اردن تهدید کرد که گوگل را به دلیل رعایت نکردن احضاریه اقدام خواهد کرد

نماینده جیم جردن، یک جمهوری‌خواه از اوهایو و رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان، در جریان استماع میدانی در نیویورک، 17 آوریل 2023.

استفانی کیت | بلومبرگ | گتی ایماژ

جیم جردن، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان، از ایالت اوهایو، تهدید کرد که علیه این کمیته اقدام اجرایی خواهد کرد گوگل این می تواند شامل نگهداشتن شرکت به دلیل اهانت به کنگره به دلیل عدم ارائه اسنادی باشد که کمیته برای اطلاع از ارتباطات بین شرکت های فناوری و دولت بایدن احضار کرده بود.

جردن در نامه ای به وکیل گوگل که به طور انحصاری با CNBC به اشتراک گذاشته شد، انطباق این شرکت را تاکنون “ناکافی” خواند و از آن خواست اطلاعات بیشتری را ارائه دهد. اردن هشدار داد که اگر شرکت تا مهلت جدید خود در 22 مه به طور کامل عمل نکند، “کمیته ممکن است مجبور شود استفاده از یک یا چند مکانیسم اجرایی را در نظر بگیرد.”

جردن احضاریه هایی را برای مدیران اجرایی شرکت مادر گوگل صادر کرد الفبا، آمازون، سیب، متا و مایکروسافت در ماه فوریه، از آنها خواست که ارتباط خود را با دولت ایالات متحده برای “درک اینکه چگونه و تا چه حد قوه مجریه با شرکت‌ها و سایر واسطه‌ها برای سانسور سخنرانی مجبور و تبانی کرده است.” اردن از شرکت‌ها تا 23 مارس درخواست کرد.

در حالی که چندین غول فناوری دیگر در ارتباط با تحقیقات کمیته احضار شده بودند، به گفته یک منبع آگاه که برای صحبت آزادانه از ذکر نام خود خودداری کرد، شرکت های دیگر تاکنون بیشتر از گوگل به این درخواست ها پاسخ داده اند.

کنگره می تواند افراد را به دلیل امتناع از ارائه اطلاعات درخواست شده توسط کمیته تحقیر کند. انجام این کار مستلزم رأی کمیته و سپس رأی کف با اکثریت ساده است. جمهوری خواهان در حال حاضر اکثریت مجلس نمایندگان را با رأی 222-213 در اختیار دارند.

طبق مقاله ای که در سال 2017 از سرویس تحقیقات کنگره منتشر شد، پرونده های توهین جنایی می توانند به وزارت دادگستری ارجاع داده شوند، یا کنگره می تواند از دادگاه فدرال برای اجرای احضاریه درخواست کند.

این کمیته همچنین ممکن است به دنبال انجام اقدامات دیگری علیه Google باشد، مانند برکناری مدیریت شرکت یا تلاش برای محدود کردن دلارهای فدرال از رفتن به Google در قوانین آتی.

در این نامه، اردن چندین راه را بیان کرد که Alphabet نتوانسته است به اندازه کافی خواسته های کمیته را رعایت کند.

او گفت که Alphabet “با ویرایش یک جانبه اطلاعات کلیدی لازم برای درک زمینه و محتوای مطالب، بررسی کمیته را در مورد مطالب پاسخگو ناکام کرده است.”

به گفته جردن، آلفابت ادعا نکرد که این ویرایش ها شامل اطلاعات ممتازی است، و کمیته باید اسناد ویرایش نشده را تحویل دهد.

جردن گفت، این شرکت اخیراً برخی از اسناد را در “اتاق مطالعه” قرار داده است، “به شکل و روشی که از درک و استفاده کمیته از آن اسناد جلوگیری کرده و آنها را ناامید می کند و از شرایط احضاریه بدون رضایت کمیته پیروی نمی کند.” “

او نوشت که آلفابت در پاسخ به این احضاریه 4000 صفحه سند تهیه کرده است. اما این اسناد هنوز شامل «حجم قابل توجهی» از چندین نوع ارتباطاتی که کمیته فرض می‌کند گوگل خواهد داشت، نباشد. این موارد شامل ارتباطات با دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در مورد تعدیل محتوا، اسناد سایر شرکت‌های تابعه آلفابت، ارتباطات از طریق سرویس‌های پیام‌رسانی غیر از ایمیل و ارتباطات بین کارمندان در مورد هرگونه تماس با شاخه اجرایی دولت ایالات متحده است.

جردن با اشاره به گزارش‌هایی درباره اسناد داخلی که ایلان ماسک، مالک توییتر در اختیار گروهی از روزنامه‌نگاران قرار داده بود، نوشت: انتشار فایل‌های توییتر نشان داد که شعبه اجرایی چقدر با شرکت‌های فناوری در ارتباط با تعدیل محتوا ارتباط و هماهنگی داشته است. زمانی که او شرکت را تحویل گرفت. ما شک داریم که تعامل آلفابت با دولت فدرال که در آن فشار اعمال می‌شد، کمتر از توئیتر نگران‌کننده بود.»

سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای گفت که این شرکت از دسامبر در حال تولید اسناد مربوطه در پاسخ به درخواست‌های کمیته بوده و به کار سازنده با آنها ادامه خواهد داد.

مشترک CNBC در یوتیوب شوید.

تماشا کنید: آیا شبیه‌سازی‌های ChatGPT چین می‌توانند در مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی بر آمریکا برتری پیدا کنند؟

آیا کلون های ChatGPT چین می توانند در مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی به آن برتری نسبت به ایالات متحده بدهند؟