الی لیلی، سانوفی، نوو نوردیسک در مورد قیمت ها به سنا شهادت می دهند

در این تصویر، یک قلم انسولین تولید شده توسط شرکت Novo Nordisk در 14 مارس 2023 در میامی، فلوریدا نمایش داده شده است.

جو رادل | اخبار گتی ایماژ | گتی ایماژ

سناتور برنی سندرز، رئیس پانل، روز جمعه گفت که مدیران ارشد سه شرکت دارویی که 90 درصد بازار جهانی انسولین را کنترل می کنند، در 10 می در کمیته بهداشت سنا درباره کاهش قیمت داروهای دیابت شهادت خواهند داد.

این شرکت‌ها – Eli Lilly، Novo Nordisk و Sanofi – در ماه مارس اعلام کرده بودند که قیمت‌های پرمصرف‌ترین محصولات انسولین خود را تا 70 درصد یا بیشتر کاهش خواهند داد.

سندرز روز جمعه این اقدام را گامی مهم به جلو خواند که نتیجه “خشم عمومی و تلاش های قوی مردمی” بود.

اما مستقل ورمونت اضافه کرد که کنگره باید اطمینان حاصل کند که انسولین، که قیمت آن از سال 1996 بیش از 1000 درصد افزایش یافته است، برای همه مقرون به صرفه باشد.

سندرز در بیانیه‌ای با اعلام شهادت برنامه‌ریزی شده دیوید ریکز، مدیرعامل الی لیلی، گفت: «باید مطمئن شویم که این کاهش قیمت‌ها به‌گونه‌ای اعمال می‌شود که منجر به دریافت انسولین مورد نیاز هر آمریکایی با قیمتی مقرون‌به‌صرفه شود». پل هادسون، مدیرعامل سانوفی، و لارس فرورگارد یورگنسن، مدیرعامل نوو نوردیسک.

سندرز خاطرنشان کرد که نسخه‌های انسولین شرکت‌ها قبل از کاهش قیمت اعلام‌شده حداقل ۲۷۵ دلار قیمت دارند.

الی لیلی از اظهار نظر در مورد جلسه برنامه ریزی شده خودداری کرد. یکی از سخنگویان سانوفی گفت که این شرکت از تلاش‌ها برای کاهش هزینه‌ها حمایت می‌کند و معتقد است که سایر بخش‌های سیستم مراقبت‌های بهداشتی باید برای کمک به بیماران بیشتر تلاش کنند. Novo Nordisk گفت مدیر عامل آن مشتاقانه منتظر “یک بحث سازنده و مشارکتی در مورد این موضوع مهم است.”

مدیران ارشد از سه مدیر اصلی سود داروخانه CVS Health، Express Scripts و Optum Rx به گفته دفتر سندرز، همچنین شهادت دهید. این مدیران دیوید جوینر، رئیس خدمات داروخانه CVS Health هستند. آدام کاوتزنر، رئیس اکسپرس اسکریپت؛ و Heather Cianfrocco، مدیر عامل Optum Rx

مدیران مزایای داروخانه، واسطه‌هایی هستند که به نمایندگی از طرح‌های بیمه سلامت، قیمت دارو را با تولیدکنندگان مذاکره می‌کنند. PBM ها به دلیل افزایش قیمت داروها و عدم ارائه تمام تخفیف هایی که با آنها مذاکره می کنند به مصرف کنندگان مورد انتقاد قرار گرفته اند.

CNBC بهداشت و علم

آخرین پوشش سلامت جهانی CNBC را بخوانید:

دپارتمان بهداشت و خدمات انسانی تخمین می زند که 17 درصد از بیمارانی که از انسولین در سال 2021 استفاده می کردند به دلیل هزینه های بالا مجبور به جیره بندی دارو شدند.

بر اساس گزارش HHS، حدود 19 درصد از مصرف کنندگان انسولین با بیمه خصوصی، دارو را جیره بندی کردند و 29 درصد از افراد فاقد بیمه که از انسولین استفاده می کنند، این کار را انجام دادند.

تصمیم داروسازان برای کاهش قیمت انسولین یک ماه پس از آن اتخاذ شد که جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن در سخنرانی وضعیت اتحادیه خود از کنگره خواست تا قیمت انسولین را به 35 دلار در ماه محدود کند.

قانون کاهش تورم بایدن این سقف را برای افرادی که از مدیکر استفاده می کنند، برنامه پوشش بهداشتی دولت برای عموماً سالمندان، معرفی کرد، اما این قانون شامل افراد دارای بیمه خصوصی نمی شود.

بر اساس گزارش HHS، بیش از 2 میلیون بیمار مبتلا به دیابت که انسولین مصرف می کنند، بیمه خصوصی هستند.

این بخش می گوید و حدود 150000 بیمار که انسولین مصرف می کنند بیمه ندارند.

روز پنجشنبه، دو سناتور، جین شاهین، D-NH، و سوزان کالینز، R-Maine، قوانین دو حزبی را معرفی کردند که بیمه درمانی خصوصی را ملزم می‌کند تا قیمت‌ها را برای حداقل یکی از انواع و دوزهای انسولین 35 دلار در ماه محدود کند. این لایحه شامل اقدامات دیگری برای کاهش قیمت است.

انواع انسولین شامل سریع، کوتاه، متوسط ​​و طولانی اثر و همچنین از پیش مخلوط می شود. اشکال دارویی شامل ویال، قلم و استنشاقی است.