5 بزرگسال آمریکایی، 1 نفر برای صرفه جویی در هزینه، انسولین کمتری مصرف می کند، به تأخیر می اندازد.

قانون کاهش تورم، طرح دموکرات‌ها که بایدن سال گذشته امضا کرد، هزینه‌های ماهانه انسولین را برای دریافت کنندگان مدیکر با نسخه ماهانه 35 دلار محدود کرد، اما از حمایت از بیماران دیابتی که تحت پوشش بیمه خصوصی هستند، کوتاهی کرد.

به گفته وزارت بهداشت و خدمات انسانی، بیش از 2 میلیون بیمار مبتلا به دیابت که انسولین مصرف می کنند، بیمه خصوصی هستند. HHS می گوید حدود 150000 بیمار دیگر که انسولین مصرف می کنند، بیمه ندارند.

ماه گذشته، سناتور Jeanne Shaheen، DN.H.، و Collins قانون دو حزبی را معرفی کردند که بیمه درمانی خصوصی را ملزم می کند تا قیمت 35 دلار در ماه برای هر نوع انسولین و نوع دوز را محدود کند.

این انواع انسولین عبارتند از: سریع، کوتاه، متوسط ​​و طولانی اثر، و همچنین از پیش مخلوط. اشکال دارویی شامل ویال، قلم و استنشاقی است.