از هر 10 کارگر فقط 1 نفر مهارت های مرتبط با هوش مصنوعی دارد: Salesforce

لیدیان جونز، مدیر عامل Slack در مورد ادغام هوش مصنوعی مولد

اما با وجود اینکه شرکت‌ها سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی روی هوش مصنوعی انجام می‌دهند، بیشتر کارگران هنوز از آن استفاده نکرده‌اند – طبق این نظرسنجی، «تنها 1 از هر 10» در سطح جهان می‌گویند که نقش روزانه آنها در حال حاضر شامل مهارت‌های هوش مصنوعی است.

چنین مهارت هایی شامل زبان های برنامه نویسی خاص هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و تست اتوماسیون است.

به گفته Salesforce، این با وجود “هیجان” کارگران در مورد چشم انداز استفاده از هوش مصنوعی مولد در محل کار است.

این شرکت نرم‌افزار ابری افزود: «در واقع، کارگران بیشتری از استفاده از آن در محل کار خود (58 درصد) هیجان زده بودند تا اینکه نگران جایگزینی آن در شغلشان (42 درصد).

توانایی هوش مصنوعی مولد برای ایجاد متن، تصاویر و سایر محتواها در پاسخ به ورودی انسان، ترس جدیدی از جایگزینی مشاغل با فناوری را ایجاد کرده است.

هوش مصنوعی با توانایی خود در افزایش توانمندی های انسانی، باید به عنوان ابزاری برای توانمندسازی نیروی کار به جای ممانعت یا جایگزینی آنها استفاده شود.

گزارش اخیر گلدمن ساکس نشان داد که بیش از 300 میلیون شغل در سراسر جهان ممکن است تحت تأثیر هوش مصنوعی و اتوماسیون، مانند نقش‌های پشتیبانی اداری و اداری قرار بگیرند.

سوجیت آبراهام، معاون ارشد و مدیر کل Salesforce ASEAN، گفت: هوش مصنوعی با توانایی خود در افزایش توانمندی‌های انسانی، باید به‌عنوان ابزاری برای توانمندسازی نیروی کار به جای جلوگیری یا جایگزینی آنها استفاده شود.

“[But] بدون خطر نیست این جنبه در دستورالعمل های هوش مصنوعی مولد ما گنجانده شده است که به هدایت توسعه و اجرای مسئولانه این فناوری تحول آفرین، که شامل مشارکت انسانی است، کمک می کند.”

مهارت هایی که رهبران می خواهند

به گفته Salesforce، رهبران مردم می‌گویند که «مهارت‌های امنیت داده‌ها، مهارت‌های هوش مصنوعی اخلاقی و اتوماسیون و مهارت‌های برنامه‌نویسی» به‌طور فزاینده‌ای در محل کار اهمیت خواهند یافت.

با این حال، بین مهارت‌هایی که شرکت‌ها برای آینده به آن‌ها نیاز دارند و مهارت‌هایی که در حال حاضر توسط نیروی کار استفاده می‌شوند، یک «قطع ارتباط» وجود دارد.

این شکاف همچنان وجود خواهد داشت Salesforce اضافه کرد، همانطور که مشاغل برای توسعه فناوری های هوش مصنوعی رقابت می کنند.

چرا ChatGPT یک تغییر دهنده بازی برای هوش مصنوعی است

این شرکت گفت در حالی که از هر 5 کارگر جهانی 4 نفر از مهارت‌های دیجیتال در کار روزانه خود استفاده می‌کنند، تعداد کمی از مهارت‌هایی فراتر از “فناوری همکاری، مدیریت دیجیتال و مدیریت پروژه دیجیتال” دارند.

تنها 14 درصد می گویند که نقش آنها شامل سایر مهارت های دیجیتال مرتبط مانند رمزگذاری و امنیت سایبری است و 13 درصد ادعا می کنند که از مهارت های برنامه نویسی و توسعه برنامه استفاده می کنند.

نفوذ مهارت های هوش مصنوعی نیز در صنایع مختلف متفاوت است. Salesforce اضافه کرد که جای تعجب نیست که صنعت فناوری از بیشترین مهارت های هوش مصنوعی در سطح جهان استفاده می کند.

Salesforce افزود: «اما حتی برای این صنعت، کمتر از یک سوم کارکنان از مهارت‌های هوش مصنوعی در نقش خود استفاده می‌کنند.

اما اوضاع در آسیا کمی متفاوت است. Salesforce به CNBC Make It گفت برای مثال، در هند، به جای فناوری، صنعت سفر و گردشگری است که بالاترین رتبه را برای به کارگیری مهارت‌های هوش مصنوعی دارد – با 67 درصد استفاده از مهارت‌های هوش مصنوعی در نقش‌های خود.

آبراهام گفت: «در طول سال گذشته، استفاده از هوش مصنوعی در صنعت رایج‌تر شده است، با سیستم‌های مجهز به هوش مصنوعی و چت‌بات‌ها که بینش‌های جامع‌تر و هم‌زمان‌تری به مصرف‌کنندگان می‌دهد.

آیا ChatGPT جایگزین آژانس مسافرتی شما خواهد شد؟  شاید...و شاید هم نه

کسب‌وکارها می‌توانند قوانینی را در سیستم‌های خود هدایت کنند تا گزینه‌های شخصی‌شده‌تری تولید کنند و مصرف‌کنندگان را به تصمیم نزدیک‌تر کنند.»

در مورد سنگاپور، صنعتی که بالاترین رتبه را برای استفاده از مهارت‌های هوش مصنوعی داشت، تولید بود – حتی اگر تنها 21 درصد می‌گویند که از مهارت‌های هوش مصنوعی در نقش خود استفاده می‌کنند.

آبراهام گفت: «صنعت تولید بخش مهمی از اقتصاد سنگاپور است که تقریباً 21 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2022 را تشکیل می دهد.

هوش مصنوعی برای بهبود کارایی، کیفیت تولید و فرآیندهای خدمات بسیار مهم بوده است.

او افزود که این شامل استفاده از مدل های زمان واقعی یا پیش بینی برای مدیریت بهتر لجستیک و چالش های زنجیره تامین است.

تغییر به سمت استخدام مبتنی بر مهارت

به گفته Salesforce، با توجه به تغییر به سمت استخدام مبتنی بر مهارت، کسب مهارت‌های بیشتر برای آینده مبتنی بر هوش مصنوعی «بسیار حیاتی» خواهد بود.

نظرسنجی آن نشان داد که 82 درصد از رهبران افراد می‌گویند مهارت‌ها «مهم‌ترین ویژگی» هنگام ارزیابی نامزدها است.

این بسیار بیشتر از 18 درصدی است که می‌گویند مدرک‌های مرتبط مهم‌ترین هستند.

آبراهام گفت: “با سرعت سریع نوآوری امروز، استخدام مبتنی بر مهارت تضمین می کند که کسب و کارها می توانند به سرعت از فناوری های جدید استفاده کنند.”

“شرکت ها ارزش نیروی کار ماهر را در رقابتی ماندن و سازگاری خود تشخیص می دهند.”

هوش مصنوعی بیش از آنچه جایگزین می‌شود شغل ایجاد می‌کند، اما سیاست‌هایی برای کمک به افراد برای مهارت‌های مجدد مورد نیاز است: ILO

بر اساس این نظرسنجی، 97 درصد از کارگران جهانی معتقدند که مشاغل باید هوش مصنوعی را در استراتژی توسعه کارکنان خود در اولویت قرار دهند.

آبراهام گفت، بنابراین شرکت ها باید به طور فعال کارکنان را قادر سازند تا مهارت ها را کسب کنند.

او افزود: «کارگران باید با مهارت‌های سخت و نرم برای استفاده از راه‌حل‌های هوش مصنوعی که قبلاً در سیستم‌ها و برنامه‌های کاری روزمره تعبیه شده‌اند، فعال شوند.

“این شامل درک پارامترهای کار با هوش مصنوعی، انواع موارد استفاده که در آن هوش مصنوعی می تواند بهترین نتایج را ارائه دهد، تایید پاسخ های تولید شده از هوش مصنوعی است، [and] مشاهده پرچم های قرمز در محتوای تولید شده.”

از دست ندهید: بر اساس داده‌های جدید مایکروسافت، در اینجا مهارت‌های برتری وجود دارد که برای آینده‌ای با هوش مصنوعی به آن‌ها نیاز دارید
این داستان را دوست دارید؟ مشترک شدن در CNBC Make It در YouTube!