آریزونا با کاهش آب های زیرزمینی، محدودیت های ساخت و ساز در فینیکس را تعیین می کند

نماهای هوایی از خانه های جدید در حال ساخت در شهرستان پینال، شهر AZ فلورانس چهارشنبه، 26 ژانویه 2022.

برایان ون در بروگ | لس آنجلس تایمز | گتی ایماژ

آریزونا اجازه ساخت مسکن جدید در منطقه فینیکس را که به آب های زیرزمینی وابسته است، نمی دهد، تصمیمی که در شرایطی اتخاذ می شود که این ایالت با خشکسالی چند دهه ای و کاهش ذخایر آب دست و پنجه نرم می کند.

کیتی هابز، فرماندار آریزونا، در طی یک نشست خبری در روز پنجشنبه، محدودیت‌هایی را اعلام کرد که می‌تواند حومه‌های اطراف فونیکس را تحت تأثیر قرار دهد. تصمیم اداره منابع آب آریزونا فقط در مورد منابع آب زیرزمینی اعمال می شود و بر مالکان فعلی خانه هایی که قبلاً منبع آب مطمئنی دارند تأثیر نمی گذارد.

خشکسالی شدید در غرب حداقل در 1200 سال اخیر خشک ترین دو دهه اخیر را ایجاد کرده است و تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان به دامن زدن به شرایط کمک کرده است. منابع آب در سراسر غرب ایالات متحده در حال کاهش است و محدودیت های رودخانه کلرادو بر تمام بخش های اقتصاد از جمله ساخت و ساز تأثیر می گذارد.

در اوایل سال جاری، آریزونا پیش بینی کرد که توسعه دهندگانی که قصد دارند خانه هایی در صحرای غرب فینیکس بسازند، منابع آب زیرزمینی کافی برای اجرای این طرح ها را ندارند.

این تجزیه و تحلیل نشان داد که تقریباً 4 درصد از تقاضای منطقه برای آب زیرزمینی، تقریباً 4.9 میلیون هکتار فوت، طی 100 سال آینده برآورده نخواهد شد. یک فوت جریب آب تقریباً چیزی است که دو خانوار متوسط ​​در سال مصرف می کنند.

این تصمیم به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا به ساخت و ساز در مناطق آسیب دیده ادامه دهند، اما آنها را ملزم می کند که جایگزین هایی برای منابع آب زیرزمینی بیابند. در طول کمبود مسکن در سراسر کشور، توسعه‌دهندگان امیدوارند با وجود کمبود آب، خانه‌هایی در مناطق رو به رشد شهری مانند فونیکس بسازند.

توسعه‌دهندگان آریزونا با اشاره به فناوری‌هایی مانند وسایل کم جریان، آبیاری قطره‌ای و محوطه‌سازی بیابان، گفته‌اند که می‌توانند با کاهش منابع آب کار کنند. محدودیت این ایالت همچنین می‌تواند توسعه‌دهندگان را وادار کند تا به دنبال منابع آب دیگری مانند خرید دسترسی به آب رودخانه از کشاورزان باشند.

با وجود محدودیت، فرماندار گفت آریزونا با کمبود آب مواجه نیست و برای مدیریت وضعیت مجهز است.

هابز گفت: «پیام من به آریزوناها این است: ما بی آب نیستیم و آب نخواهیم ماند، زیرا همانطور که بارها قبلاً انجام داده ایم، با یکپارچگی و شفافیت با چالش های آبی که با آن روبرو هستیم مقابله خواهیم کرد. .

این اعلام در حالی است که آریزونا با ناپدید شدن آب‌های زیرزمینی و همچنین کاهش سطح رودخانه کلرادو آسیب‌دیده از خشکسالی مواجه است که آب بیش از 40 میلیون نفر در ایالات متحده را تامین می‌کند. کل تخصیص، از رودخانه کلرادو.

ماه گذشته، آریزونا با کالیفرنیا و نوادا قراردادی برای کاهش داوطلبانه مصرف آب از رودخانه در ازای دریافت بودجه فدرال منعقد کرد. آریزونا طی دو سال گذشته دو بار قطع آب از رودخانه را تحمل کرده است.

افزایش خطرات: ساخت خانه در آریزونا، جایی که آب در حال افزایش است