آیا دیوان عالی بخشودگی وام دانشجویی را لغو خواهد کرد؟

از سال 1980، هزینه کل کالج های دولتی و خصوصی چهار ساله تقریباً سه برابر شده است. بدهی وام دانشجویی برای بیش از 45 میلیون وام گیرنده به بیش از 1.6 تریلیون دلار رسیده است. یک سوم از وام گیرندگان هرگز مدرک نمی گیرند و کسانی که فارغ التحصیل می شوند این کار را با بدهی نزدیک به 25000 دلار انجام می دهند.

به منظور کمک به وام گیرندگان کارگر و طبقه متوسط ​​آمریکایی، دولت بایدن در ماه آگوست طرحی سه قسمتی را برای بخشش بخشی از وام های دانشجویی برای وام گیرندگان اعلام کرد. بخشی از برنامه و وعده تبلیغاتی او بخشودن 10000 دلار بدهی دانشجویی برای ده ها میلیون وام گیرنده بود. او این تسهیلات را برای وام گیرندگانی که در کالج کمک مالی دریافت می کردند به 20000 دلار افزایش داد.

طرح بایدن با مخالفت و انتقاد قانونی مواجه شد.

جیسون فورمن، استاد اقتصاد دانشگاه هاروارد گفت: «در این مرحله از اقتصاد ما، واقعاً نیازی به اضافه کردن 500 میلیارد دلار کسری هزینه برای هدفی نداریم که صراحتاً شامل دانشجویان ثروتمند حقوق و فارغ التحصیلان دانشکده بازرگانی می شود که ده ها هزار دلار دریافت می کنند. و رئیس سابق شورای مشاوران اقتصادی، طی مصاحبه ای با CNBC در ماه اوت.

در ماه اکتبر، دادگاه ها به دلیل شکایت جمهوری خواهان، ایالت ها و افراد، ادامه این طرح را مسدود کردند.

دیوان عالی موافقت کرد که به دو مورد از این چالش‌های حقوقی رسیدگی کند: یکی از شش ایالت تحت رهبری GOP که استدلال می‌کنند بخشش به شرکت‌هایی در ایالت‌هایشان که به وام‌های دانشجویی فدرال خدمات می‌دهند آسیب می‌رساند و دیگری شامل دو شاکی که می‌گویند از این طریق آسیب دیده‌اند. این سیاست با این واقعیت که آنها به طور جزئی یا کامل از بخشودگی وام مستثنی شده اند.

وکلای بایدن این ادعا را که دولت بایدن از اختیارات خود تجاوز کرده است را رد کردند و استدلال کاخ سفید را مبنی بر اینکه طبق قانون عمل می کند، مطرح کردند. این به این واقعیت اشاره می کند که قانون قهرمانان سال 2003 به وزیر آموزش ایالات متحده این اختیار را می دهد که از مقررات مربوط به وام های دانشجویی در مواقع اضطراری ملی چشم پوشی کند.

پرداخت وام های دانشجویی فدرال تا پایان ماه اوت از سر گرفته نمی شود، مگر اینکه دعوای حقوقی بر سر طرح بخشودگی وام دانشجویی دولت بایدن زودتر حل شود.

ویدئوی بالا را تماشا کنید تا در مورد آنچه در نبرد بخشش وام دانشجویی در خطر است بیشتر بدانید.