آیا می خواهید یک خانه ارزان در روستاهای ژاپن بخرید؟ این کشاورز هزار ساله توصیه های خود را ارائه می دهد

زمانی که لی شیان جی برای اولین بار قدم به خانه مزرعه سنتی واقع در ریوجین-مورا، روستایی در استان واکایاما ژاپن گذاشت، «بسیار مخروبه» بود – با کف‌هایی که به قدری چروکیده بود که با هر قدمی که برمی‌داشت زیر او می‌لرزید.

لی گفت، از این گذشته، ساختار اصلی خانه متروکه 300 سال قدمت داشت. اما وقتی نگاه دقیق تری به اطراف خانه انداخت، متوجه شد که «به درستی ساخته شده است».

او به CNBC Make It گفت: “ستون ها همه از چوب ساکورا هستند که چوبی بسیار متراکم و سخت است.” “این همچنین یک ساختمان کاهگلی است که اکنون در ژاپن بسیار نادر است… بنابراین این یک ساختمان با ارزش تاریخی بزرگ است.”

“علاقه من همیشه به تاریخ بوده است. می خواستم ببینم … چگونه مردم فقط با چوب و نازک کاری خانه می ساختند؟” لی شیان جی، که سه ساختمان را در ریوجین-مورا، روستایی در استان واکایاما ژاپن بازسازی کرد، گفت.

لی شیان جی

این ملک که قبلاً چهار نسل را در خود جای داده بود، یکی از میلیون‌ها خانه خالی ژاپن است که به نام akiya، ژاپنی به معنای «خانه خالی» شناخته می‌شود.

لی توضیح داد که برخلاف بسیاری از اکیاها که برای فروش هستند، این برای اجاره بود زیرا در “زمین خوب” است و دو قبر خانوادگی در این منطقه وجود دارد. با این حال، صاحبخانه به او اجازه داد تا محل را بازسازی کند.

“علاقه من همیشه به تاریخ بوده است. می خواستم ببینم زندگی مردم در آن زمان بدون کودهای شیمیایی که در حال حاضر از آنها استفاده می کنیم چگونه بود. چگونه مردم فقط با چوب و نازک کاری خانه می ساختند؟”

مواردی که باید در نظر گرفت

کووید-19 رویاهای لی برای زندگی در روستاهای ژاپن را به سرعت دنبال کرد. او شش سال پیش شرکت تور خود را در کیوتو راه اندازی کرد، اما در طول همه گیری همه گیر در حالی که کار نداشت به روستا نقل مکان کرد.

او به سرعت عاشق Ryujin-mura شد و تصمیم گرفت خانه مزرعه را به همراه یک akiya دیگر اجاره کند که اکنون فضایی برای همکاری عشایر دیجیتال است.

این مرد 33 ساله سه روز در هفته با استفاده از موادی که از مزرعه برداشت می‌کند، یک کافه مزرعه به میز را در خانه مزرعه راه می‌اندازد و از آن‌ها نیز به صورت رایگان استفاده می‌کند.

اما این همه ماجرا نیست. او همچنین یک ساختمان 100 ساله دیگر در کنار خانه خرید که در حال تبدیل آن به مهمانخانه است.

کشاورزان شلوغ ترین مردم اینجا هستند – تنها تفاوت این است که شما مجبور نیستید جلوی میز بنشینید.

لی گفت: در حالی که akiya اغلب برچسب‌های قیمت ارزانی دارد، قبل از رفتن به ژاپن برای خرید آن باید چند نکته را در نظر گرفت.

او افزود: “این به طور خاص برای ژاپن است: اگر نمی توانید به زبان صحبت کنید، نمی توانید با همسایگان خود کنار بیایید … ارتباط بسیار دشوار است.”

“مردم فراموش می کنند که زمان صرف شده روی زبان زمان زیادی است که می توانند در جاهای دیگر استفاده کنند. حداقل چهار سال طول می کشد تا هر کسی به زبان ژاپنی مسلط باشد، هفت تا هشت سال طول می کشد تا واقعاً مسلط باشد.”

زندگی در مزرعه معمولاً در مقایسه با شهر آرام یا آرام است، اما لی می‌گوید: «هیچ کشاورز در اینجا زندگی کندی ندارد».

لی که تقریباً 16 ساعت روزهای طولانی در مزرعه دارد، افزود: “کشاورزان شلوغ ترین مردم اینجا هستند – تنها تفاوت این است که شما مجبور نیستید جلوی میز بنشینید.”

همچنین “انتظارات اجتماعی” مانند نگهداری از چمن اطراف زمین شما وجود دارد که به زمان و انرژی بیشتری نسبت به آنچه تصور می شود نیاز دارد.

“من نمی توانم تاکید کنم که چقدر چمن بریده می شود زیرا ژاپن باران زیادی دارد و گیاهان بسیار خوب رشد می کنند. اگر آن را حفظ نکنید، بسیار نامرتب به نظر می رسد و علف های هرز شما بر محصولات همسایه ها تأثیر می گذارد.”

او با خنده افزود: “زندگی کند است اگر برای مهمان ماندن در مزرعه هزینه کنید. برای مهمانان من، زندگی کندی خواهد بود زیرا آنها مجبور نیستند هیچ یک از کارها را انجام دهند.”

اگرچه کار بسیار سختی است، اما برای لی ارزشش را دارد – کسی که بیشترین رضایت را از دانستن آنچه در غذاهایی که در کافه‌اش سرو می‌کند می‌یابد.

او گفت: “مهم‌ترین بخش تجربه این است که وقتی اکنون چای سرو می‌کنم، چای خودم است که درست کرده‌ام. وقتی برنج را در این کافه سرو می‌کنم، می‌دانم که از هیچ آفت‌کشی استفاده نکرده‌ام.”

“من در اینجا دوستان محلی زیادی پیدا کرده ام… این ارتباطات انسانی است که در اینجا دارم که واقعاً گران بها است.”

هزینه بازسازی

زندگی در مناطق روستایی ژاپن بدون شک در مقایسه با شهر ارزان تر است. لی گفت که برای خانه مزرعه اصلی و فضای کار مشترک «زیر» 750 دلار می پردازد که در مجموع حدود 100000 فوت مربع است.

لی گفت: «من حسابم را انجام دادم و متوجه شدم که اگر مکانی را به خوبی بازسازی کنم، همان مبلغی را می پردازم که اگر پنج سال در کیوتو زندگی می کردم، پرداخت خواهم کرد.

با این حال، او هشدار داد که بسته به شرایط اکیا، هزینه های بازسازی ممکن است سنگین باشد. به عنوان مثال، طبقات خانه مزرعه اصلی در اثر رطوبت و موریانه ها ضعیف شده است.

“فکر کردم می توانم کف را عوض کنم [through] لی به یاد می آورد: “بعد از آن نجار را استخدام کردم که حدود 10 دقیقه دورتر زندگی می کند.”

برای این مهمانسرا به مساحت 190000 فوت مربع، او حدود 97000 دلار را با دو دوست خود برای خرید و بازسازی هزینه کرد که بخش عمده آن صرف بازسازی شد.

در همان ملک یک ساختمان 100 ساله وجود دارد که لی شیان جی آن را به مهمانخانه تبدیل کرده است. قبل از بازسازی اینگونه به نظر می رسید.

لی شیان جی

37000 دلار دیگر برای تبدیل خانه اصلی به محل زندگی خود و یک کافه کاربردی هزینه شد.

لی مجبور شد خود را در کار تخریب مشارکت دهد – تا حدی به دلیل کمبود نیروی انسانی در روستا.

او به اشتراک گذاشت: «اما این بدان معناست که اگر می‌خواهید دست‌هایتان را کثیف کنید، می‌توانید کمی هزینه‌های خود را کاهش دهید. “کارهای زیادی روی کار برق، لوله‌ها انجام شد… تهیه یک توالت آب‌شویی مناسب، قبل از آن یک سوراخ در زمین بود.”

این که آیا او می تواند این هزینه ها را جبران کند یا خیر، نگران کننده است زیرا “کار بسیار کمتری” در روستاهای ژاپن یافت می شود.

او توضیح داد: “اگر می خواهید کشاورزی کنید، باید در کشاورزی متخصص باشید، در غیر این صورت شکست خواهید خورد. در اینجا نیز از هر نوع شغل کمتری وجود دارد.”

هزینه های زندگی در مناطق روستایی ژاپن کمتر است، اما درآمد نیز پایین است.

مهمانسرا پس از بازسازی. در حالی که فقط در ماه ژوئن افتتاح می شود، لی شیان جی گفت که قبلاً رزروهایی را دریافت کرده است.

اما این مرد 33 ساله گفت که “هیچ وقت نگران نیست”، زیرا تجربه او به عنوان راهنمای تور از سال 2017 به او درک دقیقی در مورد فعالیت هایی که بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند، داد.

قرار است اواخر اکتبر امسال کارگاه‌های چای برای برخی از اروپایی‌ها برگزار شود. و ظرف یک ساعت تمام شد.»

لی گفت: “علاقه ای به این امر وجود داشته است. امسال ما چند گروه داشتیم که این کار را با من در اینجا تجربه کردند.”

در حالی که این مهمانسرا تنها در ماه ژوئن به طور رسمی افتتاح می شود، او قبلاً رزروهایی را دریافت کرده است. او انتظار دارد با ظرفیت کامل، ماهیانه 7500 دلار از کافه، فضای کار مشترک، تورها و مهمانخانه درآمد کسب کند.

لی افزود: “علاقه های زیادی به این منطقه وجود دارد، به ویژه به این دلیل که ما دو ساعت با نزدیک ترین فرودگاه فاصله داریم… همچنین چیزهای فرهنگی و تاریخی زیادی برای دیدن در اینجا وجود دارد – به علاوه طبیعت.”

از دست ندهید: بر اساس داده‌های جدید مایکروسافت، در اینجا مهارت‌های برتری وجود دارد که برای آینده‌ای با هوش مصنوعی به آن‌ها نیاز دارید
این داستان را دوست دارید؟ مشترک شدن در CNBC Make It در YouTube!