افزایش نرخ دیگر فدرال رزرو برای شما چه معنایی دارد

لری مک‌دونالد، تله خرس، فدرال رزرو باید برای جلوگیری از بی‌ثباتی مالی واقعاً آن را کاهش دهد.

میانگین نرخ کارت اعتباری بالای 20٪

اکثر کارت های اعتباری با نرخ متغیری عرضه می شوند که دارای نرخ متغیر است ارتباط مستقیم با نرخ محک فدرال رزرو.

پس از یک دوره طولانی افزایش نرخ، میانگین نرخ کارت اعتباری اکنون به طور متوسط ​​بیش از 20٪ است – بالاترین رقم در تمام دوران ها، در حالی که موجودی ها بالاتر است و تقریباً نیمی از دارندگان کارت اعتباری ماه به ماه بدهی کارت اعتباری دارند. گزارش ورشکستگی

مت شولز، تحلیلگر ارشد اعتباری در LendingTree می گوید: «یک افزایش نرخ دیگر از سوی فدرال رزرو به این معنی است که نرخ های بهره کارت های اعتباری امروزی حتی در آینده نزدیک بیشتر افزایش خواهد یافت. او گفت که دارندگان کارت باید انتظار داشته باشند که نرخ بهره کارت های فعلی آنها در یکی دو چرخه صورتحساب بعدی افزایش یابد.

نرخ وام مسکن در حال حاضر به طور متوسط ​​حدود 6.5٪ است.

تصاویر مردم | ایستوک | گتی ایماژ

اگرچه نرخ وام مسکن 15 ساله و 30 ساله ثابت است و با بازدهی خزانه داری و اقتصاد مرتبط است، هر کسی که برای خانه جدید خریداری می کند، قدرت خرید قابل توجهی را از دست داده است، تا حدی به دلیل تورم و حرکت های سیاست فدرال رزرو.

میانگین نرخ وام مسکن 30 ساله با نرخ ثابت در حال حاضر 6.48 درصد است، که اندکی نسبت به بالاترین میزان ماه نوامبر کاهش یافته است، اما همچنان بسیار بالاتر از سال گذشته است.

گفت: “در حالی که وام گیرندگان می توانند نسبت به مبلغی که چند ماه پیش برای وام مسکن پرداخت می کردند، پول پس انداز کنند، آنها همچنان بسیار بیشتر از آنچه در ابتدای سال گذشته خانه خریداری می کردند، پرداخت می کنند.” Jacob Channel، تحلیلگر ارشد اقتصادی در LendingTree.

در مجموع، نمی توان فهمید که بازار مسکن امروز برای بسیاری از مردم چقدر سخت است که وارد آن شوند و در مسیریابی قرار گیرند.

آنها هنوز هم بسیار بیشتر از آن چیزی که در آغاز سال گذشته خانه می خریدند، هزینه می کنند.

کانال یعقوب

تحلیلگر ارشد اقتصادی در LendingTree

وام مسکن با نرخ قابل تنظیم، یا ARM، و خطوط اعتباری سهام خانه، یا HELOC، به نرخ اصلی متصل می‌شوند. همانطور که نرخ صندوق های فدرال افزایش می یابد، نرخ اصلی نیز افزایش می یابد، و این نرخ ها از همین روند پیروی می کنند. اکثر ARM ها سالی یک بار تنظیم می شوند، اما HELOC بلافاصله تنظیم می شود. طبق گفته بانکرات، در حال حاضر، میانگین نرخ HELOC تا 7.99٪ است.

نرخ وام خودرو به بیش از 6.5 درصد افزایش یافت

حتی اگر وام های خودرو ثابت است، پرداخت ها بیشتر می شود زیرا قیمت همه خودروها همراه با نرخ بهره وام های جدید در حال افزایش است.

میانگین نرخ وام 5 ساله خودروی جدید اکنون 6.58٪ است. با توجه به Bankrate.

تحقیقات نشان می دهد که همگام با هزینه بالاتر به یک چالش تبدیل شده است و وام گیرندگان بیشتری از پرداخت وام ماهانه خود عقب می مانند.

وام های دانشجویی فدرال در حال حاضر نزدیک به 5٪ است

رسانه موج شکن | ایستوک | گتی ایماژ

نرخ وام دانشجویی فدرال نیز ثابت است، بنابراین بیشتر وام گیرندگان بلافاصله تحت تأثیر افزایش نرخ قرار نمی گیرند. نرخ بهره وام‌های دانشجویی فدرال که برای سال تحصیلی 2022-23 گرفته شده است به 4.99٪ افزایش یافته است و هر وام پرداخت شده پس از 1 ژوئیه احتمالاً حتی بیشتر خواهد بود. نرخ بهره برای سال تحصیلی آینده بر اساس حراج اوراق 10 ساله خزانه در اواخر این ماه خواهد بود.

در حال حاضر، هر کسی که بدهی تحصیلی فدرال موجود داشته باشد، تا پایان توقف پرداخت، از نرخ های صفر درصد بهره مند خواهد شد، که وزارت آموزش ایالات متحده انتظار دارد در سال جاری اتفاق بیفتد.

وام‌های دانشجویی خصوصی معمولاً دارای نرخ متغیری هستند که به نرخ‌های لیبور، اولیه یا اوراق خزانه وابسته است – و این بدان معناست که با افزایش نرخ‌ها توسط فدرال رزرو، این وام‌گیرندگان نیز سود بیشتری پرداخت خواهند کرد. با این حال، چقدر بیشتر با معیار متفاوت خواهد بود.

نرخ سپرده در برخی بانک ها تا 4.5 درصد است.

در حالی که فدرال رزرو هیچ تاثیر مستقیمی بر نرخ سپرده ندارد، بازدهی با تغییرات در نرخ هدف وجوه فدرال مرتبط است. نرخ حساب‌های پس‌انداز در برخی از بزرگترین بانک‌های خرده‌فروشی، که در اکثر دوره‌های همه‌گیری کووید به پایین‌ترین حد خود رسیده‌اند، در حال حاضر به طور متوسط ​​تا 0.39 درصد است.

بر اساس گزارش Bankrate، تا حدی به دلیل کاهش هزینه های سربار، نرخ حساب های پس انداز آنلاین پربازده به 4.5 درصد می رسد.

با این حال، به گفته کن تومین، موسس DepositAccounts.com، اگر این آخرین افزایش فدرال رزرو برای مدتی باشد، افزایش نرخ سپرده احتمالاً کند خواهد شد.

گرگ مک براید، تحلیلگر ارشد مالی در Bankrate.com، گفت: «هنوز دیر نشده است». او در مورد تغییر به حساب پس انداز پربازده گفت: «ممکن است در مسیر پیشرفت چیز بیشتری نبینیم، اما هنوز یک مزیت قابل توجه وجود دارد.

“اگر از افزایش نرخ سود نبرده اید، ماندن در جایی که هستید، هیچ مزیتی ندارد.”

مشترک CNBC در یوتیوب شوید.