استرالیا به طور غیرمنتظره ای نرخ ها را افزایش می دهد و به تشدید بیشتر در آینده اشاره دارد

خانه اپرای سیدنی سیدنی، نیو ساوت ولز، استرالیا.

تصاویر گالو | تصاویر برند ایکس | گتی ایماژ

بانک مرکزی استرالیا در اقدامی غافلگیرکننده نرخ نقدی خود را 25 واحد افزایش داد و در را برای افزایش بیشتر در پیش رو باز کرد – چرخه انقباض خود را پس از توقف در جلسه قبلی خود از سر گرفت.

بانک مرکزی استرالیا با 25 واحد افزایش به 3.85 درصد رسید که برخلاف انتظارات بازار بود. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز به‌طور گسترده پیش‌بینی کرده بودند که بانک مرکزی برای دومین جلسه متوالی نرخ بهره را روی 3.6 درصد نگه می‌دارد.

را دلار استرالیا در جلسه بعد از ظهر روز سه شنبه بیشتر تقویت شد و با 0.84 درصد افزایش به 0.6687 در برابر دلار آمریکا رسید. معیار S&P/ASX 200 0.9 درصد کاهش یافت.

عملکرد در اوراق قرضه 10 ساله دولت استرالیا اندکی پس از این تصمیم به 3.472 درصد رسید.

نماد نمودار سهامنماد نمودار سهام

مخفی کردن محتوا

بانک مرکزی تاکید کرد که نرخ تورم 7 درصدی در کل کشور همچنان “بسیار بالا” است.

RBA در بیانیه خود گفت: «در حالی که داده‌های اخیر کاهش قابل قبولی در تورم را نشان می‌دهد، پیش‌بینی مرکزی همچنان این است که چند سال طول می‌کشد تا تورم به بالای محدوده هدف بازگردد».

بانک مرکزی تورم کل سال 2023 را 4.5 درصد پیش بینی کرده است.

RBA همچنین در را برای افزایش بیشتر نرخ بهره باز گذاشت تا تورم را به هدف خود یعنی 2 تا 3 درصد کاهش دهد.

در این بیانیه آمده است: «ممکن است برای اطمینان از بازگشت تورم به هدف در یک بازه زمانی معقول، سخت گیری بیشتری در سیاست پولی لازم باشد، اما این بستگی به چگونگی تحول اقتصاد و تورم دارد.»

در این بیانیه آمده است: «هیئت مدیره در عزم خود برای بازگرداندن تورم به هدف خود مصمم است و هر کاری را که لازم است برای رسیدن به آن انجام خواهد داد».