استارتاپ تحویل پهپاد تحت حمایت والمارت کارمندان خود را کاهش می دهد

یک پهپاد تحویلی در 30 مارس 2023 در حین آزمایش عملکردی در مرکز DroneUp در پارکینگ Supercenter Walmart در کلرمونت، فلوریدا، ایالات متحده پرواز می‌کند. مشتریان Walmart که در فاصله یک مایلی فروشگاه زندگی می‌کنند، می‌توانند اقلام خاصی را وزن داشته باشند. 10 پوند با پهپاد در عرض 30 دقیقه با هزینه 3.99 دلار به خانه آنها تحویل داده می شود.

پل هنسی| خبرگزاری آنادولو | گتی ایماژ

DroneUp، a والمارتاستارت‌آپ با پشتیبانی در کنار هم رقابت می‌کنند آمازون CNBC دریافته است و سایرین در بازار نوپای تحویل هواپیماهای بدون سرنشین، در حال کاهش مشاغل در سراسر شرکت هستند.

به گفته دو نفر که شغل خود را از دست دادند و خواستند نامشان فاش نشود، صبح دوشنبه شروع به اطلاع رسانی به کارکنان در مورد اخراج شد.

DroneUp که در سال 2016 تأسیس شد، ناوگانی از پهپادهای سبک کوادکوپتر دارد که برای انجام آخرین مایل فرآیند تحویل، حمل وسایلی مانند لباس، دارو و غذا از انبارها به درب منزل مشتریان طراحی شده‌اند.

این اخراج ها در حالی رخ می دهد که صنعت فناوری همچنان در حال کوچک شدن است و بخشی از تصمیم شرکت برای تمرکز بیشتر بر مراکز تحویل خود است، شبکه ای از تسهیلات برای سفارشات درخواستی در DroneUp ایالات متحده در حال دور شدن از خدمات سازمانی مانند نظارت بر ساخت و ساز و املاک است. کارمندان سابق گفتند، جمع آوری داده های هوایی و بازاریابی.

DroneUp کاهش مشاغل و تغییر استراتژی را تأیید کرد و در ایمیلی گفت که اخراج “درصد کمی از تیم” را تحت تأثیر قرار داده است که اکنون در مجموع به 418 نفر می رسد.

تام واکر، مدیرعامل DroneUp گفت: «پس از پذیرش فوق‌العاده مشتریان از خدمات تحویل پهپاد ما، ما تصمیم گرفتیم مدل کسب‌وکار خود را تغییر دهیم تا ساختار شرکت خود را با رشد و موفقیت مستمر تحویل پهپاد و سایر خدمات پهپادی خارج از هاب‌هایمان هماهنگ کنیم. CNBC در بیانیه ای

این شرکت گفت که طی شش ماه آینده، “بیشتر از افرادی که اخراج شده اند، استخدام خواهیم کرد.”

DroneUp یکی از چندین استارتاپی است که برای تحقق تحویل هواپیماهای بدون سرنشین مسابقه می دهند. طی سه سال گذشته DroneUp، Zipline و Flytrex شراکت چند ساله با والمارت برای تحویل کالاهای سبک وزن با پهپاد در کمتر از 30 دقیقه. این شرکت در ژانویه گفت که حداقل 36 فروشگاه والمارت در ایالات متحده این سرویس را دارند.

یو پی اس، آمازون و الفباواحد Wing نیز در مراحل مختلف توسعه خدمات تحویل پهپاد خود است.

تلاش‌ها برای افزایش مقیاس تحویل پهپادهای تجاری در ایالات متحده، عمدتاً به دلیل چالش‌های فنی و فرآیند طولانی تأیید نظارتی با اداره هوانوردی فدرال، به کندی پیش می‌رود. این آژانس به چندین شرکت اجازه داده است تا تحویل پهپادها را در بازارهای منتخب آزمایش کنند تا زمانی که خطرات ایمنی قابل توجهی نداشته باشند.

رکود اقتصادی برای برخی از اپراتورهای حمل و نقل پهپادها نیز شکست خورده است. آمازون در ماه ژانویه تعداد قابل توجهی از کارمندان واحد تحویل پهپادهای پرایم ایر خود را درست در زمانی که پروژه 10 ساله برای شروع پرواز بسته‌ها به مشتریان در دو بازار کوچک ایالات متحده آماده می‌شد، اخراج کرد.

تماشا کردن: Zipline پهپاد جدیدی را منتشر کرد که برای تحویل سریع در خانه طراحی شده است

Zipline پهپاد جدیدی را منتشر کرد که برای تحویل سریع در خانه طراحی شده است