آینده Deere در کشاورزی دقیق به فضا بستگی دارد

سازنده نمادین آمریکایی دیر اغلب تصاویری از تراکتورهای سبز رنگ در مزارع پر از محصول ایجاد می کند.

اما سازنده تجهیزات مزرعه، بذرها را برای آینده ای با فناوری پیشرفته و خودمختار می کارد – آینده ای که به شدت به فضا بستگی دارد.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

لیتیوم پس از یک

CNBC Pro

Leanne Caret، یکی از اعضای هیئت مدیره Deere از سال 2021 و مدیر اجرایی سابق Boeing Defense، Space، گفت: “Deere یکی از بهترین اسرار فناوری در جهان است … اما شما بدون دسترسی به فضا این کار را انجام نمی دهید.” و امنیت، در مصاحبه ای در آوریل با پادکست “فضای آشکار” CNBC.

Deere، مانند رقبا CNH صنعتی و AGCO، در کشاورزی دقیق سرمایه گذاری کرده است. این استراتژی از حسگرها، نرم‌افزار و تجزیه و تحلیل داده‌ها برای ارائه تکنیک‌های کشاورزی دقیق‌تر برای بهبود عملکرد محصول، از کاشت مولدتر تا کوددهی هدفمندتر تا برداشت کارآمدتر، استفاده می‌کند.

این شرکت همچنین در حال تولید و فروش تراکتورهای خودران و سایر ماشین‌های با ویژگی‌های مستقل است.

اما اتصال محور اصلی این دید است و فضا خلأ به جا مانده از فیبر و سیگنال های سلولی سنتی را پر می کند.

Jahmy Hindman، مدیر ارشد فناوری Deere، در مصاحبه با “Manifest Space” می‌گوید: «ما نسبت به فرصتی که تجاری‌سازی همه چیزهایی که فضا در حال حاضر برای کشاورزی به ارمغان می‌آورد، بسیار خوش‌بین هستیم.»

CNBC را دنبال کنید و گوش دهید پادکست “فضای آشکار”.، با میزبانی مورگان برنان، از هر کجا که پادکست های خود را دریافت کنید.

هندمن گفت: «اگر به کشاورزی فکر می‌کنید… این کار در مناطق روستایی انجام می‌شود، جایی که اتصال سلول‌های زمینی همیشه در دسترس نیست، و در صورت وجود، انجام انواع کارهایی که کشاورزان باید در مزرعه انجام دهند، همیشه کافی نیست. . ما فکر می‌کنیم ارتباطات ماهواره‌ای یک فناوری واقعاً جذاب و جالب است که می‌توان برای حل این شکاف ارتباطی دنبال کرد.»

برای Deere، تقاطع فضا و کشاورزی از دو دهه پیش آغاز شد، زمانی که NAVCOM سهامی را در اختیار گرفت و در نهایت NAVCOM را خریداری کرد تا سیگنال اتصال بلادرنگ خود را برای GPS برای کمک به هدایت ماشین‌ها و ایجاد نقشه‌های بازده برای کمباین‌ها فعال کند.

اما GPS دیگر کافی نیست، به ویژه در بازارهای بزرگی مانند برزیل که بیش از دو سوم زمین کشاورزی هیچ ارتباطی با زیرساخت های ارتباطی ندارد.

پاییز گذشته، این شرکت درخواستی را برای پیشنهاد به صنعت ارتباطات ماهواره ای برای مشارکت در خدمات اتصال مبتنی بر فضا ارائه کرد. ارزش تخمینی قرارداد “SatComms” را به طور عمومی فاش نکرده است، اما صنعت فضایی به وضوح نشانه های دلار را می بیند: به گفته Hindman تقریباً 40 شرکت پیشنهاداتی ارائه کرده اند که شامل “چه کسی از اتصال ماهواره ای در سراسر جهان است”.

هیندمن گفت Deere در میانه اجرای آزمایش‌هایی با شرکت‌های خاص، از جمله انتشار برخی تجهیزات بر روی وسایل نقلیه برای تعیین عملکرد در زمان واقعی و در دنیای واقعی است.

ما این فرصت را داشتیم تا دو صنعت – ارتباطات فضایی ماهواره‌ای و کشاورزی – را به هم نزدیک کنیم و بگوییم، چه نوع ارزشی می‌توانیم ایجاد کنیم؟

Deere شریکی را برای این پروژه پس از گذراندن یک فصل رشد از سوی مناقصه گران انتخاب خواهد کرد و انتظار می رود تا سال آینده راه حلی برای کشاورزان ارائه شود. هندمن خاطرنشان کرد که از آنجایی که تجاری‌سازی مدار زمین هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و قابلیت‌ها را افزایش می‌دهد، او با دقت بیشتری به سایر خدمات مبتنی بر فضا، از جمله داده‌های رصد زمین نیز نگاه می‌کند.

آنچه هنوز مشخص نیست: پیکربندی نهایی مدل کسب و کار و اینکه آیا می‌تواند اشتراک سرویس، پرداخت یک‌باره یا چیز دیگری باشد.

هندمن گفت، این فقط بر تجهیزات جدید نیز تأثیر نخواهد گذاشت، زیرا مشتریان Deere تمایل زیادی به توانایی به روز رسانی تجهیزات موجود دارند.

تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که ارزش پیشنهادی کشاورزی دقیق و ماشین‌های متصل باعث افزایش تقاضا شده است – و به شرکت کمک می‌کند تا قیمت‌های بالاتر را تحقق بخشد.

چاد دیلارد، تحلیلگر ارشد US Machinery در Bernstein، گفت: «این قدرت ساختاری قیمت‌گذاری Deere را افزایش می‌دهد و … باید اثر افزایشی بر ارزش چندگانه داشته باشد. “این واقعاً به این واقعیت مربوط می شود که ag دقیق باعث ایجاد و بهبود بهره وری در مزرعه می شود و چرخه ارزشمند قیمت های بالاتر، حاشیه سود بیشتر و چند برابر بیشتر را به حرکت در می آورد.”

هنگامی که Deere درآمدهای سه ماهه خود را در روز جمعه گزارش می دهد، این پویایی در کانون توجه قرار خواهد گرفت. و همانطور که دیلارد خاطرنشان کرد، Deere همچنین در مورد چشم انداز دیدن تقریباً 10٪ از فروش از طریق خدمات معمول از نوع نرم افزاری تکراری تا پایان دهه صحبت کرده است.

استفاده روزافزون از قابلیت‌های مبتنی بر فضا نیز توضیح می‌دهد که چرا این برند در کتی وود برتری دارد. ETF اکتشاف و نوآوری فضایی Ark – موقعیتی که در زمان راه اندازی این صندوق دو سال پیش، نظر برخی از سرمایه گذاران را برانگیخت.

هندمن گفت: “اگر این توانایی را داشته باشید که هر هکتار را در مزرعه به هم متصل کنید، توانایی جمع آوری اطلاعات تجویزی بیشتری را دارید… این به پرورش دهنده اجازه می دهد تا تصمیمات بهتری بگیرد.” این امر امنیت غذایی را بهبود می‌بخشد به این معنا که در پایان سال نتیجه بهتری نسبت به آنچه که بدون آن اطلاعات و بدون آن داده‌ها امکان‌پذیر بود، ایجاد می‌کند.»

«فضای آشکار» که توسط مورگان برنان از CNBC میزبانی می‌شود، بر میلیاردرها و مغزهای پشت سر فرصت‌های در حال گسترش فراتر از جو ما تمرکز دارد. برنان با غول‌های بزرگ، رهبران صنعت و استارت‌آپ‌های امروزی در صنایع ماهواره‌ای، فضایی و دفاعی گفتگو می‌کند. که در “فضای آشکار” بنشینید، استراحت کنید و برای بلند شدن آماده شوید.